[XP/2k3] Syncroniseren van netwerk schijf

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
In een domein omgeving met windows 2003 en XP machines treed een gek probleem op waar ik maar niet uit kom.

Bij het afmelden van de domain users en of Administrator wil hij de Z: schijf (netwerk software) syncroniseren. Dit is een network mapping naar een gedeelde map op de 2k3 server.

Het vreemde is dat ik hier niets voor in heb gesteld in de Group policies of dergelijke. Wij maken tevens ook geen gebruik van roaming profiles.

Wel heb ik onlangs wat schrijf rechten moeten toekennen aan de netwerksoftware map aangezien we software pakketen hebben waar gebruikers gegevens moeten kunnen toevoegen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit "syncroniseren" kan uitschakelen? Heeft hij nou deze network mapping ge-cached naar de lokale disk? Met gevolg dat hij bij het afmelden bestanden vervangt die gewijzigd of toegevoegd zijn?

Ik heb overigens via een test account in een aparte gpo met block policy inhertance dezelfde problemen. Folder redirection handmatig op local gezet. Tevens ook geen homefolder ingesteld. Snap dus niet waar het fout gaat.

Mocht er nou wel een optie/instelling in de group policies zijn die ik perongeluk heb ingeschakeld, waar kan ik deze onder vinden?

edit: ik heb het overigens kunnen uitschakelen via instellingen tijdens het syncroniseren. Maar dit lijkt mij alsnog niet de bedoeling. Ik heb nu overigens 2 blauwe pijltjes in het icoontje van Mijn documenten. Syncronisatie afbeelding dus, wellicht is het dan toch een optie in de GPO? Zo ja, heeft iemand een idee waar ik deze kan vinden?

[ Voor 25% gewijzigd door Workaholic op 01-03-2005 14:53 ]

Mijn V&A

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Heb je "disable slow link detection" uit staan in je default domain policy :?

Staat zowel in je computer als in je user configuration. Heb je QoS op de clients aanstaan :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
tis gewoon een GPO settings dat je geen 'offline files' kan maken :)

je hebt gewoon het pad van 'mijn documenten' (op het bureaublad) aangepast naar een netwerkschijf, tja dan maakt windows automagisch die map offline beschikbaar

A wise man's life is based around fuck you

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:55
Je moet gewoon bij de eigenschappen van de gedeelde map (op de server natuurlijk) onder tabblad "sharing" de instelling onder knop "Offline settings" instellen van "Files or programs from the share will not be availible offline." ;)
Thats it :P

[ Voor 14% gewijzigd door fonias op 01-03-2005 18:40 ]