Toon posts:

[JAVA] Bouwen van een depth first Boom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een probleem. Ik moet een boom bouwen waarvan de nodes gevoeld worden (met gewone getallen) maar wel depth first. Elke nood moet 3 kinderen hebben, en alles bij elkaar moet 4 lagen hebben. Het moet recursief en dat is het eigenlijk. Is er iemand die deze code mischien heeft of me verder kan helpen met dit?

Het moet er dus zo uit zien:
------------------1--------------------
-------2---------6-------------10----
----3-4-5----7-8-9------11-12-13
(alleen dan met 4 lagen)

Alvast bedankt.
Mahir

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Wat dacht je van de volgende aanpak:

Voor een gegeven node N uit de boom moet geprobeerd worden om een getal G in te voegen.
1. Als N nog geen getal heeft, ken dan G aan N toe en retourneer succes.
2. Probeer G aan de 1e subtree van N toe te kennen. Retourneer met succes indien gelukt.
3. Probeer G aan de 2e subtree van N toe te kennen. Retourneer met succes indien gelukt.
3. Probeer G aan de 3e subtree van N toe te kennen. Retourneer met succes indien gelukt.
4. Blijkbaar zit N met zijn drie subtrees vol. Retourneer mislukt.

(Het recursieve zit 'm in de stappen 2, 3 en 4: hier roep je dezelfde functie aan, alleen dan is in je tweede aanroep N vervangen door een child van N.) Als je dit niet ziet, probeer bovenstaande aanpak eens uit te voeren op papier, dan krijg je waarschijnlijk wat meer "feeling" voor het probleem.

Deze aanpak houdt nog geen rekening met de maximale diepte van de boom - daar mag je zelf wat voor verzinnen.

[ Voor 8% gewijzigd door MrBucket op 01-03-2005 19:38 ]

• kasper_vk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04-2025
Lees: ik heb een huiswerk-opdracht. :) (gewoon een gokje)
Ik moet een boom bouwen waarvan de nodes gevoeld worden (met gewone getallen) maar wel depth first. Elke nood moet 3 kinderen hebben, en alles bij elkaar moet 4 lagen hebben. Het moet recursief en dat is het eigenlijk.
Als je een beetje googled of een datastructuren & algoritmen boek openslaat, dan kun je dit echt 1-2-3 gevonden hebben.
Is er iemand die deze code mischien heeft of me verder kan helpen met dit?
Klinkt wel heel erg al een script request als je het zo verwoord. :?
Het moet er dus zo uit zien:
------------------1--------------------
-------2---------6-------------10----
----3-4-5----7-8-9------11-12-13
(alleen dan met 4 lagen)

Alvast bedankt.
Mahir
Maar (ook) ik ben de lulligste niet: Had je zelf al een aanpak in je gedachten?
Werkt de aanpak hierboven?

The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'