Toon posts:

ATI Radeon XPRESS 200P en Audigy2 crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb hier een nieuwe HP Pavilion t850 PC met hetvolgende:

WinXP Home SP2
AMD Athlon64 3500+
MSI RS480M2-IL motherboard (ATI Radeon XPRESS 200P chipset) (AC97 audio)
1 x 512 MB DDR400
Asus X300SE 128 MB PCI-X
TV-kaart
WiFi-kaart
modem

Ik wou mijn Audigy2 hier aan toevoegen, dus ik sleurde de modem eruit, stak Audigy2 erin en schakelde de on-board audio uit.
Nu "freezet" mijn PC at random, soms juist na het inloggen, soms na een tijdje (soms zelfs langer dan half uur).

Alle 3 PCI slots zijn bezet. Ik heb geprobeerd ze van plaats te wisselen, helpt niet. Ik heb ook de laatste drivers van de Audigy2 geinstalleerd.

En dan nog iets heel freaky: daarstraks startte de PC zichzelf op! 8)7
Sindsdien heb ik de stroom afgesloten.

Iemand die mij kan helpen?
Alvast bedankt!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:51

Thandor

SilverStreak

Werkt de Audigy 2 zelf wel goed :?
Probeer 'm eens in een andere PC :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:47:
Werkt de Audigy 2 zelf wel goed :?
Probeer 'm eens in een andere PC :)
Ja, die komt rechtstreeks uit mijn vorige PC. De kaart werkt ook normaal, toch even...

Verwijderd

Topicstarter
Na nog wat prutsen heb ik hetvolgende :

Ik denk dat ik het probleem dat de PC zichzelf opstart, heb opgelost. Ik heb een WakeUp on ARP/Ping afgezet.

Maar :
Ik merkte dat de PC niet alleen at random hard vastloopt, maar ook en vooral wanneer ik met mijn laptop vanop het thuisnetwerk in de gedeelde documenten van de PC zit.

Ik heb dan gecontroleerd op sharing IRQs, en inderdaad, de Audigy 2 en de netwerkkaart hadden dezelfde IRQ. Na uitschakelen van LPT, PS/2 poorten, en verwisselen van plaats van de Audigy 2, heb ik dan een ander IRQ verkregen voor de Audigy 2. Spijtig genoeg is het probleem nog niet opgelost, IRQ sharing is dus niet het probleem.

Heeft er iemand nog raad voor mij ?

Groetjes

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

bij windows staat neem ik aan ook niets over conflicten he?

Probeer eventjes de computer ook te draaien zonder USB apparaten. Ik heb ooit iets onverklaarbaars gehad toen ik een extra usb apparaat eraan zette.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Topicstarter
kahm-jai schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:09:
bij windows staat neem ik aan ook niets over conflicten he?

Probeer eventjes de computer ook te draaien zonder USB apparaten. Ik heb ooit iets onverklaarbaars gehad toen ik een extra usb apparaat eraan zette.
Inderdaad, niets van conflicten.

USB apparaten verwijderen verandert niets.

Ik heb ook eens de onboard LAN uitgeschakeld en er een SMC netwerkkaart ingestoken, helpt ook niets.

Begin wat moedeloos te worden :(

Edit: als laatste heb ik nu Bestands-en printerdeling uitgeschakeld. Hopelijk brengt dit soelaas.

Edit2: Niet dus :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 19:20 ]

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:39
Ik had een probleem wat hier op leek. Pc bleef bij het opstarten hangen. Bij mij met een luide pieptoon. Ik heb in de bios zitten rommelen en uiteindelijk was bij mij de oplossing om PCI Delayed Transaction uit te schakelen. Sindsdien heb ik geen crashende Audigy2 driver meer.

Verwijderd

Topicstarter
biobak schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:05:
Ik had een probleem wat hier op leek. Pc bleef bij het opstarten hangen. Bij mij met een luide pieptoon. Ik heb in de bios zitten rommelen en uiteindelijk was bij mij de oplossing om PCI Delayed Transaction uit te schakelen. Sindsdien heb ik geen crashende Audigy2 driver meer.
Bedankt voor je reactie. Ik heb spijtig genoeg geen optie PCI Delayed Transaction in mijn BIOS...
Pagina: 1