Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Engine voor online scan

Pagina: 1
Acties:

• robinm
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-10 07:23
Voor een website heb ik nog een online virusscanner nodig. Omdat het de bedoeling is dat wij niet afhankelijk zijn van de antivirus bedrijven willen wij een eigen online scanner maken.
We hebben al gezocht naar oplossingen maar hebben niets, in onze ogen, bruikbaars kunnen vinden.

De bedoeling is dat er een online virusscanner is die de virussen ook kan verwijderen. De scanner werkt vanuit een internet pagina. De software kan wel op de computer geplaatst worden wanneer dat nodig is. (Misschien een goed idee ivm dataverkeer, of juist niet.)

Kan iemand ons hiermee helpen?

alvast bedankt,
Robin

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat het de bedoeling is dat wij niet afhankelijk zijn van de antivirus bedrijven willen wij een eigen online scanner maken.
Je hebt dus het idee om een virusscanner te maken, vergelijkbaar met Kaspersky / Bitdefender / McAfee / etc.en dat voor een enkele website?

Succes :X

Ik zou toch echt naar een "echte" scanner stappen als je niet een blik briljante mensen hebt rondlopen. Maar dan had je waarschijnlijk niet de vraag gesteld ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• robinm
:/ Als we die van een gevestigd bedrijf gebruiken zullen wij ons niet meer kunnen profileren als onafhankelijk. Daarom willen we dit via een andere weg doen. Het zou toch wel mogelijk moeten zijn. De engine is alleen wel het probleem ja :/

Verwijderd

niet zo spannend hoor.. gewoon activex virusscanner..

Google eens wat rond met activex. Hier kun je in principe alles mee doen via de browser. Ik zou zelf eerder de kop breken over het virusscanner verhaal.

• robinm
klopt. dat is ook het grootste probleem. Vroeger was de RAV-engine vrij beschikbaar. Dit is echter gestopt sinds RAV is overgenomen door onze gigant uit redmond :|

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Tuurlijk, het middels ActiveX draaien van de scanner binnen de browser is niet het probleem. Daar zijn er ook al velen van. Tenminste als je IE-only wilt werken. Ik neem aan dat een boek of twee kopen dan genoeg is. Het probleem is een engine zonder dat je afhankelijk wilt zijn van een vendor en die tegelijkertijd toch serieuze virussen kan vinden en verwijderen.

Mijn advies dus: huur een paar dozijn slimme programmeurs, wiskundigen, etc. etc. in Rusland of het verre Oosten een jaar op en hoop dat er ietrs uit komt :P
Of begrijp ik je vraag verkeerd en zoek je een opensource virusscanner?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• robinm
als er goede open source zijn is dat misschien wel een goed idee ja, maar het moet niet te veel 'fixed' zijn maar moet wel virussen kunnen verwijderen

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je wilt een engine waarbij je niet afhankelijk bent van een ander en daarbij gelijk concurrerende kwaliteit leveren + bergen updates? Succes. Niet afhankelijk zijn kan maar op 2 manieren. Manier 1: alles zelf ontwikkelen en bijhouden. Manier 2: Een product in zijn totaliteit kopen zodat je de enige eigenaar bent.

Als je het compleet zelf wilt ontwikkelen moet je bereid zijn er erg veel tijd in te stoppen. Hiernaast is het belangrijk ook goede procedures te hebben (zoals privacy beleid) wanneer je online je diensten aan wilt bieden. Naast het eenmalige ontwikkelen (en het hierna door ontwikkelen en patchen van fouten) gaat er een nog veel groter deel zitten in de ontwikkeling en het testen van "dat files" ofwel virusdefinitiebestanden.

Uit jouw vraagstelling komt niet helemaal duidelijk naar boven wat je nu precies wilt. Wellicht kun je daar iets duidelijker over zijn? Hoeveel kennis heb je bijvoorbeeld zelf al op dit vlak? Hoeveel geld is er beschikbaar? Binnen wat voor tijdsbestek moet dit draaien? Wat is de doelgroep? Wil je dit bv gaan aanbieden aan iedereen of alleen prive / binnen het eigen bedrijf / binnen de eigen klantenkring?

Wat is er zo erg aan om "afhankelijk" te zijn van een leverancier? Dit kan juist ook in jouw voordeel werken. Als je bv en partnership sluit met een bedrijf als Kaspersky , Mcafee, Bitdefender etc heb je gelijk een partner (en dus een oplossing) met veel aanzien. Ik zou eerder die kant op gaan. Je krijgt dan een beetje het idee van "Bedrijf van Robinm Online Virusscanner - Powered by Kaspersky".

Onhoudt trouwens dat in veel bedrijven activex totaal uit staat / niet word ondersteund.

[ Voor 71% gewijzigd door Bor op 04-03-2005 10:33 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1