Edimax router vertraagt WAN verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb sinds een week een nieuw routertje van Edimax (BR-6104K(G)). Voorheen had ik een Windows 2000 server staan ingericht als webserver en domain controller.
Omdat als ik iets aan de server deed waarbij opnieuw opgestart moest worden de rest van het huis zonder internet zat voor een moment, heb ik een routertje gekocht en die geconfigureerd zodat de server (nu enkel webserver met Windows 2003 server) als virtual server fungeerd.

De router doet het prima. Goede pings, stabiele verbinding up- en downstream.
Op de server zijn de laatste versie van Apache, MySQL en PHP geinstalleerd. Uiteraard heb ik de laatste firmware geinstalleerd op de router en de poorten correct geforward.
Nu draai ik een database voor een forum wat ik administrate. Dagelijks heeft het forum z'n 1000 pageviews en 150 unieke bezoekers. De belasting is dus niet enorm en voorheen (toen de windows 2000 (web)server nog als router fungeerde) werkte dit prima. Sinds ik de router heb geinstalleerd is de verbinding met de database erg traag. Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met de volgende security-log melding van de router....

code:
1
[2005-03-01 14:15:28]: [FIREWALL]: WAN IP is 84.xx.xx.xx setting firewall...

Bij elke verbinding die gemaakt wordt met de database wordt deze melding weggeschreven in het security log. Het maakt niet uit of de firewall aan of uit staat, hij blijft deze melding geven.
Wanneer ik de database vanuit localhost benader, of vanuit het locale netwerk, is de verbinding prima! Geen vertragingen. Het forum is extern gehost vanaf http://www.kraak-forum.nl

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik heb al geprobeerd om port-forwarding te gebruiken i.p.v. de virtual server mogelijkheden van de router, dit maakt geen verschil.

• Bram77
:( De ping is trouwens helemaal niet zo stabiel. Bij speedtest.nl kwam er 10 keer ongeveer het zelfde uit (+/- 20ms), maar in CS:S schommelt het tussen de 19 en 300ms

Ik moet m maar gaan ruilen denk ik. Volgensmij is de router gewoon niet capabel genoeg. Terwijl geclaimed wordt dat er 300 pc's aangehangen kunnen worden.

• Bram77
Deze router blijkt gewoon niet capabel genoeg te zijn voor de @home verbinding die ik heb. Hij slibt dicht. Dit wisten ze bij de MyCom nog eens te bevestigen. Ik heb m teruggebracht en een ASUS WL-500g gehaald. 2x zo duur, maar dan ook 3x zo veel router.