Wil een nieuw systeem bouwen,welk van de 2 is den beste keus

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-06 11:36
Beste Mensen,

Ik wil een nieuw systeem in elkaar gaan zetten, want de rig waar ik nu op zit is wel aan vervanging toe. Ik zit te twijfelen over 2 systemen die ik graag in elkaar wil zetten. Waarom zit ik te twijfelen vraag je je dan af. Nou, 1 systeem is een P4 systeem, de andere systeem is een AMD systeem. Ik zelf ben meer pro Intel P4 maar AMD heeft een ware revolutie ondergaan de laatste jaren en volgens menig is amd gewoon goed nu, niet meer zoals jaren terug. Ik zal eerst even de 2 systemen met hun componenten hier neerzetten en dan tik ik daaronder verder.

Systeem 1 de P4 systeem

Case: Thermaltake Armor --- VA8000SWA of Thermaltake Kandalf--- VA9000SWA
PSU : Enermax EG485AX-VHB (G/W)SFMA, Coolergiant AX, 480W (2 fans)
Mobo : Asus P4C800-E
Processor : Intel Pentium 4 3,20GHz (S478, 512KB, 800MHz FSB, Boxed)
Cooling : Zalman CNPS7700-Cu (Socket 478/754/775/939/940)
RAM : 1 gig PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200LLPRO)
(de rest van de spullen die nu komen prik ik over van mijn vorige systeem)
Vidcard: Gainward 6800GT 2400GS GLH
Soundcard: Creative Audigy2 Platium
Harddisk = 2x Western Digital WD800JB ( 80 gigs both )
DVD drive= Nec 5800A
CDWriter = Plextor Premium
NIC = 2x 3com 3c905B-Tx

Systeem 2 de AMD systeem

Case: Thermaltake Armor --- VA8000SWA of Thermaltake Kandalf--- VA9000SWA
PSU : Enermax EG485AX-VHB (G/W)SFMA, Coolergiant AX, 480W (2 fans)
Mobo : Asus A8V-E Deluxe, K8T890 (PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Winchester (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
Cooling : Zalman CNPS7700-Cu (Socket 478/754/775/939/940)
RAM : 1 gig PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200LLPRO)
(de rest van de spullen die nu komen prik ik over van mijn vorige systeem)
Vidcard: Gainward 6800GT 2400GS GLH
Soundcard: Creative Audigy2 Platium
Harddisk = 2x Western Digital WD800JB ( 80 gigs both )
DVD drive= Nec 5800A
CDWriter = Plextor Premium
NIC = 2x 3com 3c905B-Tx

Ten eerste zal ik uitleggen waarom ik een bij het intel systeem een P4C800 mobo wil hebben, en dat is omdat ik een Gainward 6800GT 2400GS GLH kaart een aantal maanden geleden gekocht hebt, nog in de AGP variant omdat er toen nog geen PCI express 6800 GT;s of ultra;s beschikbaar waren. Ik ga nu niet na een maand of 3 zo die kaart weg doen. Dus ik moet een mobo hebben waar nog een AGP slot op zit. En de nieuweste generatie mobos voor de P4's hebben dat dus niet meer, terminste, die van asus hebben dat niet meer. Dus daarom moet ik in dat geval voor een mobo gaan van een oudere generatie. Ik heb bijna het zelfde systeem bij een goede vriend gezien, wel met een mindere processor maar wel snelste geheugen en noem maar op en dat was toch nog steeds RETE snel.

Ok dit zijn dus de 2 systeempjes waaraan ik zit te denken en waartussen ik aan het twijfelen ben. Kijk, ik ben altijd een intel man geweest, en ik heb NOOIT maar dan ook NOOIT problemen gehad met de intel processors in wat voor vorm en maten. En in het verleden, en ik loop al sinds de dawn of pc;s mee, heb ik ook gewerkt met AMD;s zeker het waren de AMD's van de oudere generaties, maar daar had ik dus wel gezijk mee, maar ja AMD heeft in de loop van de jaren, en zeker met de AMD Athlon 64 processor een enorme stap voorwaards gedaan en veel mensen zeggen dat dat een rete goede processor is waar je geen problemen mee zal hebben.

Nu heb ik veel reviews gelezen, vergelijkingen van elkaar en noem maar op. En AMD is indd goed jah, maar Intel is ook weer goed in een boel punten, zoals bvb ondersteuning van oudere besturings systemen, en omdat ik een echte die hard gamer ben die nog regelmatig met win98 aan de slag gaat om games uit 1992 of zo te doen, heb ik wel een systeem nodig die ook stabiel is onder die omstandigheden.

Ok een mooi verhaal maar wat wil ik er nou mee.

Simpel, ik wil gewoon weten, algemene meningen horen, gaarne wel met wat uitleg, en ik zal ook reageren welk systeem ik nou moet nemen, wat nou gewoon de betere keuze is, en waarom het de betere keuze is over het andere systeem.

Ik hoor het wel.

Verwijderd

DrDeathhand schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:23:

Mobo : Asus A8V-E Deluxe, K8T890 (PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Winchester (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
De AMD 3500+ is een betere game-pc dan de PIV 3.2
Let echter op dat PCI-e in je specificaties... zou niet goed zijn...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 19:42 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Hmm, meestal gaan deze topics snel op slot.
Ik zal dus nog ff mijn mening geven.
Ik zou het AMD Systeem nemen.
De AMD Athlon 64 is nl. een stuk koeler dan de Intel Pentium 4 "Prescott"
Beide systemen kunnen, mits goed geconfigureerd stabiel zijn.

Als je volledig volgens de voorschriften van AMD of Intel werkt krijg je een stabiel systeem.
Hierbij moet je o.a. denken aan een gecertificeerde kast met een 80MM casefan.

Het is natuurlijk niet zo dat een niet-gecertificeerde kast altijd voor problemen zorgt, maar een Pentium 4 Prescott in een oude kast voor een Pentium 3 500MHz gaat natuurlijk niet "werken" ;)

Veel AMD's hebben ook "gezeik". Dat ligt echter vrijwel nooit aan AMD zelf.

Als een ATi Radeon 9600 Pro stuk is gegaan, het geheugen is stuk.
Is ATi dan een k*tmerk?, heeft ATi voor problemen gezorgt ?
Neen, het geheugen is ook geen k*tmerk. Het geheugen heeft voor problemen gezorgt, gewoon badluck.

[ Voor 22% gewijzigd door Thandor op 01-03-2005 19:47 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Amd, duidelijk, een amd is echt de betere pc voor games, amd heeft een revolutie ondergaan sinds die tijd, ik heb met een athlon 1800+ palino ook nooit problemen gehad, de keus zou voor mij zo klaar als een klontje zijn, Game = Amd, en eroverheen komt nog, amd 64 heeft al 64 bit, en is beter dan de intel P IV 64 bitters (waar jij overgens (terrecht) niet voor kiest)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36
Als je een A8N-SLI neemt, kan je de 2*3com nics ook wegstrepen vanwege de 2*onboard nics :). En gelijkt toekomst ruimte met PCI-E.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Bottom line is AMD plus Asus S939 bord of Intel plus S478 bord. En hier is serieus genoeg over te vinden.

Optie is een nForce3 bord i.p.v. VIA bord bij de AMD, maar ook daar is genoeg over te vinden.

Dit topic gaat dan ook om deze redenen op slot. Wel wil je vertellen dat ik absoluut voor de AMD zou gaan want de 3500+ is sneller en koeler dan de P4 3.2GHz en met een S939 bord heb je in de toekomst meer mogelijkheid er een snellere CPU in te drukken mocht je dat willen, S478 is namelijk een dood spoor geworden. Veel succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.