Toon posts:

Gigabyte 8I915 Pro Duo herkent IDE 2 niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op IDE 1 heb ik een HD aangesloten. Deze wordt gewoon herkend. Op IDE 2 heb ik een DVD-speler aangesloten. Deze wordt niet herkend. Draai ik het om, dan wordt de DVD-speler herkend en de HD niet. Doe ik ditzelfde maar dan met IDE 1 en IDE 3 dan verandert er niets aan de situatie. Het wisselen van de kabels helpt ook niet.

De HD is een Maxtor 160 GB 7200 rpm 8Mb, de DVD-speler is een NEC ND-3500 BL 16 X DVD-rewriter +/- Dual

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 07:11

MadMan

What the....

Wat bedoel je precies met IDE 1,2 en 3? Ik neem aan dat je met IDE 1 en 2 het primaire kanaal bedoelt en met IDE 3 het secundaire kanaal?
Als je de cdrom en de hdd op hetzelfde kanaal, dus bijvoorbeeld primary IDE aansluit, dan moet je de jumpers wel instellen zodat de hdd de master is en de cdrom/dvd de slave.
Misschien staan de jumpers nog op cable select en dan kan het wel eens mis gaan.
Probeer dit eens uit en als het dan nog niet lukt moet je even wat duidelijker posten hoe je het precies aan hebt gesloten en hoe je de jumpers hebt staan.

Verder kun je ook nog eens proberen met de search hierover iets te vinden want daar is genoeg te lezen over soortgelijke problemen.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het moederbord van jmeurs heeft 3 kanalen. Dus max 6 IDE apparaten.

Heb je iets met RAID ingesteld in het bios? Doe eens een BIOS reset.

Probeer ook eens om de HD en DVD speler op één kanaal te zetten. HD op master en DVD op slave dus. Aanbevolen wordt om de DVD speler en DVD brander niet op éénzelfde kanaal te zetten, i.v.m. on-the-fly copieren.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Het moederbord is een Giga-byte GA-8i915P Duo.

IDE 1 is een aansluiting geschikt voor 2 IDE devices (UDMA 33/ATA 66/ ATA 100).
IDE 2 en 3 zijn elk geschikt voor 2 IDE devices (UDMA 33/ATA 66/ATA 100/ATA 133), compatible met RAID.
Zowel de DVD speler als de HD is geconfigureerd als Master.
Bios heb ik al eens gereset

Als ik het systeem opstart met een diskette werkt dit gewoon.
Als ik het systeem opstart met een CD werkt dit niet. De DVD drive wordt niet herkend.
Als ik het systeem opstart met een diskette met CD ondersteuning geeft het systeem de melding dat er geen CD-drives gevonden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Gents,

het probleem is inmiddels verholpen. Je moet een aparte RAID controller onder windows installeren. Lekker makkelijk dat Giga-byte dat nergens vermeld....

Lator!
Pagina: 1