Toon posts:

sleep en de internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tjappies,

Zojuist een internetverbinding aangesloten op mijn powerbook en dan blijkt de sleep functie iets minder handig. Telkens als de machine op sleep springt verbreekt hij ook de internetverbinding. Binnen systeemvoorkeuren kan ik niet vinden hoe de sleep functie uit te schakelen.

Iemand de gouden tip, hoe schakel ik de sleep functie uit of hoe blijft mijn internetverbinding intact wanneer het bookje gaat slapen?

thx, herman

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
De slaap functie is te vinden in het 'Energiestand' onderdeel van de systeemvoorkeuren.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Uhm, niet; als je hem in Sleep zet gaat-ie naar een near-zero power consumption. Geen CPU cycles, geen activiteit whatsoever - alleen de geheugenbanken worden van stroom voorzien...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
eej thanks.. zal ik um daar even gaan turn downen. Even uitzetten dus al het kan.

herman
MacWolf schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:28:
De slaap functie is te vinden in het 'Energiestand' onderdeel van de systeemvoorkeuren.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Wat bedoelt de TS precies met "verbreekt de powerbook de internetverbinding?" wat gaat er dan mis?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:30

Maximus

There is no substitute

Q schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:14:
Wat bedoelt de TS precies met "verbreekt de powerbook de internetverbinding?" wat gaat er dan mis?
Q;
chem schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:29:
Uhm, niet; als je hem in Sleep zet gaat-ie naar een near-zero power consumption. Geen CPU cycles, geen activiteit whatsoever - alleen de geheugenbanken worden van stroom voorzien...
Asje :)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Als de PB in sleep modus gaat, wordt de internetverbinding verbroken. Dus: in bijvoorbeeld Snak krijgen andere mensen in het channel de melding " Oops, this machine just fell asleep" en in Adium zien ze een disconnect.
Ik heb zelf de sleep modus uitgezet op m'n iBook. Zolang ik hem open laat staan, blijft hij actief. Vooral 's nachts is dat handig omdat dan de cronjobs kunnen draaien (heb ik ooit gelezen). Als ik even weg ben, zien mensen in Snak dat niet, en in Adium vertelt die eend dat ik idle ben.

Meestal klap ik m'n iBook wel gewoon dicht, echt uit zet ik hem nooit, ook niet tijdens vervoeren. De enige reboots maakt hij mee bij installeren van sommige system updates.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad.. heel vervelend, telkens weer opnieuw de verbinding herstellen.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Canaria schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:21:
Als de PB in sleep modus gaat, wordt de internetverbinding verbroken. Dus: in bijvoorbeeld Snak krijgen andere mensen in het channel de melding " Oops, this machine just fell asleep" en in Adium zien ze een disconnect.
Ik heb zelf de sleep modus uitgezet op m'n iBook. Zolang ik hem open laat staan, blijft hij actief. Vooral 's nachts is dat handig omdat dan de cronjobs kunnen draaien (heb ik ooit gelezen). Als ik even weg ben, zien mensen in Snak dat niet, en in Adium vertelt die eend dat ik idle ben.

Meestal klap ik m'n iBook wel gewoon dicht, echt uit zet ik hem nooit, ook niet tijdens vervoeren. De enige reboots maakt hij mee bij installeren van sommige system updates.
Aha, dus voor de chatters onder ons is dat vervelend. (@maximus, ik weet best wat sleep is en dat dan de gehele machine praktisch uit staat, dat was mijn vraag niet). Dit is precies het soort antwoord wat ik zocht.

Voor het zelfde geld zat de TS met de sleepmode van zijn/haar laptop te knoeien zonder dat dit nodig zou zijn. Het 'waarom' miste in de topic start. Dat is nu helder.....denk ik.
EQH: inderdaad.. heel vervelend, telkens weer opnieuw de verbinding herstellen.
De verbinding van wat? Van een IM dus?

[ Voor 18% gewijzigd door Q op 01-03-2005 21:49 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Nee, van je hele Internet connectie :)

Tja... Dan loont het gebruik van een modem wat je aan je switch hangt toch wel :) Kan je sleepen wat je wil...

Liege, liege, liegebeest!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

cailin_coilleach: wat bedoel je met die laatste zin?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1