Ubuntu / Firefox 1.0.1 vraagje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
Hoi, ik draai momenteel Ubuntu Linux en daarop heb ik firefox 1.0.1 geinstalleerd met de standaard i686 Linux installer. Werkt allemaal prima op twee dingen na:

Bij de windows versie van firefox kan je een tab sluiten door er met de middelste muisknop (scrollwiel) op te klikken, bij de linux versie werkt dit niet? Met middle mouse op een link klikken werkt trouwens wel, de link wordt dan geopend in een nieuw tabblad.

In de windows versie kan van FF je ook net als bij IE op een willekeurig punt van de pagina de middelste muisknop drukken en inhouden zodat je zowel over de X en de Y as kan scrollen, bij de linux versie werkt dit bij mij ook niet.

Zitten deze opties nou gewoon niet ingebouwd in de linux versie of heb ik gewoon wat verkeerd geconfigureerd?

Mijn XF86Config-4 is volgens mij wel correct ingevult:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Section "InputDevice"
    Identifier  "Configured Mouse"
    Driver      "mouse"
    Option      "CorePointer"
    Option      "Device"        "/dev/input/mice"
    Option      "Protocol"      "ImPS/2"
    Option      "Emulate3Buttons"   "true"
    Option      "ZAxisMapping"      "4 5"

edit:
OK, nu wordt het wel ff bizar, als ik ergens op een pagina/tab met de middle muisknop druk opend hij altijd deze site :? Valt me nu pas op eigenlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door LeonM op 01-03-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Open in de adresbalk "about:config"
Daar kun je filteren, type daar "middle" en kijk even naar die opties, dan wordt je een boel duidelijk :)
middlemouse.contentLoadURL zou ik eens op false zetten, dan werkt waarschijnlijk dat scrollen alvast en ben je waarschijnlijk ook van dat bizarre in je edit af ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Cyphax op 01-03-2005 22:38 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Cyphax schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:35:
Open in de adresbalk "about:config"
Daar kun je filteren, type daar "middle" en kijk even naar die opties, dan wordt je een boel duidelijk :)
middlemouse.contentLoadURL zou ik eens op false zetten, dan werkt waarschijnlijk dat scrollen alvast en ben je waarschijnlijk ook van dat bizarre in je edit af ;)
Ah kijk dat is wat ik zocht :) Ik kan nu tabbladen sluiten met me middle mouse door contentLoadURL uit te zetten.

Nou het scrollen nog, middlemouse.scrollbarPosition is wel iets in de richting, maar dan moet ik nogsteeds met de cursor op de scrollbar staan, dan kan ik netzogoed normaal klikken. Kan iemand bevestigen of FireFox in linux uberhaupt XY scrollfunctie heeft net als in de win32 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:11

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
geen idee of dat kan, ik gebruik namelijk altijd die loadurl functie :+

Die pakt wat er op dat moment in je clipboard staat, of waar je muis overheen hovered, ideaal

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
LeonM schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:40:
Kan iemand bevestigen of FireFox in linux uberhaupt XY scrollfunctie heeft net als in de win32 versie?
Sure, werkt bij mij prima... maar waarom bij jou dan niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:23

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

LeonM schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:23:

Bij de windows versie van firefox kan je een tab sluiten door er met de middelste muisknop (scrollwiel) op te klikken, bij de linux versie werkt dit niet? Met middle mouse op een link klikken werkt trouwens wel, de link wordt dan geopend in een nieuw tabblad.
Kan je instellen bij je TAB preferences en anders een extensie ervoor installeren.
In de windows versie kan van FF je ook net als bij IE op een willekeurig punt van de pagina de middelste muisknop drukken en inhouden zodat je zowel over de X en de Y as kan scrollen, bij de linux versie werkt dit bij mij ook niet.
Autoscrolling aanzetten.
edit:
OK, nu wordt het wel ff bizar, als ik ergens op een pagina/tab met de middle muisknop druk opend hij altijd deze site :? Valt me nu pas op eigenlijk.
Hij gaat omdat autoscrolling niet aanstaat gewoon naar de site die je in je clipboard van je "middle-mousebutton-paste" heb zitten zeg maar.

[ Voor 9% gewijzigd door DeMoN op 02-03-2005 09:17 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Super!! _/-\o_

- met middlemouse.contentLoadURL op false kan ik tabbladen sluiten/openen met middle mouse
- general.AutoScroll geeft het gewenste scroll effect met middle mouse

Alleen 1 klein nadeel, waarom onthoudt ff die instellingen niet, iedere keer als ik het programma opnieuw start zijn die instellingen weer weg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
LeonM schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:50:
Super!! _/-\o_

- met middlemouse.contentLoadURL op false kan ik tabbladen sluiten/openen met middle mouse
- general.AutoScroll geeft het gewenste scroll effect met middle mouse

Alleen 1 klein nadeel, waarom onthoudt ff die instellingen niet, iedere keer als ik het programma opnieuw start zijn die instellingen weer weg :?
Je config wordt opgeslagen in een bestandje (in je profile dir), misschien gaat daar iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:49
Oudere versie gebruik toevallig? firefox profile wegmikken helpt dan vaak wel, of je moet even opzoeken welk ene bestandje je nou moest weggooien in je profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

huh?

ook als je X en het systeem zelf niet afsluit?
dif de configs eens voor en na

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Profile getrashed > zelfde probleem.

AutoScroll lijkt hij wel te onthouden, alleen de contentLoadURL blijft terugspringen op true :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:49
Zal dan ook vast een bug zijn, ik weet nog van die opschudding rond IDN, kon je uitzetten maar volgende start stond het weer aan.
Pagina: 1