Microcontroller

Pagina: 1
Acties:

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een moederbord waar 6 Pentium Pro's op kunnen, en die wil ik gaan waterkoelen met TECs.
Nu wil ik 9 temperaturen en 7 waterflows gaan monitoren, om veiligheidsredenen buiten de I/O van de computer zelf om. Een microcontroller lijkt me daarvoor ideaal.

2 vraagjes:
- Kan dit (vraag t voor de zekerheid maar even :)), en zo ja, met welke microcontroller?
- Hoe leer ik het 'microcontrolleren'? Ik heb n klein beetje basiskennis over en ervaring met non-IC's (analoge schakelingen) maar daar houdt t echt op. Kan iemand een boek aanraden o.i.d.?

Verwijderd

worden die PPRO's dan zo heet dat je TEC's moet gaan gebruiken?, ik denk dat je alleen met waterkoeling wel goed uitkomt, enehh ik wil wel weten hoeveel }:Oen per seconde je daar mee trekt

• N8w8
  • Niet online
worden die PPRO's dan zo heet dat je TEC's moet gaan gebruiken?
Nee, ik ga zo hard overclocken dat ik TECs moet gebruiken ;) (althans, dat probeer ik). Ze verbruiken standaard iets van 40W en theoretisch kan je ze van 200MHz op 366MHz zetten.
ik wil wel weten hoeveel }:Oen per seconde je daar mee trekt.
Geloof me, ik zet egwel een site op over dat dat monster.

Maarre,
Weet iemand hier antwoord op mn vragen?

• Bigs
  • Niet online
The list of BASIC Stamp Applications: http://www.hth.com/filelibrary/txtfiles/losa.txt

Maar die kende je waarschijnlijk al :)

Evenals deze: http://www.kuro5hin.org/?op=displaystory&sid=2000/10/23/181752/14

Deze is ook leuk:

http://www.ibutton.com/TINI/

:)

• N8w8
  • Niet online
Sterker nog, die heb ik allemaal UIT :)

Mja ik dacht dat een Basic Stamp II het wel kan maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Zo'n TINI is mij iets te log voor dit (ik bedoel, FTP access naar een DIMM? neeh.. te vette overkill)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:06

winnie

de poes...

Ik wens je veel succes met je overclocken. Ik ben alleen bang dat het niet gaat lukken (met water). Een ppro heeft niet de bouw voor exteem overclocken. Hoe kom je trouwens aan die 366MHz? Heb je daar een site voor? (overigens is het mij ooit gelukt om 266 te halen met gewone luchtkoeling).

• N8w8
  • Niet online
Hoe kom je trouwens aan die 366MHz? Heb je daar een site voor? (overigens is het mij ooit gelukt om 266 te halen met gewone luchtkoeling).
Gewoon, dat is in te stellen op het mobo.
Ik zeg niet dat ik de 366 kan halen, maar dat het het maximum is van dat mobo. Met CPU's op -30C (heb ik uitgerekend) kom ik bijna ZEKER een stuk hoger dan met luchtkoeling.

maar euh,
microcontroller anyone?

• N8w8
  • Niet online
*hoppa*, topic omhoog.

• N8w8
  • Niet online
*hoppa*, topic omhoog

• Bigs