Toon posts:

[w2k server] Roaming profiles op langzame server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klant wil graag gebruik gaan maken van Roaming Profiles in het netwerk.

Het gaat om ca. 15 computers (P4 met XP) die in een domein zitten op een 2000 server.
De Mijn Documenten wil ik Redirecten naar de server.
Verder word er ook een Router van gemaakt (via RRAS).

Mooi zou zijn als iedereen ook overal zijn mail kan bekijken en versturen ( IMAP word NIET gebruikt ) dus hiervoor had ik een synchronisatie scriptje in gedachten die de PST file met de server synchroniseerd.
Ik verwacht dat de mail (PST file) per gebruiker nooit meer dan 30mb word. ( op een enkele uitzondering na dan ).

Veel data buiten de mail om zou er niet over het netwerk worden gepompt.

Ik kan het allemaal realiseren dus dat is het probleem niet maar waar ik wel mee zit is het volgende:
De server:
- PIII 933, 512mb intern en standaard IDE schijven
Wat me opviel is dat bestanden op de server lokaal copieren al langzaam gaat.
Tot en met nu word de server praktisch niet belast.

Advies gevraagd:
- Zal de server het houden met de plannen die ik heb of help ik dan alles om zeep dat niets meer acceptabel draait en mensen eeuwen zitten te wachten met opstarten?
- Iemand ervaring met veel vragen van langzame servers ?
- Wat kan ik wel doen en wat moet ik zeker niet doen en vragen van de server?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Ga je ook de Desktop roamen? Dan wordt de netwerkbelasting groter natuurlijk, afhankelijk wat men op de Desktop opslaat..

LinkedIn WoT Cash Converter

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 11:36
Heb nog ergens een man of 10 op een PII 350 (256 mb 18 GB SCSI schijf) w2k bak werken
Fileserver en Printserver. Geen mail maar wel zwervende profielen. Gedeelte van het netwerk is zelf nog 10Mbit Aan en afmelden gaat niet supersnel ... maar ook niet supertraag.

Clients : win XP op celereon 1 ghz - 2 Ghz

AD draait natuurlijk , en voor het normale gebruik ( word / excel ) voldoet het nog steeds prima

Belangrijkste is het normale gebruik immers : hoe vaak per dag start je op ? en het aanmelden duurt echt niet veel langer dan 1 - 2 minuten hoor .... mooi even tijd om een bak koffie te halen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Bud_s op 01-03-2005 15:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Was vanplan standaard romaing te gebruiken dus ook de Desktop, gebruikers dan wel duidelijk te informeren alles op hun home folder of mijn documenten op te slaan die ge-redirect word.

Heb gelukkig wel overal (op wan verbinding dus na) 100mbit apparatuur liggen.

Er word 's ochtends een keer aangemeld en aan het eind van de middag afgesloten.
Met 1 of 2 minuten valt zeker te leven, meer tijd om koffie te halen, wakkerder achter de pc en minder stress tot resultaat. :+

De hamvraag is natuurlijk of de server het trekt nu d'r zoveel taken voor hem bijkomen.
Als je al ziet dat kleine bedrijven rete snelle servers hebben voor alleen een paar netwerk drives die niet ontzettend intensief gebruikt worden vraag ik me af of ik niet te veel vraag van een oude desktop die bestempeld is geworden tot server...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Opzich is een PIII 933 met 512mb intern best wel een snelle bak voor wat mkb werk. Zeker omdat hij vaak maar enkele taken uit hoeft te voeren. Ik zou voor de gein eens kijken naar waarom atm de server traag is. Bijv. een hdd welke perongeluk op pio4 modus draaid, geen chipset drivers etc.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 11:36
Ik zou zeggen, probeer het eens.
Ik verwacht niet al te veel problemen namelijk.

Anders zul je toch wat geld uit moeten geven. Je hebt al nieuwe servertjes ( P4 2.8 + s-ata ) vanaf een kleine € 400 (geen spam, maar loer maar eens bij dell)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:28
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:35:
Ik verwacht dat de mail (PST file) per gebruiker nooit meer dan 30mb word. ( op een enkele uitzondering na dan ).
Hmmm ik verwacht dat dit in de toekomst zeker niet gaat werken. PST files van 30Mb, neen de gemiddelde is al gauw 60-100Mb. Maar waarom laat je deze niet meteen op de server staan?

Je server met het toch wel aankunnen, Heb je wel de goede ide drivers geladen van je IDE controller? Is je DNS configuratie goed? Probeer het anders eens zonder RRAS. je gaat routeren geef je al aan? Heb je 2 netwerkkaarten in je server zitten? Zoja zijn deze dan ook geod geconfigueerd voor je DNS. hier worden namelijk veel fouten in gemaakt.
Pagina: 1