Mappen blijven allemaal read-only

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• b_samson
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-03 17:11
Vandaag viel mijn op dat al mijn mappen plotseling read-only blijken te zijn, de melding die je krijgt te zien als je het probeert te veranderen is " unset read-only " als je dan op oke drukt geeft hij wel de indruk dat hij het verandert maar na een hercontrole blijkt hij gewoon op read-only staan. Ik heb ook geen enkel idee hoe dit probleem tot stand is gekomen.

Nou blijkt het ook dat sommige programma's waaronder money 2005 hier problemen mee hebben.
Ook heb ik al gezocht bij google maar kreeg nergens een duidelijke omschrijving om het probleem mee te tackelen. Is er iemand die duidelijk kan maken hoe ik van dit gezeik kom. :? :?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Helaas wegens hoofdpijn is me helderziendheid effe weg :Y)

Kan je dus misschien ook melden om welk OS het gaat, eventueel service pack, NTFS of FAT (of netwerk) volume. Welke directories precies.

[ Voor 4% gewijzigd door Rolfie op 01-03-2005 21:59 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TigerLord schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:40:
Vandaag viel mijn op dat al mijn mappen plotseling read-only blijken te zijn.
Screenie please....

Laat maar eens zien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ach hier heb ik ook alles op readonly staan, echter dit is gewoon NORMAAL.. niks om je zorgen om te maken..

pas als je met ntfs rechten alles op read-only hebt staan krijg je problemen.

check maar eens een kale XP install en je zal zien dat alles ook op readonly staan...

A wise man's life is based around fuck you

• b_samson
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-03 17:11
Ja het ging om Windows XP met SP2 maar vreemd genoeg werkt alles eigelijk momenteel weer zoals het hoort money 2005 heeft geen problemen meer, alleen hetgeen waar het over gaat is nog wel aanwezig. Maar ja zolang ik er geen problemen door heb laat ik het lekker zoals het is :D .

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals je hier had kunnen lezen: Al mijn folders zijn read only en blijven dat? staat dit gewoon in de Windows Operating Systems FAQ.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.