4 foto's printen op 1 a4

Pagina: 1
Acties:
  • 1.517 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:00
ten eerste hoop ik dat ik hem in het goede subforum zet..?
anyway;

ik heb een mooie afbeelding van 100x143,5 mm.
mijn printer kan een tot 5mm aan de zijkanten en aan de boven/onderkant printen. (dus het hele a4tje behalve de bovenste en onderste 5mm en de 5mm aan de zijkanten)

nu wil ik deze afbeelding 4x uitprinten op 1 a4tje. niet zo'n probleem natuurlijk, nou wel dus!

het moet op deze manier:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ystarreveld/print1.JPG

ik heb die al met word, ulead photo expres, adobe photoshop geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar! ze doen er of allemaal een beetje ruimte tussen of ik krijg ze niet van de kant af of ze zijn niet even groot of iets anders , k wordt er helemaal dizzie van.

heeft er iemand een idee hoe het wel kan, of een stappenplan hoe ik het moet aanpakken met 1 vd genoemde progjes.
het moet toch verdorie mogelijk zijn!!

het klinkt zo simpel maar ik kom er niet uit.

in de search stuit ik op 1 topic, maar die software epson photo film (o.i.d.) krijg ik niet aan de praat..
ik hoop dat jullie weten hoe ik dit geprint krijjg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tinyprint al eens bekeken? Verkeerde naam. Effe zoeken...FinePrint bedoel ik.

Die kan meerdere a4-tjes op 1 a4 printen. Volgens mij ook naadloos e.d. en je kunt er (bij mijn weten) ook heel ver mee gaan om "op de rand" te printen (maar 100% zeker ben ik niet).

[ Voor 126% gewijzigd door RobIII op 01-03-2005 22:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Je plaatje doet het niet. Als je ze alle 4 tegen elkaar plakt in photoshop en dan in de print preview hem vervolgens op 5mm sleept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-07 20:26
probeer het met software die meer geschikt is voor specifieke dtp-taken: coreldraw, quarkxpress, sodipodi, scribus. dat soort dingen. Daar kun je dan een a4-tje mee opmaken met dat plaatje er vier keer op. Of het helemaal geautomatiseerd kan, daar heb ik weinig vertrouwen in...

[ Voor 36% gewijzigd door niek_nijmegen op 01-03-2005 22:27 ]

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had XP niet zo'n wizard afdrukken waar je dat automatisch in kan stellen 8)7
dan kun je namelijk ook kiezen om 4 foto's te selecteren en die drukt hij dan automatisch alle 4 op 1 blaadje af....

sorry als het niet is wat je bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:29:
Had XP niet zo'n wizard afdrukken waar je dat automatisch in kan stellen 8)7
dan kun je namelijk ook kiezen om 4 foto's te selecteren en die drukt hij dan automatisch alle 4 op 1 blaadje af....

sorry als het niet is wat je bedoelt
nee dan hebben ze niet de juiste formaat, helaas :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-07 12:59
niek_nijmegen schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:18:
probeer het met software die meer geschikt is voor specifieke dtp-taken: coreldraw, quarkxpress, sodipodi, scribus. dat soort dingen. Daar kun je dan een a4-tje mee opmaken met dat plaatje er vier keer op. Of het helemaal geautomatiseerd kan, daar heb ik weinig vertrouwen in...
je vergat adobe indesign. Een van de betere imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01-2024
Als je een nieuw document in Photoshop opent van de afmetingen van vier keer één foto, en dan vervolgens de vier verschillende foto's erin sleept dan kán jet het daarna niet verneuken.
offtopic:
Wel heel basic in mijn ogen

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paint shop pro heeft een functie die 'print layout' noemt.
Daar kan je gewoon links al je op dat moment openstaande tekeningen in zien. Je kan deze dan naar je blad slepen (je print-layout) en daar de grootte wijzigen, zoals je wil...
snappoint helpen je om de juiste grootte te kiezen...
verder neemt hij voor de printlayout gewoon de marges van je printer aan, dus dat zit al zeker goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
daniel_ev schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 00:01:
Als je een nieuw document in Photoshop opent van de afmetingen van vier keer één foto, en dan vervolgens de vier verschillende foto's erin sleept dan kán jet het daarna niet verneuken.
offtopic:
Wel heel basic in mijn ogen
precies heel basic, maar ik krijg het niet voor elkaar. teminste, het is vannacht om half 1 gelukt :)

- word : lukt niet
- adobe photoshop: ik krijg het niet voor elkaar en vind het een 'bagger' programma.
- windows afbeeldingen printen: niet zoals ik het wil.
- ulead photo express 4.0: eerst was het programma kapot, starte niet meer op, maar vannacht om 0.15 deed hij het plots weer en was het probleem idd op jou manier ongeveer snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:15

Spikey

Making the web accessible!

Qimage is wat je zoekt

speciaal voor het printen van foto's op een zo hoog mogelijke kwaliteit!
Ik gebruik het regelmatig om foto's te printen en die zien er
op mijn simpele hp deskjet 932c perfect uit! stukken beter dan printen via word,photoshop,whatever
en een stuk simpeler!

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Klippy

Still Game

Genoeg mogelijkheden al, maar bij ACDSee 7.0 PowerPack zit ook ACD Fotoslate, daar kan het ook erg eenvoudig mee en ook vrij goed resultaat.

Gratis trial is verkrijgbaar via de website.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1