Toon posts:

[Alturion] Hangt op 'Verzamelen satellietgegevens' *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik al een laptop heb heb ik gekozen om gebruik te maken van Alturion als nagivatiesysteem.
Ik heb een GPS muis gekocht (USB) en deze aangesloten op de laptop.

Vervolgens heb ik de GPS muis laten configureren door Alturion (GPS Instellingen).
De GPS muis werkte na de configuratie, want er is constant activiteit (Logbestanden).

Nadat ik een tijdje wacht, is er nog steeds activiteit, maar er gebeurd verder niks.
In venster Satellieten zie ik bij Actie staan: Verzamelen satellietgegevens.
En dit is nu al 2 uurtjes aan de gang.

Normaal gesproken moet mijn huidige locatie getoond worden op de kaart, maar dit gebeurd ook niet.

In de support pagina's kan ik helaas geen antwoord op vinden.
Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?

GPS muis: Target BU-303 USB 1.1

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 17:56 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Met alturion heb ik wel meer mensen gehoord die problemen hadden met het aan de praat krijgen van de GPS muis. Maar vaak zit er bij de GPS muis zelf wel wat software (vaak heel basic) om te testen of de muis goed werkt. En dus een x aantal satellieten vindt. Misschien zit er wel een soortgelijk programma bij jouw GPS muis, of is er iets dergelijks beschikbaar via de maker ervan. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 17:39:
Met alturion heb ik wel meer mensen gehoord die problemen hadden met het aan de praat krijgen van de GPS muis. Maar vaak zit er bij de GPS muis zelf wel wat software (vaak heel basic) om te testen of de muis goed werkt. En dus een x aantal satellieten vindt. Misschien zit er wel een soortgelijk programma bij jouw GPS muis, of is er iets dergelijks beschikbaar via de maker ervan. :)
Ja, zo'n programma heb ik er ook bij gekregen.
En daarmee ben ik (blijkbaar) verbonden met 2 sattelieten.
Dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan. Je hebt niet toevallig de mogelijkheid om een andere GPS ontvanger uit te proberen? Heeft Alturion geen debug mode waarin je wat meer informatie kan verkrijgen? Logfiles in de installatie of temp directory wellicht? :)

[Alturion 6] GPS werkt niet > [Alturion] Hangt op 'Verzamelen satellietgegevens' *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate