[APACHE & PHP] Apache restart killt de sessions?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toni
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De websites die ik maak worden gehost op een webserver met debian en apache/php/mysql. Ik begrijp dat sessions als bestanden worden weggeschreven in de /tmp. Nu vraag ik me af of na het herstarten van apache de lopende sessies gehandhaafd blijven - of worden die automatisch naar de garbage verwezen?

We need more cowbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Probeer het eens uit. B)
Ik denk dat als je een gracefull restart doet PHP voor het aflsuiten nog de sessie beëindigd en de betreffende ebstanden uit /tmp verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
Als je herstart zijn die sessies foetsch, aangezien ze in /tmp staan die (iig bij debian) na elke herstart wordt geleegd.

Dan ben je ze dus kwijt...

Je kan er natuurlijk ook over denken om 'm niet opnieuw op te starten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je mag het inderdaad wel zelf uitproberen. Maar normaal wordt /tmp alleen geleegd bij een reboot. In de php handleiding kan je precies vinden wanneer php-sessies worden geruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer het uit, is het antwoord :) Je kunt natuurlijk scripts veranderen zodat ze sessions in de db opslaan, dan heb je hier geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrodenburg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:19
Als je een 'graceful restart' doet wordt volgens mij alleen de config opnieuw geladen. Het lijkt mij dan niet dat je sessies weg zijn. Als je apache herstart is het denk ik wel zo dat je sessies pleite zijn. Eigenlijk heb ik het nooit uitgeprobeerd...
Pagina: 1