Windows 2000 UNC aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• Heegenees
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-03 19:39
Hey,

Ik ben stagaire systeem beheerder bij een bedrijf met een netwerk van ongeveer 100 pc's.
Ik kreeg de opdracht uit te zoeken hoe ik aanpassingen kan maken aan het UNC-path
(Universal Naming Convention) bij Windows 2000 machines.
Voor Windows XP bestaan er goeie tools om deze aan te passen ,resp. TWEAKUI, maar deze tools zijn of niet beschikbaar voor Windows 2000, of ze missen de functie die ik nodig heb...
Waar het vooral om gaat is dat ik de UNC wil omdraaien,
de pathnaam staat nu achter de drivenaam...dit moet andersom.
Als ik 'Deze Computer' open krijg ik de verschillende werkstations te zien.
Deze zijn als volgt genaamd: (bijv.) --> Afdelingen$ op Se39anp1 (h:)
Waar het op gaat in dit voorbeeld is de '(h:)' deze staat achter de 'drivenaam' en zou ervoor moeten komen. ---> (h:) Afdelingen$ op Se39anp1

Voor 'deze computer' is dit opzicht geen probleem maar bij bijv. het opslaan van Word documenten kan je niet zien in welke drive je opslaat, dit is erg irritant.

Ik heb op internet overal gezocht onder termen als UNC aanpassen / Change UNC / Rotate UNC / Switch Universal Naming Convention / en noem zo maar op maar kan niks vinden wat zelfs maar in de buurt komt van een oplossing.
Ook heb ik op Tweakers al een keer gepost met de vraag of iemand het wist maar ik werd
steeds doorverwezen naar een oplossing met een VB script, iets wat niet mag in het netwerk
aangezien het iso gecertificeerd is...
- Is er geen Optie in het Register wat ik kan veranderen?
- Kent iemand Powertools voor Windows 2000 die dit kunnen oplossen
- Weet iemand uberhaupt waarover ik het heb???? :P (joke)

Wie o Wie kan me helpe? /smeek\

Hartstikke bedankt alvast in ieder geval voor degene die denken iets te weten

Heegenees

Verwijderd

Het is nog steeds iets voor Windows Operating Systems. En je topic daar is nog steeds open. Wat mij betreft kopieer je deze post en zet je die daarbij en ga je daarin verder.

Dit topic is gesloten.