World jump day, onzin ?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Geachte mede-tweakers,

Ik zat vandaag op de site http://www.worldjumpday.org/ te kijken.
Ze beweren dat als je met 60 miljoen mensen tegelijk springt op de aarde dat de aarde in een andere baan gaat draaien om de zon, en zo dus het broeikaseffect vertraagd/wegneemt.
Maar volgens mij kan zoiets helemaal niet om verschillende redenen:

1
Ik beschouw alle mensen als 1 en de aarde als 2.
Stel 1 en 2 duwen zichzelf uitelkaar, aangezien 2 VEEEL zwaarder is, beweegt 2 ..zeg ..1 millimeter, de mensen bewegen dan ...zeg.. 0.50 meter. Beide objecten trekken elkaar dan weer aan :

Fg = G *m(1) * m(2) / r2
(dit geldt voor alle objecten in het heelal (en er buiten :P )

2 beweegt dus weer 1 millimeter terug omdat zijn massa weer VEEL groter is dan de massa van 1
En 1 beweegt weer 0.5 meter om dat zijn massa in verhouding tot de aarde veel kleiner is, dus grotere acceleratie. En je bent weer terug waar je was.

2

Als het wel mogelijk zou zijn om de baan uit zijn baan te ' springen'...waar heeft de aarde(en alle objecten erop) zich op af gezet om de kracht uit te oefenen om de aarde te bewegen ?

3

Als het nut zou hebben, dan zouden alle mensen wel in egypte of een ander land moeten staan en springen, anders hefffen alle sprongen elkaar op ;)

Klopt dit volgens jullie ? Volgens mij is het gewoon dikke onzin, en dat het 2 graden kan schelen met de temperatuur lijkt mij nogal sterk :P

[ Voor 8% gewijzigd door Shuisman op 01-03-2005 20:41 ]

Verwijderd

Meer informatie hier en hier.

• Shuisman
2 woorden uit een woordenboek online :X

Bedoel je dat je het grappig vindt :P ?!

[ Voor 13% gewijzigd door Shuisman op 01-03-2005 20:50 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zeker wel bullshit :P dacht meteen aan je puntje 3 enne, over dat springen, dan zouden de atoombommen op japan de baan van de aarde zeker wel moeten hebben veranderd...

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Shuisman
GoldenSample schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:51:
zeker wel bullshit :P dacht meteen aan je puntje 3 enne, over dat springen, dan zouden de atoombommen op japan de baan van de aarde zeker wel moeten hebben veranderd...
Ja dan zaten we nu wel op de hoogte van pluto, of de zon >:)

Ook dat er al 60 miljoen gekken zich daar hebben aangemeld betwijfel ik, ik zou me eerder aanmelden bij GoT dan bij WJD :P

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-12-2025

Nik

Ik spring wel mee :+ Laten we een GoT contest doen, zodat we gezamelijk nog harder kunnen springen, net als DPC, maar dan DJP, Dutch Jump Cows :P

Ge-wel-dig! :*)

edit: STAMPede :D

[ Voor 7% gewijzigd door Nik op 01-03-2005 20:59 ]

• Shuisman
Straks klagen we nog mensen aan, omdat ze per ongeluk van een afstapje springen, dan raken we uit onze koers !

[ Voor 3% gewijzigd door Shuisman op 01-03-2005 21:02 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

http://ned.ucam.org/~sdh31/misc/destroy.html
Destroying the Earth is harder than you may have been led to believe.

You've seen the action movies where the bad guy threatens to destroy the Earth. You've heard people on the news claiming that the next nuclear war or cutting down rainforests or persisting in releasing hideous quantities of pollution into the atmosphere threatens to end the world.

Fools.

The Earth was built to last. It is a 4,550,000,000-year-old, 5,973,600,000,000,000,000,000-tonne ball of iron. It has taken more devastating asteroid hits in its lifetime than you've had hot dinners, and lo, it still orbits merrily. So my first piece of advice to you, dear would-be Earth-destroyer, is: do NOT think this will be easy.
Los daarvan, als iedereen at random over de aarde verdeeld is, is het momentum ook verdeeld. Erger nog, bij de landing wordt het momentum geheel teniet gedaan.

edit, ik heb overigens deze massa in je formule geprobeerd...... en je aanname van 1 mm is ongeveer een factor 1000 miljard fout. Je kan beter 'hopen' dan de baan ongeveer een atoomdikte verplaatst.... wat bij je landig al tenietgedaan wordt (tegenimpuls).

[ Voor 13% gewijzigd door Delerium op 01-03-2005 21:58 ]

Verwijderd

Ik heb geen zin om door hopen onzin te waden maar dat heb jij al gedaan. Ik wilde graag weten of men rekening gehouden heeft met de energie balans die er heerst in ons planeten stelsel. Onze planeten bevinden zich op bepaalde banen in ons stelsel omdat dat de beste energetische posities zijn. Dus mocht je de aarde een beetje uit zijn baan brengen dan relaxeert hij gewoon weer terug naar zijn oude postitie in gegeven tijd gerelateerd aan de verschuiving.

En je mag ze ook even pesten met de vraag of het verstandiger is om te springen in het perhelium of aphelium. :P

Verwijderd

Als die 60 miljoen idioten nu even hard en hoog genoeg springen zijn we daar ook meteen vanaf. :)
Maar dat gaat ook niet meevallen. ;)

De aarde gaat er niet veel van merken. Bedenk even hoeveel water de maan op elk moment van de dag naar zich toe trekt. Zelfs dat heeft slechts een heel klein beetje invloed op de beweging van de aarde.

Maar serieus, die 60 miljoen mensen kunnen beter hun auto een paar keer laten staan, of hun thermostaat wat lager zetten, en spaarlampen gebruiken. Een leuke hoax, maar als je het serieus neemt kun je vast wel wat leuke wetenschappelijke feitjes ontdekken. :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

• Synchroon springen gaat niet echt, en als het wel zou lukken dan denk ik dat
• de aarde in feite een waterballon is gevuld met stroop, een waterballon krijg je ook niet van zijn plek door er tegen te tikken (impulsen, net als springen), die worden mooi geabsorbeerd.

* Resistor is weer lekker dwars met zijn argumenten :+

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Shuisman
Ecteinascidin schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:17:
http://ned.ucam.org/~sdh31/misc/destroy.html

[...]

Los daarvan, als iedereen at random over de aarde verdeeld is, is het momentum ook verdeeld. Erger nog, bij de landing wordt het momentum geheel teniet gedaan.

edit, ik heb overigens deze massa in je formule geprobeerd...... en je aanname van 1 mm is ongeveer een factor 1000 miljard fout. Je kan beter 'hopen' dan de baan ongeveer een atoomdikte verplaatst.... wat bij je landig al tenietgedaan wordt (tegenimpuls).
Ik heb gewoon maar wat getallen genomen :-P

De massa van de aarde is 5,976 * 10^24 kg ......dat is dus:
5.976.000.000.000.000.000.000.000 kg :+
De massa van 60 miljoen mensen ( 75 kilo gemiddeld) =
750*60.000.000 = 45.000.000.000 kilo
Hun beweging zal dus ook omgekeerd evenredig met hun gewicht zijn, in een verhouding van 45 : 5.976.000.000.000.000 zijn

Ja, is wel redelijk klein, ja :P

/edit:
ging ff om het idee, (stel dat je een persoon y hebt die 1/1000 van de aarde weegt), als het dan wel nut zou hebben, maar volgens mij komen ze na de sprong weer op hetzelfde punt terecht ...

[ Voor 13% gewijzigd door Shuisman op 01-03-2005 23:30 ]

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Goed, hier hebben we dus gewoon Google voor hè...

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.