Toon posts:

Film playback probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Het lijkt een softwarematigprobleem, maar heb al zoveel research gedaan en dingen geprobeerd dat ik nu in de veronderstelling ben dat het om een hardwareprobleem gaat. Maar dit lijkt zo onwaarschijnlijk. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Het gaat om het volgende:

Het afspelen van divx/xvid/dvd's etc gaat prima op mijn monitor geen enkel probleem. Vroeger had ik ook geen problemen met het afspelen van films op mijn TV. Echter tegenwoordig als ik via tv-out naar mijn films kijk krijg ik na ongeveer +-15 minuten een flikkerend beeld wat begint onder in het scherm bij de ondertiteling en wat naar verloop van tijd omhoog kruipt. Als ik dan de film pauzeer en weer afspeel is het beeld weer normaal, na wederom +- 15 min begint het zelfde tafereel weer.

Als ik een dvd disc in mijn speler gooi heb ik dit probleem niet, als ik dezelfde dvd van mijn hard disk afspeel heb ik wel het probleem op de tv.
Het ligt ook niet aan de hard disk, want heb ook een film afgespeeld via ons netwerk vanaf een andere computer en dan begint ie eveneens bij mij te flikkeren.
Heb al 5 verschillende drivers gehad dus daar ligt het ook niet aan. Ditzelfde geldt voor codec packs, losse codecs etcetera.
Dit probleem is bij playback met mediaplayer, bsplayer, bsplayer pro, Powerdvd 5&6.
Dus aan de player lijkt het me ook niet te liggen.

Kortom ik ben ten einde raad. Wie o wie kan mij helpen.

Systeemspecs

Mainboard: MSI k8n Neo2 platinum
CPU: AMD Athlon 64 3500+
Mem: 1 GB dual channel corsair xms geheugen
Videokaart: Aopen Nvidia geforce 6800le 128mb
Primary master: Harddisk: Maxtor 160 Gb
Secondary master: Maxtor 40 GB
Secondary master: Pioneer DVD-RW DVR-109
Huidige driver: Nvidia Forceware 71.80

Bij voorbaat dank voor eventuele opmerkingen.

Groeten Sven

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 22:38 ]