Toon posts:

Probleem met geheugen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vanmiddag had ik een 512 MB (pc3200) geheugen module van het merk Twinmos gekocht.
Alleen sinds ik deze erin heb gezet krijg ik allerlei vreemde errors (vooral onder het gamen).

Voorbeeld van een error door het geheugen:

This application has ecountered a critical error:

ERROR #132 (0x85100084)
Program: C:\Program Files\World of Warcraft.exe
Exception: 0xC0000005 (ACCESS_VIOLATION) at 001B:006FEFC5

The instruction at ''0x006FEFC5'' referenced memory at ''0x0000000C''.
The memory could not be ''read''.

Press OK to terminate the application.

In een memory test werden ook duizenden errors in het geheugen gevonden (zelfs in de oudere modules).

Moet ik nou met dit geheugen (en ook de ouderen, want zit ook nog garantie op) terug gaan naar de winkel of doe ik zelf iets fout wat het eventueel zou kunnen veroorzaken?

Alvast bedankt,

Tim.

ps. de andere geheugen modules zijn 256 MB (pc3200) van het merk Twinmos en 256 MB (pc3200) van het merk VT :? .
en andere specs zijn:
processor: Athlon 64 3200+
vga kaart: ATI Radeon 9600pro
harddisc: 80 GB Maxtor
moederbord: ASUS K8N-E Deluxe
en OS Windows XP.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 21:58 ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
post ff de rest van je systeem specs, dan kunnen we er iets meer mee,

Dit lijkt mij een defecte module of incompatabiliteit met je plank.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:11
't Kan net zo goed dat de geheugen controller van je chipset de geest heeft gegegeven. Komt regelmatig voor, vooral bij SiS chipsets.

/edit. Probeer even een geheugen module te regelen die 100% goed getest is op een andere machine, en die bij voorkeur op de lijst van door de mainboard fabrikant ondersteunde modules staat. Gaat de geheugentest met die ene enkele module dan nog fout is 't waarschijnlijk je mainboard. Kijk wel eerst even of je wel de laatste bios update hebt.

/edit2. Mijn eerste conclusie lijkt niet zo waarschijnlijk meer aangezien je een Athlon64 blijkt te hebben :)

[ Voor 78% gewijzigd door Nielson op 01-03-2005 22:03 ]

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Haal het nieuwe reepje alvast eens uit en test de oude die er nog inzaten. Zo weet je tenminste of de fouten in je oude geheugen al dan niet komen door het nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
Naja kheb zojuist eens de nieuwe module eruit gehaald, en dus alleen met de oude modules erin.
Nu kreeg ik 0 errors, dus dan is er toch iets mis met de nieuwe module.
Ik ga morgen maar even terug naar de winkel dan :o .

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:21:
Naja kheb zojuist eens de nieuwe module eruit gehaald, en dus alleen met de oude modules erin.
Nu kreeg ik 0 errors, dus dan is er toch iets mis met de nieuwe module.
Ik ga morgen maar even terug naar de winkel dan :o .
Test anders even alleen met de nieuwe module om uit te sluiten dat ze niet kunnen samenwerken. Als dit wel draait even memtest erover om te kijken of er iets met het geheugen-reepje is.
Pagina: 1