kabelinternet op een Imac

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:23
Ik heb een iMac.. iemand enig idee hoe dat werkt met kabelmodem? moet die ingebouwd, wordt het een externe, kan het überhaupt? Of kunnen we de p.c. en de mac even met elkaar verbinden? (of is dit een erg stomme vraag)

vragen, vragen, vragen......

Grtz.
Puckzzz
weet iemand dit dus ?
is dus niet voor mezelf

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Verwijderd

Bij casema gaat het via je seriele poort geloof ik, maar bij de meeste kabelproviders wordt je kabelmodem met je computer verbonden via een 10Mbit Ethernetkaart.
Als ik me niet vergis zit er ook een Ethernetkaart (10/100) in je iMac (de nieuwere iig)...
Scheelt nog geld ook, bij de aansluiting...je hoeft namelijk geen apart netwerkkaartje te kopen van je kabelboer...

van www.apple.com/imac :
Amazing, but true: 90% of all iMac owners (many of them first-time buyers with no computer experience) are connected to the Internet. And most of them got there on the very first day.

iMac makes it easy, with a built-in 56K modem and 10/100BASE-T Ethernet port, and a choice of connecting through your telephone line, cable modem or DSL modem (or wirelessly with the optional AirPort Card and AirPort Base Station).
en dit zegt chello:
kan ik met een Apple PowerPC ook chello krijgen?

chello biedt geen ondersteuning voor andere besturingssytemen. U kunt wel een chelloabonnement nemen, alleen moet u dan zelf uw computer configureren. Minimale systeemeisen zijn een power pc-processor en OS 8.0 of hoger.
Het is best mogelijk, ook met Linux werkt het perfect, maar je moet wel ff weten hoe je het instelt....

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:23
Kijk dat van linux enzo weet ik wel
alleen ik heb zelf geen Imac ( en zal er ook gene kopen ook niet mischien een echte mac maar in ieder geval geen I ervoor :) ) maar ik wist dus niet dat er al een netwerk kaart in een Imac zou zitten een telefoon modem weer wel ( dat wist ik dus weer wel )

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Jorma
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Jorma

@ internet

Ik zit hier thuis met een win2000 machine, een win98 machine en een MacG4 in een netwerk. Dit alles hangt aan een COM21 kabelmodem, dus da's gewoon mogelijk, geen probleem..