Koopkeuze LCD TV

Pagina: 1
Acties:

• The Puma
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik ben van plan een van de twee onderstaande LCD TV's te gaan aanschaffen.
Panasonic TX-26LX1 of de Sony KLV-26HG2

Heb beide schermen gezien bij mediamarkt.
Zo op het 1ste gezicht zijn er geen grote verschillen.

Wie heeft over deze twee schermen een mening/ervaring

De prijs bij mediamarkt was een stuk hoger als bij een internetverkoper.
Zijn er risico's verbonden aan een internetkoop van zo'n artikel?

[ Voor 3% gewijzigd door The Puma op 01-03-2005 15:25 ]

Verwijderd

Ja, iedere fabrikant werkt met een bepaalde regeling mbt dead pixels. Een x aantal dead pixels is gewoon nog steeds een compleet werkend product. Als je hem online koopt en je hebt pixels dan heb je pech. Koop hem in een winkel en je kunt hem omruilen.

Even een hypothetisch geval: stel je voor fabrikant x heeft een maximum van 5 dead pixels voordat het scherm daadwerkelijk defect is. Stel je voor jij koopt online een scherm met 5 deadpixels die allemaal tegen elkaar aan liggen en nog eens in het midden van je beeld. Daar zit jij de rest van de levensduur van die LCD tegen aan te hikken en je aan te ergeren. Kun je denk ik beter iets meer betalen (en nog een beetje pingelen) en de mogelijkheid hebben om hem terug te brengen als hij niet bevalt.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:20
Je kunt bij de MM altijd proberen lagere prijs te vragen, is wel ruimte voor is mijn ervaring :) Via internet kopen van dergelijke dingen wil naar mijn ervaring ook probleemloos (soms willen ze je wel eens wat langer laten wachten qua levertijd en zo, maar daar betaal je dan ook voor 8)7 ).

Over de schermen zelf kan ik je niks vertellen maar aangezien ze beide behoorlijk nieuw zijn zit je wel goed (zowel Sony als Pana maken goed tv spul). Enige wat me opvalt is dat beide geen DVI hebben maar als je dat geen probleem vindt is er niks aan het handje.

Dus kijk eens goed naar de beeldkwaliteit en als dat weinig uitmaakt, beslis dan op uiterlijk of welke andere feel good factor welke voor jou relevant is :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

/me is zelf verkoper bij MM

Ik vind zelf de 26 HG 2 er het beste uitspringen. Ik vind het beeld subliem, imo een van de beste LCD tv's in die maat in die prijsklasse atm.

Voor wat voor prijs heb je hem gezien, en in welk filiaal?

• The Puma
Ik heb hem gezien voor EUR 1499,00

Verwijderd

welk filiaal was dat :X?

Verwijderd

Ik denk niet dat dat de prijs was in een MM filiaal aangezien hij zegt dat ie hem gezien heeft voor 1499 (en het woord MM dus niet gebruikt)....

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Hmm interessant, ik heb zelf net de Sony op het oog. Gewoon vanwege de beeldkwaliteit (die ik ietsje beter vond dan andere TV's die opgesteld stonden). Wel weet ik uit ervaring dat daar de TV's niet helemaal goed ingesteld worden (winkel pand wordt verbouwt, en het is gigantisch druk). Ook kun je de spekers loshalen van de Sony, waardoor de TV perfect is voor mij. Maar ik heb nu wat meer budget gekregen (2000 euro ongeveer) en ik wil denk ik iets groters. Ik zit 3 meter van het scherm af (van muur tot muur dan), dus ik denk zo'n 2.5 meter...

Wat ik me dan afvraag, is of een groter scherm (27" of 28") veel uitmaakt voor de beeldkwaliteit, immers, een LCD is pas goed van beeld als je er ietsjes van af zit.

Lastige keuze voor mij... Maar als jij de keuze tussen die 2 hebt gemaakt, én geen hoger budget hebt, of geen grotere TV kwijt kan, zou ik voor de SOny kiezen. Geen idee waarom, maar hij spreekt me gewoon meer aan...

En 1499 is inderdaad de online shop prijs voor zover ik kan zien (even op Google gezocht).

[ Voor 7% gewijzigd door Nik op 01-03-2005 18:44 ]

• The Puma
Precies die bedoel ik,

..maar ik hoor van verschillende kanten dat de panasonic beter zou zijn.
Reactietijd van 16ms, heeft de sony niet
Vooral bij voetbal zou dat goed te zien zijn.

Heeft niemand deze apparaten thuis?
...en hoe zit het met kabel aansluiten, gisteren bij radar kwam daar een vernietigend oordeel over uit.

PS: Net TV Home besteld, waarschijnlijk zal de beeldkwaliteit verbeteren voor LCD Tv's.
Maar heeft iemand ook tv home met een LCD TV
Hoe is daar de ervaring mee?

[ Voor 10% gewijzigd door The Puma op 01-03-2005 19:03 ]

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

kijk ook eens naar LG, heb zelf een 23" versie, die heeft echt alles erop wat je nodig hebt qua aansluitingen, heel strak design en imho een erg mooi beeld, al heb je een goed signaal nodig :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Wat bedoel je met " gisteren bij radar kwam daar een vernietigend oordeel over uit". Ik heb de uitzending gemist.

De reactie tijd van de Sony is inderdaad langzamer, maar dat heeft volgens mij ook met de WEGA engine te maken, als die te aggressief ingesteld staat, dan heb je er last van. Ik weet uit ervaring dat dat met veel TV's zo is (scherpte instelling). Gewoon die verlangen en het zou beter moeten zijn. Anders vraag je eens in de winkel of ze een sport zender op kunnen zetten (vaak wel mogelijk hoor).

Op dit moment heb ik een Sony KV-28LS60B, die ik overigens ga verkopen, en daarmee heb ik nooit last gehad van bewegingsonscherpte of vegen op het scherm.

Waar ik wel mee zit, is dat Sony er bekend om staat dat je de "audio out" niet automatisch aan kan zetten (zodat de spekers geen geluid geven) maar ik weet niet of deze Sony er last van heeft. Lijkt me niet, want je kan de speakers er af halen.

Ik denk dat je beste zelf even kan kijken, ik vind persoonlijk de Sony mooier, maargoed, wie ben ik :+ Gewoon zelf spieken wat je er van vind, kijk eens op kieskeurig.nl, staat veel info en kun je makkelijk vergelijken :)

Ow, en als we naar het "uiterlijk" gan kijken, vind ik de Sony 10x zo strak! Gewoon omdat de Panasonic lelijke klepjes aan de voorkant heeft, bah, gewoon zonde. Dat is iets waar ik meteen waar kijk, aangezien ik erg van strak hou...

FYI:

Panasonic:
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.sk/pics/obr/TX-26LX1_1m.jpg

Sony:
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.com.au/objects/600x400/KLV26HG2.jpg

:*)
Abbadon schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:46:
Enige wat me opvalt is dat beide geen DVI hebben maar als je dat geen probleem vindt is er niks aan het handje.
Ow? • Specifications

• DVI-HDTV Interface,Audio L/R: 1 Rear

• Component video(Y/Pb/Pr), Audio L/R Inputs: 1 Rear

• S/Composite, Audio L/R:1 Rear, 1 Side

• Fixed/Variable Audio Outputs: 1 Rear

• Headphone output:1 Side

Van: http://www.sonystyle.com/...v_lcd&ProductSKU=KLV26HG2

___________________________________________________________________________________

edit: WAT EEN RAMP! Volgens mij kun je geen SCART aansluiten op de Sony? Althans, ik lees de handleiding, maar dit is écht een ramp! Daar gaat m'n beeldkwaliteit! :'(
___________________________________________________________________________________

[ Voor 44% gewijzigd door Nik op 01-03-2005 19:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 18:35:
Ik denk niet dat dat de prijs was in een MM filiaal aangezien hij zegt dat ie hem gezien heeft voor 1499 (en het woord MM dus niet gebruikt)....
Mijn vraag is wel gericht op de prijs die hij bij een mediamarkt filiaal heeft gezien. Misschien erg onduidelijk, maar zou de TS het alsnog kunnen beantwoorden?

De Sony heeft weldegelijk 2 SCART aansluitingen overigens.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:19

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:44:
Ja, iedere fabrikant werkt met een bepaalde regeling mbt dead pixels. Een x aantal dead pixels is gewoon nog steeds een compleet werkend product. Als je hem online koopt en je hebt pixels dan heb je pech. Koop hem in een winkel en je kunt hem omruilen.
On-line kopen = koop op afstand = wettelijk recht om het product zonder opgaaf van redenen binnen zeven dagen te retourneren en je geld terug te krijgen. Je loopt zelf enkel het risico van de verzendkosten.

Wat de pixelfouten betreft: veel fabrikanten van LCD-TV's hanteren normen waarbij er nog honderden pixels kapot zouden mogen zijn! :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:20
proller schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:11:

Ow? • Specifications

• DVI-HDTV Interface,Audio L/R: 1 Rear

• Component video(Y/Pb/Pr), Audio L/R Inputs: 1 Rear

• S/Composite, Audio L/R:1 Rear, 1 Side

• Fixed/Variable Audio Outputs: 1 Rear

• Headphone output:1 Side

Van: http://www.sonystyle.com/...v_lcd&ProductSKU=KLV26HG2
Ik zie 't. Gekke is dat op de NL site er niksover DVI vermeld wordt: http://www.sony.nl/PageVi...el+TV&productsku=KLV26HG2

Ik heb 't idee dat dit meer een geintje is om 'm goedkoper te houden voor EU landen en ze 'm wel met DVI in de states verkopen. Maar dat weet ik ook niet zeker.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Is dit ook als je het product al hebt uitgepakt? Ik denk wel dat je dit soort zaken met internet winkels redelijk moet uitvechten, of meteen een e-mail met alle wetregels (7.1.2.3 van het wetboek als je begrijpt wat ik bedoel) sturen, dan willen ze ook nog wel eens geneigd zijn de spullen terug te nemen.
Wildfire schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:32:
[...]

On-line kopen = koop op afstand = wettelijk recht om het product zonder opgaaf van redenen binnen zeven dagen te retourneren en je geld terug te krijgen. Je loopt zelf enkel het risico van de verzendkosten.

Wat de pixelfouten betreft: veel fabrikanten van LCD-TV's hanteren normen waarbij er nog honderden pixels kapot zouden mogen zijn! :(

Verwijderd

The Puma,

Waarom geen Plasma? Voor rond de 2000 euro moet je wel een 37" van Panasonic krijgen. Heb je groter en beter beeld en dat binnen je budget.

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:54:
The Puma,

Waarom geen Plasma? Voor rond de 2000 euro moet je wel een 37" van Panasonic krijgen. Heb je groter en beter beeld en dat binnen je budget.
De vraag is dan natuurlijk kan je energiebedrijf het aan }) . En zal je de eindafrekening kunnen betalen, want die dingen vreten stroom. Was laatst bij kassa (www.uitzendinggemist.nl) een onderwerp over...een normale beelbuis is het goedkoopst, dan een LCD en dan pas een plasma. Het verschil was geloof ik dat een plasma 4 keer zo duur is in stroomverbruik dan een normale tv van hetzelfde formaat.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

En zal je de eindafrekening kunnen betalen, want die dingen vreten stroom.
Ik zei ook een Panasonic. Alle bekende nadelen van Plasma gaan niet op bij Panasonic. Is allemaal een beetje achterhaald.

In de media wordt uitgegaan van een stroomverbruik van 400 watt bij de 42" modellen. Ik heb een 42" Panasonic welke maximaal 250 watt verbruikt, tevens heeft deze TV een uitgebreide powermanagement om het verbruik nog verder te verminderen. Mijn vorige Sony CRT gebruikte al bijna 180 watt.
Bovendien gebruiken de kleinere 37" modellen nog minder stroom.
Pagina: 1