Hoi Hoi,
Ik wil voor een museum een bestand inlezen in Access 2k3. Dit bestand is niet kommagescheiden en heeft geen vaste breedte.
Een voorbeeld
Mijn vraag is of dit via een vba-bestand in te lezen is. Zo ja, dan kan ik er zelf mee aan de slag als ik weet dat het kan. Heeft iemand een klein voorbeeld liggen dat ik ter referentie kan gebruiken? of een bron op internet. Ik heb de nodige boeken over Access nageslagen, maar niet iets tegengekomen over het importeren van aparte bestandsindelingen. Ook op internet en GoT ben ik het niet tegengekomen (of het week af van wat ik wil
)
Alvast bedankt voor de inzet!!
Ik wil voor een museum een bestand inlezen in Access 2k3. Dit bestand is niet kommagescheiden en heeft geen vaste breedte.
Een voorbeeld
Dit is uiteraard maar een klein voorbeeld. Per regel is er één veld. Een record eindigt met ** en een regel begint met de veldnaam uit de originele database (%0, DE of BE). Ook kan een veld meerdere occurrences hebben (zoals hier BE). Ik wil bij het museum een regel maken dat er voor bijv. BE niet meer dan 4 of 5 occurrences mogen zijn om zo toch goed in te kunnen lezen (of dit in VBA af te vangen.%0 1
BE Het model is uitgeust met een schrobnet, dat afzonderlijk geregistreerd is onder inventarisnummer 4716. Het model is verder uitgerust met 18 stuks scheepsuitrusting.
**
%0 152
DE Beschrijving
BE dit is een test
BE Omschrijving #3
BE Omschrijving #4
BE omschrijving #2
**
Mijn vraag is of dit via een vba-bestand in te lezen is. Zo ja, dan kan ik er zelf mee aan de slag als ik weet dat het kan. Heeft iemand een klein voorbeeld liggen dat ik ter referentie kan gebruiken? of een bron op internet. Ik heb de nodige boeken over Access nageslagen, maar niet iets tegengekomen over het importeren van aparte bestandsindelingen. Ook op internet en GoT ben ik het niet tegengekomen (of het week af van wat ik wil
Alvast bedankt voor de inzet!!