Toon posts:

outlook 2003 delen tussen 2 pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde het volgende proberen te krijgen:
Heb 1 pc constant online staan en 1 laptop die af en toe aan gaat. Als ik nu mail 's avonds ophaal via mijn laptop, dat is deze vaak zo vol dat de helft door @home teruggekaatst word.
Ik wil nu de mail via de vaste pc automatisch naar binnen halen om de bv 5 minuten. Maar ik wil deze mail wel op de laptop kunnen bekijken.
De emails die binnen komen op de vaste pc moeten dus eigenlijk gedeeld worden over het netwerk.
Ik maak gebruik van outlook 2003. Wil eigenlijk ook geen andere email progje omdat ik deze perfect vindt werken icm een pda.
De pc die constant aanstaat wordt ook zo gebruikt, kan hier dus geen server van maken.

Is dit mogelijk, zo ja, hoe zou ik dit moeten aanpakken.

Groetjes Paul

Verwijderd

PST file weghalen op je 2e pc, outlook opnieuw starten, mist de PST en vraagt waar ie zich bevind, je gaat naar de gedeelde map (met mail PST file) op je "HOOFD-MAIL COMPUTER" , selecteerd deze en OK.

standaard map voor de pst:
%userprofile%\local settings\application data\microsoft\outlook\
archive.pst of outlook.pst

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 21:37

tweakerbee

dus..?

Leuk en aardig, maar dan kan je outlook dus niet aan hebben staan op de tweede PC. Die lockt dan namelijk je .PST.
Ben bang dat je dit alleen echt zou kunnen realiseren met een imap server of iets dergelijks. Dat is niet zo ontzettend moeilijk op te zetten. Hoewel de IMAP servers voor Win32 vrij dungezaaid zijn zitten er wel een paar redelijke tussen. Mercury bijv. of hMailServer waar nog ontzettend hard aan gewerkt wordt.

Die laatste gaat over een paar weken naar beta status, en dan zit er ook een goed werkende POP3 fetcher in. Dan kun je helemaal precies doen wat jij wilt, op beide PC's tegelijk.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:38:
PST file weghalen op je 2e pc, outlook opnieuw starten, mist de PST en vraagt waar ie zich bevind, je gaat naar de gedeelde map (met mail PST file) op je "HOOFD-MAIL COMPUTER" , selecteerd deze en OK.

standaard map voor de pst:
%userprofile%\local settings\application data\microsoft\outlook\
archive.pst of outlook.pst
Buiten het probleem dat tweakerbee noemde, kun je dan ook alleen je mail lezen als je een netwerkverbinding heb met pc1. Dat betekent dus dat je net zo goed je mail op pc1 kan lezen.
Onderweg/op je werk etc heb je niets aan deze oplossing.

Verwijderd

Het is hier niet de bedoeling je topic te dubbelposten.

Dit topic is gesloten.