[UPC] Vervanging soort modem

Pagina: 1
Acties:

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:45

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Heys.

Sinds ongeveer 2001 hebben we telefonie, televisie en radio van UPC en internet van Chello. Internet werkt perfect en ook met de nieuwe Motorola modem. Dus daar gaat het topic niet over.

Waar het wel over gaat is de telefonie etc van UPC. We hebben nog z'n oude grote witte bak aan de muur hangen wat geloof ik ook wel een modem genoemd wordt. Dus niet de internet modem maar deze modem hangt aan het signaal van buiten en hieraan zitten weer de aansluitingen zoals telefoon, tv en radio.

Echter hebben wel al lange tijd problemen met telefoon en tv. Met telefoon is het zo dat er vaak geen verbinding is. Bellen duurt dan minuten voordat het daadwerkelijk verbindt of de lijn is gewoon helemaal dood. Tv zenders hebben ook aardig wat ruis op bijv NL x zenders.

Ik zal meteen maar vermelden dat dit NIET, maar dan ook NIET en NIKS te maken heeft met Coax kabels e.d. Het ligt ook niet aan splitters etc. Dit hebben we op alle tv's in huis en op alle telefoons in huis. Ook op het andere nummer. (Hebben 2 nummers van UPC.)

Mij lijkt dus dat het aan deze oude modem ligt. Nu willen we een monteur laten komen en deze het hele zaakje volgens de "moderne" manier laten aansluiten. Daarmee bedoel ik dus dat die modem weg gaat en dat het precies zo wordt als bij de nieuwe aansluitingen van tegenwoordig. Ik weet niet precies hoe dat zit maar ik weet wel dat die oude bakken tegenwoordig niet meer gebruikt worden.

De reden dat ik dit eerst vraag op GoT is omdat ik eigenlijk wel zou willen weten wat dit zou gaan kosten en wat ik dan krijg. Want een mail naar UPC resulteerd toch altijd in een "Bel onze helpdesk maar" antwoord en daar wil ik nog ff mee wachten. Kunnen "nieuwe" aansluitingen van UPC eens vertellen wat zei voor iets hebben wat tv, telefoon aansluitingen etc deelt en hoeveel borg zei voor dit ding betalen?

Met dit topic wil ik geen oplossingen / ideeen ofzo voor de bovengenoemde problemen aangezien het zeker weten niet aan de (nogmaals) bekabeling en splitters ligt. Alvast heel erg bedankt !!! (Misschien iemand die de echte naam weet van deze lompe bak? Foto kan ik nu niet maken. Dat wordt dan Vrijdag of van het weekend.

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 01-03-2005 22:03 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 06:56

Emerge

Bifidus schmifidus

Beste TommyGun, mag ik je misschien even het advies geven om een paar enters in je tekst te zetten zodat er alinea's ontstaan? Dit nodigt meer uit om je topic te lezen. Daarnaast kun je de punten die je al hebt geprobeerd even in een lijst zetten. :)

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Bellen met de klantenservice zal je denk ik toch echt veel meer informatie opleveren.
Overigens, als je beeld ook slecht is, dan is je binnenkomend signaal misschien gewoon slecht (te veel ruis, te weinig versterkt of te veel versterkt; wat gelijk ook een verklaring kan zijn voor het niet goed werken van je telefonie.
Zorg er gewoon voor dat er een monteur langskomt van UPC omdat 1) je telefonie brak is, 2) je TV beeld slecht is. Die monteur kan dan vervolgens proberen je signaal bij te stellen en indien nodig kijken of je telefonie apparatuur vervangen moet worden etc.

Verwijderd

Zo'n modem waar je het over hebt heet een Tellab. Dat is de fabrikant die de modems leverde aan UPC. UPC is inmiddels overgestapt op VOIP (digitale telefonie). Die grote witte bak wordt niet meer geinstalleerd in voip gebied. Verder blijkt toch vaak dat aansluitingen niet deugen en dat splitters van slechte kwaliteit zijn. Heb je al een keer een tvtje rechtstreeks op de aansluiting gezet en gekeken hoe toen het beeld was?? SUCCES!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:45

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
@ Emerge:

Mijn postings zijn normaal altijd heel erg netjes maar ik had deze keer wat haast. Sorry :)

@ Remus:

Aan het binnenkomende signaal zat ik ook al te denken. Zal dus gewoon met deze redenen UPC bellen.

@ s.fillekes:

Nee nooit gedaan. Maar het ziet er idd allemaal gammel uit onder die "Tellab". Bedankt voor de info! :)

Bel dus wel UPC v/d week om een monteur te laten komen. Vraag dit natuurlijk niet meteen maar ik wacht eerst tot ze zelf aanbieden om een monteur te laten komen kijken. Maar een overstap naar "VOIP" moet dus gewoon mogelijk zijn? Die monteur zoekt maar uit of het aan die "Tellab" ligt of aan het binnenkomend signaal. Dee apparatuur "huren" we bij UPC / Chello onder een borg bedrag en zei moeten dus maar zorgen dat dit alles perfect werkt. (Mits het probleem bij UPC / Chello of aan de apparatuur van hun ligt.)

[ Voor 26% gewijzigd door TommyGun op 01-03-2005 22:08 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Overstap van de Tellab naar VOIP moet binnenkort wel mogelijk zijn. Keertje bellen met UPC of dit al mogelijk is.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je telefoon het slecht doet en je TV-beeld ruist dan is dat zoiezo iets waarvoor je gewoon de storingsdienst moet bellen, als het niet aan je binnenhuisbekabeling ligt lossen zij dat uiteraard gratis voor je op.
VOIP is in Geldrop wel verkrijgbaar en volgens mij is overstappen ook al mogelijk. Ik weet alleen niet of daar kosten aan verbonden zijn. Overigens is het wel zo dat de Tellabs en VOIP modems een totaal ander platform zijn, het is dus niet een kwestie van even een nieuw modem ophangen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bigs op 01-03-2005 23:37 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TommyGun schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:07:
@ Remus:

Aan het binnenkomende signaal zat ik ook al te denken. Zal dus gewoon met deze redenen UPC bellen.
Zij kunnen die Tellabs uitlezen. Als het signaal in de Tellabs goed genoeg is, dan ligt het binnenhuis (dan zullen ze zeggen dat je eens een TV er direct op aan moet sluiten en kijken hoe dat er dan uitziet) :z

Is het binnenkomend signaal brak, dan is het tijd voor een monteur (uiteraard op kosten UPC :) )
@ s.fillekes:

Nee nooit gedaan. Maar het ziet er idd allemaal gammel uit onder die "Tellab". Bedankt voor de info! :)
Dat allereerst doen. Als het daar goed is, dan ligt het toch gewoon aan je binnenhuisinstallatie en heeft UPC er niets mee te maken. Is het daar slecht, dan kun je veel sneller een monteur regelen :)
Bel dus wel UPC v/d week om een monteur te laten komen. Vraag dit natuurlijk niet meteen maar ik wacht eerst tot ze zelf aanbieden om een monteur te laten komen kijken.
Tja, het is vrij simpel - als het beeld op de eerste aansluitpunt (die uitgang links onderop de modem) niet goed is, dan moet UPC het voor je oplossen, is het daar wel goed, dan moet je het zelf oplossen :z
Maar een overstap naar "VOIP" moet dus gewoon mogelijk zijn?
Allereerst WIL je op dit moment echt niet op VOIP overstappen. Tellabs is lomp, maar wel een ondertussen tried&tested technologie. 'VOIP' is leuk en cool enzo, maar zit (bij UPC althans) nog vol kinderziektes. Verkoopargument is momenteel eigenlijk alleen maar prijs. Wacht lekker een tijdje tot het goed betrouwbaar is :z - UPC komt zelf vroeg of laat met een aanbod om dat (gratis) te laten doen zodra VOIP goed werkt (VOIP is __VEEL__ goedkoper voor het bedrijf dan die Tellabs dingen)

Los van technisch welke modem kun je nu al wel een 'Digitale Telefonie' abbo halen om wel de goedkopere prijzen te hebben. Maar dat is niet technisch, puur klantenservicewerk...
Die monteur zoekt maar uit of het aan die "Tellab" ligt of aan het binnenkomend signaal.
Dat hoeft de monteur niet eens te doen, dat kunnen ze op de storingsdienst ook al uitlezen. De monteur zal gewoon het signaal op de aansluitpunt onderop die modem lezen, is dat goed, dan krijg je voorrijkosten wegens onnodig monteurstijdverspilling, is het slecht dan moet hij de boel oplossen (kan verschillen tussen even iets in modem inregelen via andere modem tot aan het sigaal in een versterkerkast in de straat opnieuw inregelen)
Dee apparatuur "huren" we bij UPC / Chello onder een borg bedrag en zei moeten dus maar zorgen dat dit alles perfect werkt. (Mits het probleem bij UPC / Chello of aan de apparatuur van hun ligt.)
Uiteraard :)

Overigens huur je de apparatuur niet maar heb je het in bruikleen, maar dat doet niet af aan de plicht tot een leveren van een goede dienst :7

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1