Op dit moment probeer ik π uit te rekenen in excel, aangezien pi nogal wat decimalen bevat en mijn grafische rekenmachine daar nogal wat moeite mee heeft.
Ik probeer pi te benaderen door een bovengrens en ondergrens naar elkaar toe te laten lopen. Ik weet dat er formules zijn, alleen is deze methode door mij te verklaren.
Ik gebruik de volgende formule voor de ondergrens:
=(A1*(SIN(RADIALEN(360/A1)/2)))
Waarbij A1 een heel getal is. Nu is mijn probleem de SIN-functie. Deze accepteerd namelijk geen graden waardoor ik de RADIALEN-functie moet gebruiken. Deze functie is niet nauwkeurig genoeg, waarschijnlijk omdat excel pi in 15 decimalen (Ik weet het, ironisch
) heeft en ik meer nauwkeurig moet werken.
Zo, ik hoop dat dat stukje een beetje duidelijk was
Mijn vraag is dus of de SIN-funtie niet direct graden aankan, of dat er een manier is om dit netjes op te lossen.
Ik probeer pi te benaderen door een bovengrens en ondergrens naar elkaar toe te laten lopen. Ik weet dat er formules zijn, alleen is deze methode door mij te verklaren.
Ik gebruik de volgende formule voor de ondergrens:
=(A1*(SIN(RADIALEN(360/A1)/2)))
Waarbij A1 een heel getal is. Nu is mijn probleem de SIN-functie. Deze accepteerd namelijk geen graden waardoor ik de RADIALEN-functie moet gebruiken. Deze functie is niet nauwkeurig genoeg, waarschijnlijk omdat excel pi in 15 decimalen (Ik weet het, ironisch
Zo, ik hoop dat dat stukje een beetje duidelijk was