Toon posts:

[ervaringen] Zalman CNPS 7000B AlCU + Asus A8N-sli

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het volgende system bij elkaar kopen:

CPU :AMD Athlon 64 Winchester 3200+, Socket 939, Boxed
MB : Asus A8N-SLI Deluxe
Koeler : Zalman CNPS7700-AlCu
Geheugen :2 x Kingston KVR400X64C25/512 DDR SDRAM, 512 MB, PC3200, 400 MHz, -
Voeding :Zalman ZM400B-APS 400 Watt
Videokaart :LeadTek PX6600GT-EXTREME-TDH 128 MB, PCI Express x16 (of ander merk)

Nou is mijn vragen:
- of iemand ervaring heeft met dit moederbord, cpu en die zalman koeler erop. past het een beetje en wat zijn de ervaringen.
-Verder kon ik nergens terug vinden of de koelpasta nou of wel bij de Cpu ofwel bij de koeler zit, weet iemand dit? Zo niet, welke koelpasta kan je dan het beste pakken?

tot slot heb ik rondgekeken bij hardware.info, vanuit daar ook dit systeem samengesteld, heeft iemand nog op- en of aanmerkingen op hardware punten? Ik wil het systeem straks voor spellen, videobewerking, photo edetting e.d. gaan gebruiken. Verder moet het systeem een beetje vooruit zijn in zijn tijd, want hij moet wel een paar jaartjes mee ivm. het geld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen, kijk eens op deze thread. Me dunkt dat je vraag daar nu onderhand al wel is beantwoord.

[rml][ Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 5[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:15
1) Ja dat past, en ja het is stiller dan de boxed koeler.
2) Koelpasta zit bij de processor in de vorm van een laagje op de boxed koeler. Standaard zit er bij de Zalman koelers tubetjes koelpasta.
3) Zie dokitoedele hier boven mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dient wel gezegd te worden dat de koelpasta die je erbij krijgt waarschijnlijk van die keramische reut is. Je kan beter even 5 euro uitgeven en een zilver gebaseerde pasta kopen, scheelt wel een aantal graden in de temperatuur.

Ik zou ook overwegen om de volledig koperen versie van de CPU koeler te nemen, koper geleidt warmte beter dan ALU, maar ALU is weer een stuk goedkopen, dus hebben ze een combinatie versie gemaakt om de prijs te drukken, maar wat is 10 euro op de prijs van een heel systeem?

Misschien ook overwegen een 450 Watt+ voeding gelijk te kopen, is altijd handig als je later 2 videokaarten in SLI wil laten draaien, die dingen vragen nogal wat vermogen. De Sharkoon voeding van 480 Watt is een goede en betaalbare keuze, alleen moeilijk te leveren en niet veel winkels hebben ze in hun assortiment zitten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thnks dstazzman,
ik ga idd maar voor een zelf gekochte koelpasta lijkt me beter, is Arctic Silver 5 een beetje goeie keuze? of moet ik dan erg opletten met smeren, aangezien er zilver in zit en ik niet wil dat mijn AMD bruggen zich met elkaar gaan verbinden haha..of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artic Silver is DE keuze :)

Zo ver ik weet is de koelpasta niet electrisch geleidend, maar ik zou toch voorzichtig zijn. Je kan altijd voorzichtig schoonmaken met wat alcohol of iets dergelijks (ik heb in het verleden het spul om nagellak te verwijderen gebruikt, ging ook altijd goed) op zo'n stokje om je oren mee uit te peuteren als je toch wat knoeit en het zekere voor het onzekere wil nemen.

Zie hier voor details:

http://www.arcticsilver.com/as5.htm

Het is dus zeker niet electrisch geleidend, maar ze raden ook aan het zekere voor het onzekere te nemen.
Pagina: 1