Toon posts:

[UseNet] Quickpar alternatief?

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oh oh, wat duurd dat soms lang zeg! Dat repareren met QuickPar.
En het rare is, heeft tie bijvoorbeeld 10 bestanden te fixen van 50MB, doet hij daar een half uur over met zo'n 80Mb/s. Maar nu ben ik 3 bestanden aan het fixen (ook van 50MB) en daar doet tie ook bijna een half uur over met 35MB/s. En dat terwijl ik niet ineens andere programma's of iets dergelijks ben gaan draaien.

Zijn er niet nog een stel fanaten geweest die een oplossing hebben om sneller te kunnen fixen met par2?

En weten jullie misschien waarom die snelheden zo verschillen zoals ik hierboven heb beschreven?

Specs: Laptop, 3.06 met HT, 512MB, 40GB HD.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 16:33
Ligt er volgens mij ook aan wat voor HD je hebt. Laptop is bij mij ook super traag, maar zit dan ook een 4200 toeren schijf in. Thuis draait hij veel sneller op mijn s-ata schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat klopt, maar dat zou dan toch niet van die grote verschillen moeten geven in snelheid? Allebei zijn ze op de laptop gefixed.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Tja, quickpar is bij mij ook traag.. Maar ik heb dan ook maar een P3 1Ghz. DVDtje parren duurt als ik pech heb rustig 5 uur... Leuk werkje voor 's nachts.
Gelukkig heb ik een dual-P3, dus ik zet quickpar op de 2e cpu op 100% en kan lekker doorwerken, maar 't blijft maar 1000Mhz en duurt dus lang.

Op een 3.2Ghz moet t idd wel stukken sneller gaan. Heb je niet toevallig iets van een speedstep-achtige applicatie verkeerd ingesteld dat ie in het kader van energiebesparing maar xx mhz loopt ipv de 3.2?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even opzoeken waar je het in g0dsnaam over hebt!!! :)

Gevonden!

Nee speedstep doet denk ik niets. Mijn powermanagement staat op Office / Home, dus 100%. Zonder adapter blijft hij ook op max performance draaien.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 15:31 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 15:07
inderdaad, ik heb hetzelfde hier

ik heb al geprobeerd om zelf ff een paar bestanden te mollen, zodat het repareren sneller gaat
het is echt heel vreemd, maar misschien is de oplossing wel weer erg logisch

het gaat langzaam als je maar een paar blocks mist bij een dvd
en het gaat snel als je veel blocks mist bij een dvd

PSN: djmurcielago

• Murcielago
  • Laatst online: 08-08 15:07
heb de vraag ook gesteld op het quickpar-forum
http://www.quickpar.org.uk/forum/viewtopic.php4?t=642

PSN: djmurcielago

• Ching
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 16:01
Volgens mij heeft het ook te maken met hoe groot de blokken zijn die ze gebruiken.
Mijn ervaring is hoe kleiner de blokken des te langer het duurt.
Dus een file van 50mb verdeeld in 10 blokken wordt sneller gerepareerd dan een file van 50mb verdeeld in 100 blokken.

Correct me if I'm wrong.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20

Klippy

Still Game

Sjah voor een laptop is het een beetje lastig ja.

Maar beter even wachten op je reparatie die alleen wat energie kost dan een dag voor niks downloaden toch.
Zal niet veel aan te doen zijn. Alle files herbouwen kost gewoon veel tijd.

Maar het gaat hier trouwens met zo'n 350MB/s op een normale PC met een 7200RPM HD, geen schokkende specs verder eigenlijk.
Dus jou snelheid is misschien wel wat laag inderdaad.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Als je weinig missende blocks hebt kan er niet snel gerepareerd worden, omdat Quickpar zijn krachten bundelt :) Als je bijvoorbeeld 100+ missende blocks hebt gaat het snel omdat ie er 100 tegelijk repareert. Hoe het allemaal zit weet ik niet, maar het is iig heel normaal :)
Vaak gaat hij bij mij met 50MB/s ofzo als ik maar 10 missende blocks heb. Maar als ik er veel heb haal ik zo de 800MB/s.

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-08 14:26

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Heb ik ook, soms 2/3 blokjes minuut of 10 (dvd)

soms 30 blokjes ook een minuut of 10 :r best frusterend, ook als je naar de CPU load kijkt, 10 - 15 % max, zal wel komen door de Schijf ofzo

Specs : P4 (Northwood) 3,0 1024MB Ram, 250GB diamondmax 9 (8mb Cache)

Met Vriendelijke Groet,

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Geen problemen hier, ik lees wel eens op fora dat mensen problemen hebben met het repareren, maar bij mij is alles binnen 5 minuten gerepareerd ook al is de DVD voor de helft incompleet.

Specs: Intel P4-3,2 (800), 2048MB RAM, 1x300GB x7200RPM 16MBcache, 1x 250GB x7200RPM 8 MB Cache

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Verwijderd

GeRtOn schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:29:
Geen problemen hier, ik lees wel eens op fora dat mensen problemen hebben met het repareren, maar bij mij is alles binnen 5 minuten gerepareerd ook al is de DVD voor de helft incompleet.

Specs: Intel P4-3,2 (800), 2048MB RAM, 1x300GB x7200RPM 16MBcache, 1x 250GB x7200RPM 8 MB Cache
8)7 Hoeveel MB/s moet je dan wel niet halen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
djmurcielago bedankt voor het posten op het quickpar forum. Echt veel zin om te reageren hebben ze tot nu toe nog niet! :)

JanWillem, met dat krachten bundelen enzo...Daar zouden dan toch juist alternatieven voor moeten zijn... Maar goed. De code zal wel dusdanig ingewikkeld zijn dat er maar weinig mensen op aarde zijn die in staat zijn een betere versie te uploaden.

Idd, beter even wachten dan een mislukte download niet te repareren!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
GeRtOn schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:29:

Is ook wel een beetje logisch met zulke specs, niet? ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 09:57:
djmurcielago bedankt voor het posten op het quickpar forum. Echt veel zin om te reageren hebben ze tot nu toe nog niet! :)

JanWillem, met dat krachten bundelen enzo...Daar zouden dan toch juist alternatieven voor moeten zijn... Maar goed. De code zal wel dusdanig ingewikkeld zijn dat er maar weinig mensen op aarde zijn die in staat zijn een betere versie te uploaden.

Idd, beter even wachten dan een mislukte download niet te repareren!
Ik denk dat je harde schijf dat niet aankan. Tijdens het repareren van een groot aantal blocks hoor ik mijn hdd nauwelijks pruttelen. Dat is tijdens het repareren van een klein aantal blocks wel anders, dan doet hij weinig anders dan lezen/schrijven :)
Pagina: 1