Maar theoretisch hoort het al te kunnen toch?
Ik kan met herinneren van de launch van de athlon64 dat het ook mogelijk is om een memorycontroller in de northbridge in te bouwen, en hiermee de memorycontroller van de cpu te omzeilen...
nou is dit ook verre van logisch, want de onboard memorycontroller zal in zo'n beetje alle gevallen sneller zijn, maarja... het HOORT mogelijk te zijn!
of heb ik het me nou fout herinnerd?
Ik kan met herinneren van de launch van de athlon64 dat het ook mogelijk is om een memorycontroller in de northbridge in te bouwen, en hiermee de memorycontroller van de cpu te omzeilen...
nou is dit ook verre van logisch, want de onboard memorycontroller zal in zo'n beetje alle gevallen sneller zijn, maarja... het HOORT mogelijk te zijn!
of heb ik het me nou fout herinnerd?
Ik heb geen idee of dat uberhaupt mogelijk is maar het is idd verre van logisch. Maar AMD heeft een zeer goede reden om DDR2 niet te ondersteunen omdat het gewoon uberhoge latencies heeft en DDR1 gewoon nog genoeg is. Waarschijnlijk stapt AMD eerder over op DDR3 die meer voordelen heeft.
Verwijderd
beetje zinloos topic, had je ook kunnen weten met beetje zoekwerk. Daarbij kan ik me herinneren dat voor tijdje terug op tweakers stond dat amd waarschijnlijk ddr2 overslaat.
ddr2 heeft hoge latencies, amd platformen hebben baat bij lage latencies, thus --> geen ddr2 voor amd64
Nee, is niet mogelijk. Anders kijk je even op de AMD site
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()