Toon posts:

[XP] kan windows niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil windows xp pro installeren op een abit nf7-s + 3200+ en 512mb ram + maxtor 160gb (uit mijn eigen pc). Nu ga ik dus windows installeren en formatteer ik de schijf enzo en daarna gaat windows wat bestanden copieeren en opnieuw booten. Maar daarna wil de installatie dus niet meer vedergaan. Ik heb het al een paar keer geprobeert (snel en langzaam formatten).

Aan de cd ligt het niet want die heb ik gister nog gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 15:11 ]

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:07

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Wat gaat er precies fout dan? En heb je toevallig een SATA schijf? Zo ja,, druk op F6 om je sata drivers te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is gewoon een ide schijf. Er komt geen foutmelding ofzo, nadat ie is gereboot blijft hij gewoon hangen bij het scherm waarna normaal het windows setup scherm weer komt. Als je hem daar maar lang genoeg op laat staan begint ie weer helemaal overnieuw met de setup. Ik kan dus niet bij het gedeelte komen waar windows echt word geinstalleerd.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
edit

[ Voor 109% gewijzigd door dreester op 01-03-2005 15:17 ]

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Probeer voor de grap eens een ander CDtje? Of maak m even schoon met een vochtig doekje.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Digitizers schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:16:
volgens mij is het na de reboot de bedoeling dat ie " in " windows komt. dus je moet het cd'tje ff eruit halen wil je voorkomen dat die hele setup opnieuw begint (bestanden kopieeren).
Nee hoor...? :/ Heb je Windows XP weleens geinstalleerd? :O

[ Voor 10% gewijzigd door Matias op 01-03-2005 15:17 ]

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
matiasjansen schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:16:
[...]

Nee hoor...? :/ Heb je Windows XP weleens geinstalleerd? :O
hehe dat was lang geleden.
* dreester werkt met images :P

[ Voor 4% gewijzigd door dreester op 01-03-2005 15:19 ]

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:07

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Als je cd niet goed werkt kan je ook contact met Microsoft opnemen. Hun kunnen je wel verder helpen.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Hang je cd/DVD-drive eens als slave aan de primary IDE, heeft bij mij ook een aantal keren gewerkt. 8)7

Wanbeleid is ook beleid.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-04 14:03

nexhil

BAM!

LoeiOrdinair schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:23:
Als je cd niet goed werkt kan je ook contact met Microsoft opnemen. Hun kunnen je wel verder helpen.
hij heeft zijn cd gisteren nog gebruikt... ik denk niet dat MS ondersteuning biedt voor zijn cd's ;)

• The BlendMaster
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-03 16:23
Heb je je bios settings goed staan, mem test gedraait, hd test kan ook geen kwaad.

Word je pc niet te warm ?

Check ff in de bios als ie weer hangt.

• ThAChief
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
Krijg je na het opnieuw opstarten nog een melding te zien?
Lijkt erg veel op de problemen die je krijgt als er geen NTLDR
aanwezig is. Dan kan je aan de gang blijven.

Ik lees datje geen melding krijgt, zou toch eens checken of
die NTLDR er is.

[ Voor 20% gewijzigd door ThAChief op 01-03-2005 15:37 ]

P IV 2.4@3.0Ghz/Peltier koeling/1Gb pc3500 RAM/240Gb SATA/60Gb ATA/36Gb SCSI/Hercules 9600Pro/XP pro

• victorv
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02-2024

victorv

Locallost

Draai eens een test op je geheugen. Heb eens hetzelfde gehad en toen was het geheugen bagger.

"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."

Verwijderd

Topicstarter
Sonii schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:36:
Draai eens een test op je geheugen. Heb eens hetzelfde gehad en toen was het geheugen bagger.
Geheugen is net nieuw en het gebeurt ook echt steeds op dezelfde plek. Hdd werkt ook perfect want die heb ik ook vandaag uit mijn pc gehaald. Pc word ook niet te warm ofzo. Iedere keer als windows wil rebooten gaat ie gewoon niet veder met installeren (ook niet me een orgineele win xp home cd). Heb de hdd ook al aan een apparte ide (master) kabel gehangen en de cdrom speler aan de 2e ide poort.

• victorv
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02-2024

victorv

Locallost

Niet overgeklokt etc?

Controleer toch maar eens geheugen met MemTest86, zeker met nieuw geheugen...

"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."

Verwijderd

Topicstarter
Niks overclocked en nu ook zo'n beetje alle jumper settings en ide kabels geprobeert. Ik zal ff een reepje geheugen van mijn pc in die andere pc stoppen kijken of dat werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen ligt het dus ook niet aan want met mijn geheugen in die andere pc werkt het ook niet. Heb de hdd nu ook in mijn pc zitten en ik kan er gewoon op kijken enzo. Heb nu met systeembeheer de schijf helemaal leeg gemaakt misschien dat dat helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost :) om een of andere reden werkt het wel nu ik de schijf eerst in mijn pc heb geformatteerd en toen in de andere pc heb gestopt. Opzich vind ik het wel vreemd want op die schijf heeft nooit een OS oid gestaan en windows had hem ook nog geformat dus eigelijk zou er niks op moeten hebben gestaan wat een conflict kon beginnen zou je denken?
Pagina: 1