Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

tagan tg480-u01 of trueblue 480 pec

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een beetje gezocht in de hier aanwezige commentaren op beide psu's maar ze zijn allebei goed. Ik heb een case met plexi dus de blauwe led is wel mooi dan.

Iemand die een van deze voedingen heeft en commentaar heeft?
Welke zouden jullie nemen?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:55

sapphire

Die-hard pruts0r

ervaring met de Tagan (zit atm in me pc) en hiervoor had ik een Antec TP 480 (zelfde als die trueblue maar dan zonder blue ;))
Naar mijn menning zijn het beide zeer goede voedingen, stabiel, en genoeg power :)

Ik ben alleen naar de Tagan over gegaan omdat deze een 24-pins ATX stekker heeft en meer molesen en SATA molexen. Tevens heeft deze de kabels in elkaar gedraait en een gemeshte P4 stekker wat de Antec niet heeft.
Beide hebben een gemeshte ATX stekker.
Antec heeft zwarte molexen, ook mooi :)

Gabriël AM5

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bedenk wel dat die voedingen heel veel lange draden hebben, in een plexi kast wordt dat nog een leuke klus om weg te werken (aangenomen dat je niet wilt knippen).

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:55

sapphire

Die-hard pruts0r

inderdaad, echt heeel veel draden !! en lang :P
Vooral die Tagen heeft een verschrikkelijke kabelboom :|

Gabriël AM5

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
ik heb ook een Tagan en ben er erg tevreden over :) erg stil en genoeg power, de draden zijn idd erg lang en veel :P maar aangezien jij een plexi kast hebt is het maby een idee om naar voedingen te kijken waar je de molexen zelf ik kan steken, Ocz hete die dingen volgens mij,
plaatje: Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/xoxide_1831_40030680 daar kan je zelf bepalen hoeveel molexen je er in stopt :)

BramBoterham

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Ik beide voedingen, de Tagan is de stillere van de twee.
Zie m'n sig; de Antec TrueBlue zit in m'n plexi kast. Zit wel plexi cover over de Antec.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties, het zal toch de antec worden denk ik.

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de Tagan TG-480-U01 480watt PSU en de Tagan 480W Black Dual Fan Active PFC W/2-SATA?

Wat bij PC zaak hebben ze mij namelijk de verkeerde voeding op gestuurd en op de homepage van Tagan kon ik hem niet vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door Brickman op 22-04-2005 23:19 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 14:10
Denk dat je beter voor een modular PSU gaat met je plexi case.
Wat dacht je van een Ultra X-Connect 500W ? De IA is nu wel in afrondingsfase maar bij modguru kan je de Ultra X-Connect in alle kleuren en geuren krijgen.

Meer foto's van hoe mooi de kabels enzo zijn afgewerkt zie je hier

Binnekort heb ik me chrométje ervan binnen :D

Fans vervangen is trouwens een eitje.

[ Voor 22% gewijzigd door PeGys op 22-04-2005 23:27 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 09:11
Brickman schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 23:18:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de Tagan TG-480-U01 480watt PSU en de Tagan 480W Black Dual Fan Active PFC W/2-SATA?

Wat bij PC zaak hebben ze mij namelijk de verkeerde voeding op gestuurd en op de homepage van Tagan kon ik hem niet vinden.
Volgens mij is dat gewoon dezelfde voeding, alleen een andere benaming :)
Tagan heeft maar 1 480watt voeding innet assortiment.

Ik heb zelf trouwens de Tagan480, en heb de Antec ook in actie mogen zien. Ik denk dat de Antec stabielere voltages geeft die dichter bij de richtlijnen zit, maar Antec voedingen zijn dan ook de beste die er zijn :o

De Tagan is meer dan goed voor de gemiddelde gebruiker, kwalitatief heel goed, een high-end voeding met een redelijke prijs. De Antec is ongeveer het beste wat je kan krijgen, maar daar betaal je dan ook voor :)

Verwijderd

aangezien hij een plexi kast heeft en dus waarsch wel zal sleeven oid, is doorknippen draden juist wel makkelijk, hoef je meteen die stekkertjes niet meer los te halen. Ik heb hier antec truepower 550 en daar zitten idd een boel draden aan, ik heb daarvoor een cdromdrive omgemod tot junction box waar ze eerst in verdwijnen, en vervolgens uitgaan (degene die ik gebruik) rechtstreeks naar het onderdeel waar ze heen moeten. Goed voor airflow en ziet er netjes uit ;).

Verwijderd

Antec en OCZ hebben beide PSU's waar je de stekkers in kan steken...
Je steekt er dus alleen de stekkers in die je er in wil.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar Antec... waarschijnlijk door ervaring.
Daarbij komt ook het feit dat Antec al jarenlang ervaring heeft op het gebied van voedingen, wat OCZ mist. Als je een Antec, OCZ of Tagan hebt zit je altijd goed, mist ze genoeg vermogen kunnen leveren.

• systemfan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 13:23
Lawtje.com schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:03:
[...]

fout, Tagan heeft 2 480Watt voedingen, namelijk de TG480-U01 en de TG480-U22 (nieuwe reeks, met splitsbare 12v rail) :) heb zelf de U22 :)

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

• lawtshjj
systemfan schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:04:
[...]

fout, Tagan heeft 2 480Watt voedingen, namelijk de TG480-U01 en de TG480-U22 (nieuwe reeks, met splitsbare 12v rail) :) heb zelf de U22 :)
ups :) Ik had alleen ff de site van Tagan gechecked daar staat maar 1 480watt voeding op. Nog niet geupdate :/

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Lawtje.com schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:03:
[...]

Ik heb zelf trouwens de Tagan480, en heb de Antec ook in actie mogen zien. Ik denk dat de Antec stabielere voltages geeft die dichter bij de richtlijnen zit, maar Antec voedingen zijn dan ook de beste die er zijn :o

De Tagan is meer dan goed voor de gemiddelde gebruiker, kwalitatief heel goed, een high-end voeding met een redelijke prijs. De Antec is ongeveer het beste wat je kan krijgen, maar daar betaal je dan ook voor :)
Ik ben het niet met je eens, ik denk dat de tagan een betere voeding is dan de antec, en dat antec gewoon op z'n naamsbekendheid verkoopt. (niet dat ze rommel verkopen hoor :+ )

De tagan is stiller, levert meer power, is goedkoper en is minstens zo stabiel.

Ik heb mijn keus gemaakt en heb er geen moment spijt van 8)

• lawtshjj
MaCe1337 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:55:
[...]

Ik ben het niet met je eens, ik denk dat de tagan een betere voeding is dan de antec, en dat antec gewoon op z'n naamsbekendheid verkoopt. (niet dat ze rommel verkopen hoor :+ )

De tagan is stiller, levert meer power, is goedkoper en is minstens zo stabiel.

Ik heb mijn keus gemaakt en heb er geen moment spijt van 8)
Ik heb ook geen moment spijt dat ik mn Tagan heb gekocht :) Van elke voeding in deze prijsklasse mag je wel verwachten dat hij stabiel is. Maar als je puur naar de cijfers van de voltlijnen kijkt komen de duurdere Antec's bijna altijd beter uit de bus (hier valt ook de TrueBlue onder).

Je moet je alleen afvragen hoe belangrijk je die kleine verschillen in voltlijnen vindt. Voor de meeste zal het niets uitmaken, waaronder bij mij. Daarom heb ik bewust voor een Tagan gekozen en ben daar ook nog steeds blij mee :)

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-11 22:52

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 15:54:
aangezien hij een plexi kast heeft en dus waarsch wel zal sleeven oid, is doorknippen draden juist wel makkelijk, hoef je meteen die stekkertjes niet meer los te halen. Ik heb hier antec truepower 550 en daar zitten idd een boel draden aan, ik heb daarvoor een cdromdrive omgemod tot junction box waar ze eerst in verdwijnen, en vervolgens uitgaan (degene die ik gebruik) rechtstreeks naar het onderdeel waar ze heen moeten. Goed voor airflow en ziet er netjes uit ;).
PICS? :9~
OCZ 520 Modstream vind ik een optie, detachable wires ownage :*)

I love watercooling

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 13:32
systemfan schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:04:
[...]

Tagan heeft 2 sites, op www.tagan.de (helaas vandaag onder constructie)kan je wel de Tagan TG480 U22 vinden.

Gezien er toekomst in sata en PCI express zit, ga ik persoonlijk voor de U22 (sli ready en genoeg sata power kabels)

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Tagan 480W Black Dual Fan Active PFC W/2-SATA die ik vandaag heb ontvangen is de TG480-u22 met onder andere:
  • 4 SATA en
  • 2 pci express
aansluitingen.

Alleen wat zo'n voeding toch zwaar in verhouding met een 300 Watt no-name voeding. :+

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Brickman schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:32:
Alleen wat zo'n voeding toch zwaar in verhouding met een 300 Watt no-name voeding. :+
Het gewicht van de voeding is een indicatie van de kwaliteit :)

Des te zwaarder des te grotere elko's, dikker staal en grotere koelribben 8)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Als je een plexi case hebt. is het dan niet verstandiger voor een mooiere voeding te gaan?

De ocz modsteam 520w voeding is wel een erg mooie. En die is modulair (afklikken wat je niet gebruikt), erg stil. Door de 120mm fan, ik heb hem inmiddels 2 maanden zelf. Zeer tevreden over. De kabels hadden voor mij iets langer gemogen, maar doordat ik hem op zn kop heb hangen past het in mijn grote LianLI pc70 perfect nu.. :)

review van de ocz 520w modsteam:
http://www.guru3d.com/article/content/183/

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TQAhA20W8U0Ibmj4UFl1R0fO5mN6fdc94ba!CwWHzDE41j8iX*sLtiEC7HgqpEVVoqLdLI!xmopWWtSNIuiFpEq1adVL33h3Lx06qVV*7LWl3Bh71Z6u3Q/P5030098.JPG?dc=4675520799186385708

[ Voor 39% gewijzigd door Race Eend op 03-05-2005 14:45 ]

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Race Eend schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:05:
Als je een plexi case hebt. is het dan niet verstandiger voor een mooiere voeding te gaan?

De ocz modsteam 520w voeding is wel een erg mooie. En die is modulair (afklikken wat je niet gebruikt), erg stil. Door de 120mm fan, ik heb hem inmiddels 2 maanden zelf. Zeer tevreden over. De kabels hadden voor mij iets langer gemogen, maar doordat ik hem op zn kop heb hangen past het in mijn grote LianLI pc70 perfect nu.. :)

review van de ocz 520w modsteam:
http://www.guru3d.com/article/content/183/

[afbeelding]
nice... you tha man :)

Dat ding is echt stil ja

Verwijderd

coorz schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:27:
.
Zie m'n sig; de Antec TrueBlue zit in m'n plexi kast. Zit wel plexi cover over de Antec.
Wow !! ik vind zelfs je foto´s fantastisch.
Chapeau

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmm, beetje loze post om een topic van 3 maanden oud mee te kicken.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.