Toon posts:

AGP @ A7V600-X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met Aida32 kijk naar de AGP instellingen, staat er bij status "gedeactiveerd". Ik kan in de BIOS niets vinden hierover. Wel kan ik gewoon de AGP snelheid opgeven, alleen nergens activeren.

Aida32 gegevens:
AGP Eigenschappen:
AGP Versie: 3.05
AGP Status: Gedeactiveerd
AGP doorvoergrootte: 128 MB
Ondersteunde AGP Snelheid: 1x, 2x, 4x, 8x
Fast-Write: Niet ondersteund
Side Band Addressing: Ondersteund, Gedeactiveerd

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Side Band Addressing is niet echt stabiel, dus je wilt het gewoon niet aanzetten. ;)

Je videokaart draait dan buiten haar specificaties, en dat voor die paar frames meer....

Het komt er op neer bij SBA, dat er extra kanalen tussen het systeem en de videokaart. Maar aangezien jouw AGP 8x bus nog lang niet vol zit met data, zijn de prestaties nagenoeg nihil.

[ Voor 35% gewijzigd door PD2JK op 01-03-2005 16:05 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het eigenlijk over de AGP status.. Dat andere doet me inderdaad niet zoveel.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09
Ben je niet gewoon vergeten je moederbord drivers te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nog eens kijken... Dat zou wel heel dom zijn, maar ik heb gister ook 5 keer opnieuw windows geinstalleerd, dus ik zou het zomaar vergeten kunnen zijn...

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:12:
Ik zal nog eens kijken... Dat zou wel heel dom zijn, maar ik heb gister ook 5 keer opnieuw windows geinstalleerd, dus ik zou het zomaar vergeten kunnen zijn...
Laatste chipsetdrivers

Verwijderd

Topicstarter
Te gek, nu doet ie het wel! Hartelijk dank!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een GeForce4 ti4200 128mb. Er zijn 2 versies uitgebracht van deze kaart. 4x AGP en 8x AGP. Hoe kom ik erachter welke versie ik heb? Glad vergeten en ik heb de doos niet meer.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:47:
Ik heb een GeForce4 ti4200 128mb. Er zijn 2 versies uitgebracht van deze kaart. 4x AGP en 8x AGP. Hoe kom ik erachter welke versie ik heb? Glad vergeten en ik heb de doos niet meer.
Eigenschappen voor Beeldscherm --> tabblad Instellingen -> Geavanceerd -> Laatste tabblad; waarschijnlijk GeForce4 Ti4200. Hier wordt de AGP snelheid weergegeven. Als er AGP4x staat, mag je aannemen dat jouw kaart niet sneller kan.

Het snelheidsverschil tussen AGP8x en 4x is bijna niets.

[ Voor 16% gewijzigd door PD2JK op 01-03-2005 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel!
Pagina: 1