AGP en PCI VGA kaarten samen?

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik heb gehoord dat dat niet zou kunnen- binnenkort moet een vriend van mij een sys hebben waar hij een goede VGA plankje (GF2MX zit er dik in) en een adaptertje voor een mini-LCD scherm in wil hebben. Die mini heeft hij nodig als de PC meegaat als hij optreedt (Terratec XL zit er ook in:9) De mini drivers zijn geschikt voor dual display. Kan hij gewoon een AGP GF2MX ernaast nemen of zal hij een PCI versie:'( moeten scoren?

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Ok snap t maar
vraagje
Heeft je maat een machine met vga onboard en
een AGP slot dan zou ik een agp nemen.
Maar heeft ie een AGP kaart dan is hij verplicht een pci te nemen.
Ik ken geen mobo's met twee AGP slots.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nee, dat kleine LCD geval zit op een PCI kaart en er komt een AGP slot (wordt allicht een ABIT KT7 mobo oid). Dus er is sowieso of een PCI danwel een AGP slot vrij voor de GF2MX.

Fysiek is het probleem niet- ik meende alleen ergens gelezen te hebben dat omwille van de totaal andere architectuur van de AGP poort tov de PCI bus de drivers niet met PCI+AGP overweg kunnen.

Leek me handig om te weten voordat we straks 350,- aan GF2MX AGP over de balk smijten...

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik heb ooit voor een klant!

Een pc'tje gebouwd met een MATROX DUAL HEAD
en twee PCI VGA en het werkt perfect.

Wat hij er mee deed was op twee de Beurs Koersen Internet en TV en de andere Autocad en Mail.

Werkt gewoon perfect.
Maar in bepaalde combo's kan het niet werken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
OK ik ben overtuigd! Enig mogelijk puntje is dat de NVIDIA drivers niet zo ingesteld zijn op meerdere schermen als Matrox, maar als je 1x AGP (DH) en 2x PCI in een sys kunt stoppen, moet het wel kunnen.

Dankje!

Oslik, blyat! Oslik!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:33

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb een Viper 550 in mijn AGP hangen en verder een *heel* oud S3-tje PCI 'geregeld'. Win98 werkt perfect met beide kaarten, bij sommige resoluties wil het verschuiven van vensters tussen de twee monitoren nog wel eens wat gele vlekken (uh? jaja) in devensters opleveren. Iig wel handig om te zien dat er mail binnenkomt (en van wie!!!) terwijl je de Sims aan het spelen bent.
De S3 is wel zo oud dat Win2k er niet mee overweg kan.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:36
TsengLabs ET6000 2.25 Meg is een ideale kaart voor dual monitor.. Deze werkt supergoed samen met alles en ik heb samen met een G-Force 1 en 2 x ET6000 3 monitoren draaien... Ook onder win200 draait 't goed maar dan kan ik maar 1 Et6000 gebruiken?! Win2K bugje.. Onder 9X werk't super!!!
Pagina: 1