Formatteer problemen

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb hier een schijf en die geeft een probleem. Ik heb geprobeerd XP te installeren, als ie alle bestanden gekopierd heeft en opnieuw opstart, krijg ik de melding NTLDR missing.

Ik heb al een paar keer fdisk /mbr gedaan, helpt niks.
Toen dacht ik, met fdisk de partitie weggooien en een nieuwe aanmaken. Maar als je hem weg wilt gooien, dan heb je een Volume Label nodig. Maar dit is een teken dat ik niet kan maken met een toetsenbord. Het is een sigma (zo grieks o-tje). Wordt ook gebruikt voor standaarddeviatie.

Dus toen ben ik gaan zoeken: Ik dacht, misschien kan ik het met een alt-nogwat teken. Maar die is niet te maken: http://www.york.ac.uk/depts/maths/altchrc.htm
Proberen te formatteren, maar dan geeft ie een foutmelding. (gewoon format c:)

Wat kan ik doen om gewoon een goede primaire partitie te krijgen die normaal leeg is, waar ik een windows versie op kan zetten?

• rs-music
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
Niks met Fdisk, gewoon met XP cdrom zelf alle partities verwijderen en nieuwe NTFS partitie aanmaken

Verwijderd

knopix bootCD gebruiken en dan cfdisk

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 19:11 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Delpart kan je ook nog gebruiken maar ik zou ook voor de optie met de WinXP cd-rom gaan

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Met de xp cd heb ik al twee keer geprobeerd, maar dan geeft ie telkens die ntldr fout.

Ik ga partition magic proberen!

• rs-music
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
Heb je echt eerst met de XP cdrom de partities verwijderd, en daarna weer aangemaakt?

Is je windows cd niet corrupt? Heb ik volgens mij ook al eens gezien dat ie dan elke keer vaag bleef hangen
Pagina: 1