YoupY schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:47:
Ik weet ook niet of het kan, maar als het zou kunnen dan nog zou ik eerst wel eens wat resultaten willen zien, voordat ik het zelf zou laten doen.
Als ik echter een stuk meer kennis van phch zou hebben en meer kijk zou hebben op de werking van compressor. (alleen de basis weet ik nu) ken geen datasheets uit m'n hoofd, dan zou ik er ook nog wel aan willen denken.
Dat van die asetek (die 3 gebruikers was op XS) en dingen liep te blaaten daar geloof ik niet van dat als iemand dat zegt 't een ander tegen zou houden. Dus of het zowiezo wel werkt weet ik ook niet, maar goed....
offtopic:
Kunnen jullie niet beter msn gaan gebruiken

nou ze probeerde het voltage aan te passen en dat verhoogt het toerental inderdaad niet, hierdoor werd al snel geloofd dat de snelheid gelocked was en dus gaven ze asetek mannetje gelijk. dit heeft trouwens bar weinig te maken met kennis van phase-change. Meer elektro, maar ja ik studeer elektrotechniek
@peter: ik heb nog nooit een vapo SE in me handen gehad dus ik weet niet precies hoe ze het gedaan hebben. Maar ik denk dat in de electrische box op de compressor iets dergelijks als dit zit:
R1 hierin zal standaard iets van 300 ohm zijn, als je daarvan 1,5k ohm maakt zou het toerental omhoog moeten gaan naar 3500 toeren. Met een potmeter zou je het dus een mooi regelbare unit kunnen maken. zou iemand anders even een foto willen posten van elektrische box op de compressor?
het moet mogelijk zijn om deze compressor op 3500 toeren te laten draaien en dat scheelt aanzienlijk in de prestaties, misschien moet je alleen wel afstand doen van alle elektronica die asetek erin gedaan heeft
[
Voor 16% gewijzigd door
Verwijderd op 02-03-2005 13:47
]