Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)
probeer het ff, je zal hooguit die apple dimm opblazen!
p.s. wel ff je andere dimmen eruit halen!
p.s. wel ff je andere dimmen eruit halen!
5564
Verwijderd
NIET GEBRUIKEN...
Zoals je aan de chips en aan het etiket kan zien is dit een Edo-dimm en zal dus niet gaan werken op je mobo. Je mobo gebruikt PC100 dimm (ongeveer 6-8ns) en dit geheugen draait op 70ns gaat naast elkaar dus niet werken. Kans dat je wat sloopt is groter als de lol er van... Tenzij je van rook houdt
Verwijderd
dat werkt wel maar je performance gaat er op achteruit, je Front Side Bus loopt op 100Mhz (PC100) en dat gaat dit ding nooit halen dus je moet je proc. underclocken en dat is qua performance echt naatje
Ik weet niet of je het geprobeerd hebt, maar volgens mij zitten de sleufjes zodanig dat het niet eens in de DIMM-sloten van een normaal moederbord past, die geven namelijk aan dat het 5 V geheugen is (en moderne DIMMs zijn 3.3 V), en dat het gebufferd geheugen is (en moderne DIMMs zijn ongebufferd).
Die sleufjes zitten er dan met name ook om te verhinderen dat je het verkeerde soort geheugen in de slots douwt : meestal werkt het gewoon niet, maar 3.3 V DIMMs in een 5 V slot geeft terminale rooksignalen.
In jouw geval kun jet het gewoon proberen, een 5 V DIMM in een 3.3 V slot werkt gewoon niet.
Die sleufjes zitten er dan met name ook om te verhinderen dat je het verkeerde soort geheugen in de slots douwt : meestal werkt het gewoon niet, maar 3.3 V DIMMs in een 5 V slot geeft terminale rooksignalen.
In jouw geval kun jet het gewoon proberen, een 5 V DIMM in een 3.3 V slot werkt gewoon niet.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Verwijderd
een edo mudole gaat toch nooit passen zonder een hamer want het heeft een sleufje in het midden en sdram heeft er twee zoals je op het plaatje ziet.
Ik heb 2x 32 Mb EDO DIMM's uit een Sun bakkie in een Asus TX97-X bordje zitten, gemengd met een PC66 SDRAM DIMM. Werkt bij mij als een trein. Het bordje ondersteunt gewoon SDRAM en EDO 
Ja, en het past gewoon.
Ja, en het past gewoon.
Verwijderd
HALLO dat is edo voor simm waar jij het over hebt en dit is EDO op een dimm plaatje en heeft dus niets te maken met sdramOp maandag 08 januari 2001 08:03 schreef Mike_2000 het volgende:
een edo mudole gaat toch nooit passen zonder een hamer want het heeft een sleufje in het midden en sdram heeft er twee zoals je op het plaatje ziet.
beetje nieuw mischien?
Zit er nu ook ECC op? da's die middelste kleinere module volgens mij!
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Ik heb idd ergens gelezen, dat je geheugen draait op de kloksnelheid van de langzaamste module. Heb nu PC133 Dimm en via Bios staat dit op een snelheid van 8ns. Flokje's comment lijkt mij daarom erg plausibel.
Jammer

Hoe zit dat trouwens met die toegangssnelheid. Ik kan via bios van 8 naar 6 ns. Kan dit zomaar of lever je dan wat in (Duurzaamheid, snelheid overige componenten, o.i.d.)?
Jammer
Hoe zit dat trouwens met die toegangssnelheid. Ik kan via bios van 8 naar 6 ns. Kan dit zomaar of lever je dan wat in (Duurzaamheid, snelheid overige componenten, o.i.d.)?
Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)
Pagina: 1