[Geheugen]Corsair TwinX instabiel

Pagina: 1
Acties:

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 15:34
Ik heb 25-02-2005 Corsair TwinX XMS 1024mb geheugen gehaald bij Mycom. Ik heb het geheugen erin geprikt en alles starte goed op. Alleen kreeg ik toen ik C7C Generals ging spelen een blauw scherm. Het bleef een halve seconde staan en de computer starte opnieuw op. Bleu screen was blanco.
Ben toen de BIOS in gegaan om te kijken naar de temperatuur, 45 graden. Hier zit het probleem dus niet, voltlijnen ook gewoon goed.

Heb toen netjes de computer opnieuw opgestart en ben opnieuw generals gaan spelen. Alleen nu rebootte de computer toen ik een multiplayer game begon te laden. Kon wel in het spel komen, echter toen het daadwerkelijke spel ging laden, kreeg ik weer een blauw scherm.

Toen ben ik gaan denken en heb toen het voltage van het geheugen opgekrikt naar 2.8 volt om te kijken of het daar aan ligt. Echter maakte dit geen verschil uit.

Heb net Memtest86+ gedraaid en kreeg dus een aantal errors. Het lijkt mij dus aan het geheugen te liggen.
Hier een foto ter illustratie;
KNIP

Wat mij opviel was dat de timings van de modules niet automatisch aangepast waren.
Het hoort 2.3.3.6 te zijn, echter stonden ze op 3.6.6.8. Dit weet ik niet 100% zeker O-) wel verkeerde timings iig.

Ik neem aan dat ik gewoon terug kan gaan naar Mycom voor garantie? Ik hebs niets kunnen vinden over dat het niet compatible is geheugen <--> MOBO.

[SPECS]
AMD 3200+
ASUS A7N8X-E DEL. rev2
Corsair Twinx 1024 mb XMS, dus twee van 512 mb :)
2*160 GB maxtor, s-ata
Zallman 400 watt voeding

Oude geheugen was "TakeMS 512 MB". Toen ik dit geheugen verwisseld had met het nieuw, zijn de problemen gekomen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ErikCornelissen schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:41:
Heb net Memtest86+ gedraaid en kreeg dus een aantal errors. Het lijkt mij dus aan het geheugen te liggen.
Hier een foto ter illustratie;
http://www.kireque.nl/Photo-0130.jpg
Ik neem aan dat ik gewoon terug kan gaan naar Mycom voor garantie?
Dat lijkt me wel duidelijk ;)

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 15:34
Ik ging er al vanuit dat ik terug moest gaan ;)
Wilde alleen nog wat meer zekerheid, ik dacht dat ik nog wel iets over het hoofd had gezien :P

Bij deze bedankt voor de bevesteging :>

Verwijderd

je kunt / kon voor de grap elke module eens los testen, om te kijken of je 1 rotte module hebt of niet.

Als beide fouten leveren zou je denken dat het toch een compatibiliteits probleem is (hoe groot is de kans op 2 slechte modules nieuw)
Als beide het los wel goed doen zou het ook compatibiliteits probleem kunnen zijn...

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 14:17

Millennium

Bug free !!!

ff vragen aan Ram Guy: http://www.houseofhelp.co...umdisplay.php?forumid=128

Corsair support forums, hebben mij geweldig geholpen.

Rampen bak 2004