Toon posts:

Waarom geeft NVIDIA nauwelijks drivers uit itt ATi?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me op dat NVIDIA in verhouding tot ATI veel minder drivers uitgeeft voor haar producten. ATI geeft minstens 1x per maand een nieuwe driver terwijl NVIDIA's nieuwste driver uit 9 november stamt.
Op deze manier worden driver-problemen bij games dus nauwelijks gefixt en moeten mensen maandenlang onnodig met problemen spelen.
Ze hebben sinds de release van de GeForce 6 serie maar 3 drivers uitgegeven en aangezien nieuwe drivers (zeker voor nieuwe kaarten) voor grote performance verschillen kunnen zorgen in games vind ik dat er veel vaker nieuwere drivers moeten komen.

EDIT: achter 'haar' in de topic titel moet nog het woord 'producten' komen te staan, ben ik even vergeten te typen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 22:12 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

nVidia maakt ook veel drivers alleen zijn dit vaak de zogenaamd gelekte beta's deze hebben geen Microsoft test gehad en zijn niet ondersteund door nVidia, ze maken wel drivers maar deze moeten eerst grondig zelf getest worden (en door de vele beta gebruikers) vervolgens komt er een vrij dure test en dan brengen ze officieel de drivers uit :)

offtopic:
En prodcten voor haar moet je bij FA, Head&Shoulders etc zijn :P

[ Voor 12% gewijzigd door FastBunny op 01-03-2005 22:14 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Sites zoals Guru3D.com (hoewel je daar nu wel hun password moet gebruiken) voor beta forceware downloads. Genoeg threads in de fora om de praktijk ervaringen te zien met de beta's.

Of Nzone voor de 'officiele' beta's ; daar heb ik mijn huidige 67.66 vandaan.

btw... misschien een tip om je thread titel beetje aan te passen. Nu lijkt het net alsof het gaat om Ndrelon producten. lol

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 22:35 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 14:34

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Misschien maken ze wel gewoon goede drivers ?

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 23:38
hmm, ik vraag me echt af wat er nou goed is aan het uitgeven van veel drivers
het lijkt dan alsof je eigenlijk ongeoptimaliseerd spul hebt uitgebracht, dat je eigenlijk niet echt veel aandacht schenkt aan je producten, zolang je ze maar snel op de markt hebt

PSN: djmurcielago

Verwijderd

djmurcielago schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:51:
hmm, ik vraag me echt af wat er nou goed is aan het uitgeven van veel drivers
"Normale" mensen (dus niet de tweakers/pc freaks) installeren over het algemeen
alleen de (officiële) driver van de Nv website of de driver die op het CD'tje staat wat bij de kaart zat. Als
die driver inmiddels 5 maanden oud is lopen ze dus allerlei optimalisatie's/bug oplossingen van de laatste nieuwe spellen mis.
Daarom zijn fabrikanten als Dell zo "geil" op Ati in hun pc's, je hebt namelijk altijd een recente whql driver, met officiële ondersteuning van Ati zelf. (als er een bepaald probleem is heb je bijna de zekerheid dat het de volgende maand is opgelost)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 06:19 ]

Verwijderd

En er altijd weer een nieuwe probleem ontstaat.

Vind het zo wel goed met die beta drivers, gewoon eerst lezen wat de ervaringen van een bepaalde driver zijn.

• Meister
  • Laatst online: 20-07 14:18
Ik gebruik de laatste officiële, werkt uitstekend in alle software die ik probeer; geen compatibiliteitsproblemen, razendsnel, stabiel. Wat voor serieuze problemen heb jij er mee :?

Misschien moet je je bedenken dat de markt van Nvidia en ATI toch voornamelijk bestaat uit mensen die grafische kaarten willen gebruiken om te gamen. Minieme echte benchmarkverschillen en de race om een net iets hogere 3dmark scores-race (dit lijkt de voornaamste drijfveer te zijn voor het wekelijks updaten van driverversies) kan me persoonlijk gevoeglijk de reet roesten.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:30
offtopic:
En wat voor merk gebruiken mensen die niet willen gamen dan??
Ik duw altijd wel een gfx5200 in n standaard pc-tje, ook nvidia dus :)

Nvidia heeft mi betere drivers voor mid-end en low-end kaarten, hoe het met high-end zit, weet ik niet, want die passen niet in mijn portemonnee. En nu het toch daarop komt, ik heb voor mijn eigen pc eigelijk altijd Ati, omdat die beter in mijn portemonnee passen :D Ik heb wel ervaring met 57xx-serie en daar hoor ik weinig problemen van.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:39

rapture

Zelfs daar netwerken?

Bij nVidia zijn de meeste drivers volledig af, bv in de laatste versies zijn er geen aanpassingen voor GeForce 4 Ti. Bovendien draaien alle games goed met nVidia-spul. Alleen voor hun nieuwste hardware heeft nVidia werk.

ATI blijft interessant voor de performance, maar er zijn bepaalde games die vertikken om te draaien. bv IBM-laptops met ATI FireGL T2 128MB vertikken om Enemy Territory te draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door rapture op 02-03-2005 11:41 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-07 20:48

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 06:12:
[...]

Daarom zijn fabrikanten als Dell zo "geil" op Ati in hun pc's, je hebt namelijk altijd een recente whql driver, met officiële ondersteuning van Ati zelf. (als er een bepaald probleem is heb je bijna de zekerheid dat het de volgende maand is opgelost)
Zoals gezegd geeft nVidia gewoon geen drivers met problemen uit, en hoeven ze daarom niet iedere maand te updaten ;)

Daarnaast merk ik weinig van ATi-geilheid bij de grote OEM's, voor zover die er is hangt dat voor 100% vast aan overkoepelende kadercontracten en niet aan driversupport.

Titel gefixt trouwens ;)

Professionele website nodig?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

curry684 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 11:43:
[...]

Zoals gezegd geeft nVidia gewoon geen drivers met problemen uit, en hoeven ze daarom niet iedere maand te updaten ;)

Daarnaast merk ik weinig van ATi-geilheid bij de grote OEM's, voor zover die er is hangt dat voor 100% vast aan overkoepelende kadercontracten en niet aan driversupport.

Titel gefixt trouwens ;)
idd bij dell hebben ze meer verschillende nvidia kaarten dan ati denk ik, ze hebben 6200 de 6800, 6800GTo en van Ati volgesmij alleen de X850XT PE en de X300SE (maar dat is dan ook wel DE grote bekende budget kaart, neem een willekeurige dixons pc en hij zit er in)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Meister schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 07:43:
Misschien moet je je bedenken dat de markt van Nvidia en ATI toch voornamelijk bestaat uit mensen die grafische kaarten willen gebruiken om te gamen.
Dan heb je het toch mis. Het meeste geld zit hem voor ATi en nVidia in de OEM markt en daar heeft ATi een veel groter aandeel dan nVidia. De gamersmarkt is leuk voor de titel 'snelste kaart', maar daar zit echt niet het grote geld. Heb je echter die titel, dan zullen bedrijven als Dell ook sneller overstappen, getuige het feit dat Dell de grote favoriet is van ATi met betrekking tot X800SE, X800XT PE en X850XT PE.
[...]

Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt natuurlijk. Doordat nVidia er zo lang over doet om officiele drivers te releasen, lijkt het voor het grote publiek net alsof er in 1x een hele grote performanceboost is en er heel veel fixes zijn doorgevoerd zodat de drivers 'stabiel' lijken te zijn.

Bezoek eens het forum van nVidia zelf of van nVnews. Genoeg mensen met problemen (bv PCIe-kaart performancedrop op hogere resoluties, Far Cry problemen, etc). SLI? Leuk, maar de enige officiele SLI driver dateert toch al van een tijdje terug en ondersteunt officieel maar 15 applicaties waaronder 4 benchmarks en een demo? En een gelekte driver doet het soms beter in SLI dan de officiele... da's toch ook niet lekker? En er met een thirdparty app van pas komen om er voor te zorgen dat SLI wel een beetje leuk werkt.

En de snelheid waarmee gelekte drivers uit komen is ook niet bij te houden. Op diezelfde forums zal je veel mensen zien die geen zin hebben om proefkonijn te spelen en al tijden zitten te smeken voor een officiele update. En bij de "Open Issues" in de driverreleasenotes staan er ook nog genoeg problemen met een aantal populaire spellen. De meeste mensen downloaden alleen officiele drivers. Die zullen dus een tijd moeten wachten voordat er iets gefixed is.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Meister
  • Laatst online: 20-07 14:18
CJ schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:49:
[...]
Dan heb je het toch mis. Het meeste geld zit hem voor ATi en nVidia in de OEM markt en daar heeft ATi een veel groter aandeel dan nVidia. De gamersmarkt is leuk voor de titel 'snelste kaart', maar daar zit echt niet het grote geld. Heb je echter die titel, dan zullen bedrijven als Dell ook sneller overstappen, getuige het feit dat Dell de grote favoriet is van ATi met betrekking tot X800SE, X800XT PE en X850XT PE.
Ik denk dat we het over iets anders hebben. Wekelijkse driverupdates is iets wat een select groepje die-hards interesseert, de rest van de wereld wil een kaart die werkt (voor hun doeleinden, ik noem maar gamen als voorbeeld) zonder al te veel gezeur. De meeste gebruikers updaten hun drivers zelden tot nooit, en dat is één van de redenen dat Nvidia waarschijnlijk niet veel druk voelt om regelmatiger nieuwe standaarddrivers uit te brengen - de hartekreet van de TS ten spijt.

Verwijderd

[...]

Lol. Ik zou zeggen, lees Nvnews eens. ;)

http://www.nvnews.net/vbu...pp=15&highlight=66.93+cry

66.93 zit bomvol met 'issue's' en dateert alweer van September vorig jaar. Houdt in dat al deze issue's "officiëel" nog steeds niet gefixed zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 21:00 ]

Pagina: 1