Toon posts:

[XP] Dynamische schijf normaal benaderen*

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gisteren mijn pc totaal opnieuw geinstalleerd.

Mijn pc schijf config bestaat overigens uit :

1x Sata 36Gb
1x Sata 120Gb
1x Sata 200Gb

De 36Gb schijf gebruik ik voor het OS.

Het geval is als volgt.

De 200Gb schijf is nieuw.
De 120Gb heb ik gisteren losgekoppeld.
De 200Gb eraan gehangen en daar wat bestanden van de C naar de 200Gb schijf gekopieerd.

Vervolgens alleen de 36Gb schijf eraan gehangen en WinXP opnieuw geinstalled.

Vervolgens wilde ik de 200GB schijf eraanhangen echter deze detecteerde Windows als een Dynamische schijf.
En hij wilde deze niet benaderen.
Zelfde geld voor de 120Gb schijf.

Wanneer ik aanklik converteren naar standaardschijf krijg ik de melding dat alle gegevens verloren zullen gaan.

Weet iemand missch wat ik fout doe en hoe ik deze schijf weer kan benaderen?

Onderstaande een tweetal screenshots.
Alvast bedankt.

Overigens op google krijg ik wel een antwoord wat mij iets wijzer maakt echter weet ik nog steeds niet hoe dit gekomen is of hoe dit op te lossen is.
Een schijf die gebruik maakt van Volume sets nadat de disk management tool van Windows 2000 is gebruikt om van een basic disk een dynamic disk te maken. Alleen Windows 2000 kan gebruik maken van dynamic disks, en dynamic disks kunnen geen partities en logical disks bevatten.
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y3/alexhv/4fb81e4b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y3/alexhv/fdf5368c.jpg

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:20:
Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)
Sorrie en dank je.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Waarom wil je hem converteren naar basic disk?

Doe's rechtermuisknop op die schijft en de optie 'import foreign disk', kun je hem weer helemaal gebruiken.. Blijft ie gewoon dynamic.. Hoe het in het NL heet weet ik niet.. 'vreemde schijf importeren' ofzo?

[ Voor 16% gewijzigd door axis op 01-03-2005 16:25 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
axis schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:25:
Waarom wil je hem converteren naar basic disk?

Doe's rechtermuisknop op die schijft en de optie 'import foreign disk', kun je hem weer helemaal gebruiken.. Blijft ie gewoon dynamic.. Hoe het in het NL heet weet ik niet.. 'vreemde schijf importeren' ofzo?
Schijf converteren staat er alleen.
Maar dan krijg ik de melding dat alle gegevens dan verloren zullen gaan.
En dat wil ik niet.

• axis
Hmm.. ben je misschien naar de home edition gegaan? Die ondersteunt dat importeren van vreemde disks niet..
''De status Afwijkend doet zich voor wanneer een dynamische schijf wordt verplaatst naar een lokale computer met Windows XP Home Edition vanuit een andere computer met Windows 2000 of Windows XP Professional. De status Afwijkend kan ook voorkomen op computers met Windows XP Home Edition die zijn geconfigureerd voor dual-boot met een ander besturingssysteem waarin dynamische schijven worden gebruikt (bijvoorbeeld Windows 2000 Professional). Dynamische schijven worden niet ondersteund door Windows XP Home Edition en draagbare computers. Bij schijven met de status Afwijkend wordt een waarschuwingspictogram weergegeven.

U hebt geen toegang tot de gegevens op de schijf. U kunt de schijf echter wel converteren naar een standaardschijf, die u vervolgens kunt gebruiken met Windows XP Home Edition.

Waarschuwing

Bij de conversie van een dynamische schijf naar een standaardschijf gaan alle gegevens op de schijf verloren. Converteer een dynamische schijf daarom alleen naar een standaardschijf als u zeker weet dat u de gegevens op de schijf niet meer nodig hebt.
Als u de schijf naar een lege standaardschijf wilt converteren, klikt u met de rechtermuisknop op de schijf en klikt u vervolgens op Schijf converteren naar standaardschijf. ''
bron: http://www.softcity.nl/in...x.php?act=ST&f=36&t=4248&

enne, die converteren naar basic disk is de ENIGE optie die je met de rechtermuisknop hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door axis op 01-03-2005 17:00 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
axis schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:58:
Hmm.. ben je misschien naar de home edition gegaan? Die ondersteunt dat importeren van vreemde disks niet..

[...]

bron: http://www.softcity.nl/in...x.php?act=ST&f=36&t=4248&

enne, die converteren naar basic disk is de ENIGE optie die je met de rechtermuisknop hebt?
Klopt, de prof XP was te zwaar bekrast.
De home had ik nog liggen toevallig.

Maar dit zegt genoeg.

Bedankt voor de (zeer snelle) hulp.

• axis
Deze user heeft met knoppix (ken je misschien wel, een bootable linux versie) zijn data teruggehaald. Misschien nog een optie?

Anders wordt het inderdaad pro installeren..

Pagina: 1