PCMCIA - Welke Wireless kaart

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Ik wil een PCMCIA kaartje kopen voor m'n laptop, maar zit te twijfelen welke. Ik wil wel een 54mbit versie hebben, zodat ik er als ik zo'n accespoint ooit koop, daar nog wat aan heb.

Ik heb zelf een Asus kaartje (11mbit meen ik) gehad, met een soort uitklapbaar antenne ding. Deze gaf wel goed bereik, ik kon er bij de buren aan de overkant, binnen in huis en hun tuin, nog op internetten. Hetzelfde geldt voor een kaartje van Conceptronic.

Nu zag ik ook nog een Linksys PCMCIA kaart. Heeft iemand enig idee of welke van deze kaarten het beste is? De zendkracht zegt ook niet alles doordat de antenne immers weer voor een grote demping kan zorgen.

Aan de ene kant zoek ik ook wel een kaartje die niet uit de laptop steekt, omdat ik hem nu al zie afbreken voor m'n ogen... nadeel is echter dat het bereik dan wel een stuk minder zal zijn, met een laptop met een interne draadloze netwerk kaart kon ik bij die buren bijvoorbeeld geen connectie krijgen, en ik neem aan dat die antenne toch ook wel redelijk dicht in de buurt zit van de buitenkant van de behuizing.

Graag hoor ik waar jullie goede ervaringen mee hebben. Het liefst zie ik vergelijkingen. Je kunt nu wel doodleuk: 3com is de beste! gaan roepen, maar dat hoeft helemaal niet waar te zijn. 3Com is een leuk merk, maar het beste merk is ook onzin (getuige alleen al mijn persoonlijke ervaring met verschillende defecte rackmount switches van 3com).

edit:
O ja, een mini-PCI kaart zou ook nog een optie zijn, maar er zit geen antenne in m'n notebook. Als ik er dus een zou moeten maken, ben ik bang dat het bereik slecht blijft.

[ Voor 7% gewijzigd door pierre-oord op 01-03-2005 14:48 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• MagnetiO
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Als je bereid bent geld uit te geven voor een produkt zou je eventueel kunnen kiezen voor een Proxim of een Avaya. Van wat ik heb gelezen zijn het stabiele produkten met een incredible wall penetration. Binnenkort maak ik een testopstelling met deze produkten Company's AP met bijbehorende a/b/g kaart. Wanneer er interesse is kan ik deze results wel doorpasen uiteraard.
tip: ga iig niet voor een e-tech =]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
MagnetiO schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:27:
Als je bereid bent geld uit te geven voor een produkt zou je eventueel kunnen kiezen voor een Proxim of een Avaya. Van wat ik heb gelezen zijn het stabiele produkten met een incredible wall penetration. Binnenkort maak ik een testopstelling met deze produkten Company's AP met bijbehorende a/b/g kaart. Wanneer er interesse is kan ik deze results wel doorpasen uiteraard.
tip: ga iig niet voor een e-tech =]
Sweex ook niet, ik heb daarvan een USB stick gehad, die wilde netaan door een muur heen.

Heb je toenvallig de bron van de proxim/avaya?

En weet iemand hoe x-micro kaartjes zijn?

edit:
O ja: Het is handig als netstumbles goed samenwerkt met het kaartje! Als je dat weet, graag vermelden. Zo is het makkelijk netwerken zoeken als je ergens anders dan thuis bent :)'

edit2:
Proxim heeft kaartjes gebaseerd op de chipset van atheros, net als conceptronic. Zou deze chipset soms erg goed zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door pierre-oord op 01-03-2005 15:51 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:52
Ik heb zelf een paar Orinoco kaartjes (PCMCIA) in mn beide laptops (1 laptop gewoon en 1 car-pc)

Beide zijn 11Mbit... Voor internetten enz toch snel genoeg. Groot voordeel: 't zijn kwalitatief goeie kaartjes en er kan een externe antenne op. Tevens wordt ie ondersteunt door wardrivecd (kismet) dus dat is een stuk praktischer dan netstumbler

Verwijderd

Koop de PCM van deze maand, staat een test van 30 wireless (21 pcmcia) kaartjes in...
Pagina 32.

Ooohjah, "roep niet gelijk 3com is de beste" ???
Er staat wel 1 3com in de test en die heeft op de foto te zien een uitschuif-bare antenne ofzo dus als je geluk hebt steekt ie niet uit....

Verder staan er veel interessante dingetjes in dus hoef je de PCM niet alleen voor de test te kopen!

• MagnetiO
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Sweex ook niet, ik heb daarvan een USB stick gehad, die wilde netaan door een muur heen.

Heb je toenvallig de bron van de proxim/avaya?

En weet iemand hoe x-micro kaartjes zijn?

edit:
O ja: Het is handig als netstumbles goed samenwerkt met het kaartje! Als je dat weet, graag vermelden. Zo is het makkelijk netwerken zoeken als je ergens anders dan thuis bent :)'

edit2:
Proxim heeft kaartjes gebaseerd op de chipset van atheros, net als conceptronic. Zou deze chipset soms erg goed zijn?
Ben ongeveer een week op onderzoek uitgeweest. Echter is een Avaya meer een enterprise oplossing en ProXim beide. In theorie blijkt het toch altijd anders te werken als in de white papers staat. Ik ga dus ook kijken of een cardbus kaart anders/beter reageert op een AP van een andere ontwikkelaar. Ik ben erg benieuwd. d.m.v van een Yellow Jacket Plus analyser e.d.
Trouwens, wat voor AP heb je thuis liggen?... als je echt zieke resultaten wilt moet je zo`n Avaya AP8 of ORiNOCO AP-4000 halen. Ben je wel 400 ex. kwijt :P =]
maar je wilt wat he! ;)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

pierre-oord schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:46:
Ik wil een PCMCIA kaartje kopen voor m'n laptop, maar zit te twijfelen welke. Ik wil wel een 54mbit versie hebben, zodat ik er als ik zo'n accespoint ooit koop, daar nog wat aan heb.

Ik heb zelf een Asus kaartje (11mbit meen ik) gehad, met een soort uitklapbaar antenne ding. Deze gaf wel goed bereik, ik kon er bij de buren aan de overkant, binnen in huis en hun tuin, nog op internetten. Hetzelfde geldt voor een kaartje van Conceptronic.
Ik zou als ik jou was gewoon bij Asus blijven.
Ik heb zelf de WL-100G gekocht, een 54g kaart met uitsteeksel waarvan je een deel kan opklappen en het bereik is prima.
Maar wat me vooral over de streep heeft getrokken is de kwaliteit van de software. Installeer deze meuk, geef de oorspronkelijke Windows wireless prog een rotschop en het aanmelden gaat bijzonder soepel.
En dat uitsteeksel, daar zal je toch voorzichtig mee moeten blijven omgaan, maar dat geldt voor de hele laptop.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 18:51
Conceptronic C54RC of C54C is een goede kaart voor weinig geld, heeft een zeer stabiele verbinding, andere goede kaart is de al eerder genoemde WL-100g van ASUS.
Pagina: 1