Toon posts:

glasvezelkabel universeel?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een glasvezelkabel liggen tussen 2 gebouwen.
Op dit moment hangt er een 100base-fx converter tussen.
We willen overstappen op sfp 1000base-sx.

Ik heb al meerdere websites bezocht over glasvezelkabels. Alleen op de ene website staat dat het wel kan en op de andere weer niet, ik zou daarom graag willen weten wat het nou eigenlijk is.

Volgens mij moeten de connectoren van deze kabel wel vervangen worden. Maar is de kabel universeel?

mvg tonyausvenlo

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 13:20
Het ligt eraan wat voor kabel er ligt, en de afstand.
multimode 62.5/125 : 275 meter bij 1000BaseSX
multimode 50/125 : 550 meter bij 1000BaseSX
singlemode : geen idee wat er dan met 1000BaseSX mogelijk is, met 1000BaseLX ongeveer 10 kilometer ofzo.

Er is inderdaad een kans dat je de stekkers moet vervangen of een verloopkabel moet kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door FatalError op 01-03-2005 16:07 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Er is wel een aantal verschillende soorten glasvezel, ja. Singlemode en Multimode op verschillende diktes. Dat laatste is meestal geen probleem, maar je moet wel uitzoeken of je apparatuur moet kopen die multimode of singlemode wil. Vaak is apparatuur met verschillende soorten connectoren te krijgen, zo niet zou je die idd kunnen laten vervangen.

Als de afstand niet al te lang is (paar honderd meter), heb je waarschijnlijk multimode liggen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Misschien moet je simpelweg informeren bij een leverancier van glasvezel en glasvezelapparatuur...

Verwijderd

Topicstarter
er komen in elk geval 2 aders in de patchkast binnen, op de kabel staat 62,5/125 micron

Verwijderd

Kijk even wat voor kabel je hebt liggen. Voor niet te lange afstanden gebruikt men meestal 62,5/125 glasvezel. Met een beetje mazzel gebruik je nu al SC connectors en die zijn redelijk standaard voor media-converters. Als beide het geval is, is het normaalgesproken gewoon plug & play.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil deze connector aanschaffen voor in een 3com switch

http://www.3com.com/prod/...?tab=features&sku=3CSFP91

Verwijderd

Topicstarter
op de connector van de kabel staat mx
en op het blokje waar deze inzitten staat sc

Verwijderd

Topicstarter
en dit heeft de module nodig

Connector Type: LC
Media interfaces: LC
Fiber Type: Multi-mode

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:11:
er komen in elk geval 2 aders in de patchkast binnen, op de kabel staat 62,5/125 micron
Dat is alvast multimode.

Die minigbic wil LC connectoren, dat zijn kleine dingen. SC is een stuk groter, dus je moet ofwel iets hebben wat dat omzet, ofwel de connectoren laten veranderen. (Of als je de apparatuur hebt 't zelf doen, maar dat betwijfel ik)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan een st naar lc kabel kopen.
alleen is de kbel 50\125 micron, maakt het wat uit als ik deze aan een 62,50\125 micron kabel hang??

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hier de verschillen tussen

• Gé Brander
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Volgens mij is dat niet uitwisselbaar. Het is een andere manier van licht door de kabel sturen. De een reflecteert meer of minder dan de ander en kan daarom grotere afstanden afleggen of zo.

[ Voor 34% gewijzigd door Gé Brander op 02-03-2005 08:55 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de sluitmessage van JSS in je vorige topic : Verwijderd in "bruikbaarheid glasvezelkabel"

JSS sluit je vorige topic , en je start gewoon een topic met dezelfde informatie behalve de toevoeging dat je met zoeken ook niet verder komt.
Vervolgens schop je je topic te pas en onpas met oneliners, of extra informatie welke je makkelijk in je vorige post had kunnen editten.
Je komt hier al lang genoeg om te weten hoe het er hier aan toe gaat, en anders het vriendelijke verzoek om de FAQ nog eens te lezen : Algemene gedragsregels (Netiquette)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.