Een klant wil graag gebruik gaan maken van Roaming Profiles in het netwerk.
Het gaat om ca. 15 computers (P4 met XP) die in een domein zitten op een 2000 server.
De Mijn Documenten wil ik Redirecten naar de server.
Verder word er ook een Router van gemaakt (via RRAS).
Mooi zou zijn als iedereen ook overal zijn mail kan bekijken en versturen ( IMAP word NIET gebruikt ) dus hiervoor had ik een synchronisatie scriptje in gedachten die de PST file met de server synchroniseerd.
Ik verwacht dat de mail (PST file) per gebruiker nooit meer dan 30mb word. ( op een enkele uitzondering na dan ).
Veel data buiten de mail om zou er niet over het netwerk worden gepompt.
Ik kan het allemaal realiseren dus dat is het probleem niet maar waar ik wel mee zit is het volgende:
De server:
- PIII 933, 512mb intern en standaard IDE schijven
Wat me opviel is dat bestanden op de server lokaal copieren al langzaam gaat.
Tot en met nu word de server praktisch niet belast.
Advies gevraagd:
- Zal de server het houden met de plannen die ik heb of help ik dan alles om zeep dat niets meer acceptabel draait en mensen eeuwen zitten te wachten met opstarten?
- Iemand ervaring met veel vragen van langzame servers ?
- Wat kan ik wel doen en wat moet ik zeker niet doen en vragen van de server?
Het gaat om ca. 15 computers (P4 met XP) die in een domein zitten op een 2000 server.
De Mijn Documenten wil ik Redirecten naar de server.
Verder word er ook een Router van gemaakt (via RRAS).
Mooi zou zijn als iedereen ook overal zijn mail kan bekijken en versturen ( IMAP word NIET gebruikt ) dus hiervoor had ik een synchronisatie scriptje in gedachten die de PST file met de server synchroniseerd.
Ik verwacht dat de mail (PST file) per gebruiker nooit meer dan 30mb word. ( op een enkele uitzondering na dan ).
Veel data buiten de mail om zou er niet over het netwerk worden gepompt.
Ik kan het allemaal realiseren dus dat is het probleem niet maar waar ik wel mee zit is het volgende:
De server:
- PIII 933, 512mb intern en standaard IDE schijven
Wat me opviel is dat bestanden op de server lokaal copieren al langzaam gaat.
Tot en met nu word de server praktisch niet belast.
Advies gevraagd:
- Zal de server het houden met de plannen die ik heb of help ik dan alles om zeep dat niets meer acceptabel draait en mensen eeuwen zitten te wachten met opstarten?
- Iemand ervaring met veel vragen van langzame servers ?
- Wat kan ik wel doen en wat moet ik zeker niet doen en vragen van de server?