Toon posts:

Netwerk'verbinding' verdwijnt na 'zwaar' verkeer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 'probleem' waar ik lichtelijk gestoord van word. En ik wou dat ik het duidelijk kon vertellen in enkele woorden maar ik heb geen idee wat en waarom...

Het zit namelijk zo na 'zwaar' netwerk verkeer bijvoorbeeld: uploaden; met veel bandbreedte downloaden; het versturen over het lan, gebeurt het me constant dat mijn netwerk'verbinding' verdwijnt, de enige oplossing dan is het opnieuw opstarten van de pc.
De netwerkkaart lijkt dan te verdwijnen, ik kan niks meer pingen, ipconfig laat hem niet meer zien... maar het ligt, denk ik, niet aan de netwerkkaart want ik heb ook een andere kaart geprobeerd.

Wat ik heb geprobeerd is tcp/ip als het ware opnieuw te installeren, verschillende netwerkkaarten, nieuwste drivers downloaden, (omdat ik sp2 heb) het maximaal aantal tcp/ip verbinding omhoogschroeven maar niks heeft geholpen. Zelfs in de administrator logs mis ik iets duidelijks wat plaatsvindt met het verliezen van de kaart/verbinding.

Iemand hier enige idee over, of ervaring mee?

Verwijderd

ik zou eff een andere netwerkkaart proberen ... misschien dat deze mol is

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik neem aan dat je een router gebruikt om je internetverbinding te delen? Ik zou daar het probleem zoeken. Ik heb een SMC router (gehad) die met veel netwerkverkeer oververhitte en daardoor leek het of de netwerkverbinding verdween (niet kunnen pingen, geen IP, ...)

Ik had hem al één keer omgeruild wat niets opleverde dus na het verlopen van de garantie ben ik zelf gaan klussen en heb ik enkele verluchtingsgaten in de behuizing geboord. Sindsdien is het probleem opgelost en doet hij het nog vrolijk als routertje voor als m'n maat met z'n PC komt.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei heb ik al meerdere netwerkkaarten geprobeerd... en ja ik gebruik een router, maar het staat los van mn router, lijkt me, aangezien deze pc de enige van de 3 is welke het probleem heeft, daarnaast gebeurde het ook toen ik mn oude router nog had (heb sinds een week of 2 een nieuwe linksys) En het gebeurt vaak al na enkele minuten, maar de volgende keer als het gebeurd zal ik even de temp. opnemen :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu weet ik het helemaal niet meer... ik was al het downloaden, speelde een potje UT (ben ingesneeuwd) hehe) alles ging goed, tot ik opeens een msn popup kreeg. en Poef weg was mijn verbinding...

Wanneer ik dan in de systemlogs van Xp kijk zie ik dit staan:
"De poging tot het uit van <computernaam> is mislukt

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
"

Ik sta ik op het punt om mn haren uit het hoofd trekken, waar zou dit probleem door komen? Nogmaals alle andere pc houden mooi hun verbinding.