Toon posts:

haperingen in spellen bij 50-60 fps...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wist niet waar ik dit topic moest openen, omdat ik niet weet waar het probleem specifiek ligt.. }:O

Als eerste, mijn pc,
: Asus K8N- de luxe
: AMD 3000+@2000 mhz, (Zalman 7700 Cu)
: 1024 DDR Kingston
: Maxtor 160 gig HD
: Club3D 6600 GT
: Nec DVD-brander
: Plextor DVD-speler
: Chieftec 360W voeding
: Twee Casefans, in/out
: Een enorme Chaintec kast met voldoende airflow (CPU Temps idle/stressed 38C/51)

Drivers: 66.93
3D mark03: 8688
3D mark04: 4150

Alles draait goed, behalve games. Met Fraps meet ik frame-rates en het valt me op dat ik in spellen als far cry, NFSU2, MOHPA en Splintercell, DOOM 3 te maken heb met hele irritante 'denk' schokjes. Als je naar voren loopt, houdt ie af en toe in en als je loslaat loopt ie na het schokje dat stukje weer verder.. (bij veel actie wordt t iets erger) Alleen in beeld! geluid is ok. Ik speel alles op 1024 op medium op high, dus ik eis niet zoveel...maar het maakt niks uit. Of ik ze nu op high of low zet, de frame-rates zakken niet in, (50-60 fps, soms 40..) maar de schokjes blijven.

Ik heb echt alles al geprobeerd :'( Clean windows install, verschillende drivers, o.a. 71.20, moederbord-update, chipset drivers opnieuw geinstalled, Fast write aan en uit, Side band aan en uit, V-sync aan uit, AGP aperture Size op 64, 128, 256, t maakt allemaal niks uit. V-core voltages omhoog i.p.v. auto hielp niets, DDR voltage omhoog hielp ook niet. Alles is trouwens op volledig originele kloksnelheid gebeurt!

Wat me wel opvalt is dat de videokaart (6600 GT stock koeler) heel heet wordt,+ 85C. Maar als ik het spel net begin doet ie het ook (koude start)

Wat ik er ook bij moet vermelden id dat ik mijn CPU gekoeld heb met een Zalman kilo-koeler, 7700 CU, en ik heb daarbij gebruikt gemaakt van de originele backplate + ondersteuning van een Ty-rippie. Maar de koeling verloop verder prima .

Ik ben eigenlijk ten einde raad, hoop geld betaald en ik krijg het er maar niet uit. Zelfs lage resoluties, 800x600 doet ie nog n beetje schokken.

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kan helpen. Ik heb i.i.g alle forums af gestruind alvorens dit topic te openen en tot nu toe zonder resultaat. Excuses als dit niet goed overkomt, ik heb geprobeerd het zo duidelijk mogelijk te vertellen. ;(

Joris

Verwijderd

Tja. De videokaart wordt warm, beeld stottert en geluid gaat door. Je zou toch het eerst richting videokaart gaan in dat geval. Heb je niet toevallig nog een andere kaart liggen om mee te testen?

Verwijderd

Had ik een tijd geleden ook met Halflife.
Na alle video instellingen geprobeerd te hebben, wat overgens niets uitmaakte, de audio instellingen lager gezet en dat bleek de oplossing te zijn. Ik weet nog steeds niet goed hoe dat mogelijk was maar het hielp.

• MeaMea
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 22:35
Klinkt misschien vreemd hoor maar kijk eens bij systeem performance. Is daar een regelmatige piek te zien op de CPU van 100%.
Bij mij zat het probleem er in dat mijn wireless kaart om de 30 sec een DHCP request deed. Tijdens die DHCP request lockte het systeem zichzelf. Wat resulteerde in korte mar wel irritante schokjes.

Succes

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

De videokaart geeft ook geen lekkere temperatuur. Mijn videokaart (FX5950Ultra) wordt met een kamertemeratuur van 15 graden: idle 30 graden en stressed 75 graden. Ik heb in de zomer wel een 88 graden gehaald bij farcry en toen begon de videokaart ook kuren te geven (schokkerig beeld soms, maar ook flinke artifacts. Zwarte bomen en flikkerend gras. En dit terwijl de framerate niet achteruit ging)

Misschien dat het helpt als je de temperatuur van de videokaart omlaag brengt met wat koelers of met een alternatieve VGA koeling. (Arctic silencer of Zalman VF-700).

[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 01-03-2005 14:48 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Als eerste, mijn pc,
: Asus K8N- de luxe
: AMD 3000+@2000 mhz, (Zalman 7700 Cu)
AMD Athlon 64 3000+ draait niet standaard op 2000MHz, misschien even terugschakelen naar de standaard 1.8GHz. Misschien dat dat helpt.
Alles is trouwens op volledig originele kloksnelheid gebeurt!
Dat klopt dus niet volgens mij.

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-08 17:10
Als ik jou was zou ik trug naar de winkel gaan / videokaart trugsturen, als je (nog) ganarantie hebt. Op stock speeds en met stock koeler mag dat ding nooit zo heet worden, zeker niet als de rest van je systeem zo koel blijft. Dan ligt het toch echt aan de videokaart. Misschien wel een fabrieksfoutje, zijn ze koelpasta vergeten ofzo 8)7

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:57:
[...]

AMD Athlon 64 3000+ draait niet standaard op 2000MHz, misschien even terugschakelen naar de standaard 1.8GHz. Misschien dat dat helpt.

[...]

die 200 mhz zal het probleem niet zijn. te hoge overclock betekend crashende programma's en rare foutmeldingen/reboots

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
HeefStan schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:00:
[...]

die 200 mhz zal het probleem niet zijn. te hoge overclock betekend crashende programma's en rare foutmeldingen/reboots
Ha mensen,

Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties,

Uuhmz, Ik zie heb volgens mij geen Athlon, en hij loopt 100% zeker standaard op 2000 mhz :>

PS: De zalman is net binnen, eerst dit maar is proberen..audio aanpassen hielp niets..toch bedankt!!

Andere ideeen?

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 08:35

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:57:
[...]

[...]

sorry maar mijn amd 64 3000+ loopt wel degelijk op 2 GHZ
er zijn namelijk namelijk verschillende 3000+'s met verschillende cores

[ Voor 10% gewijzigd door nexhil op 01-03-2005 15:26 ]

Verwijderd

De socket 754 NewCastle loopt op 2.0GHz (o.a. mijne), de socket 939 Winchester op 1.8Ghz. Of; de 0.13um op 2.0GHz, de 0.09um op 1.8GHz

Van AMD.com

3000+ 2.0GHz 512KB 754-pin
3000+ 1.8GHz 512KB 939-pin

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 16:01 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kijk even of je videokaart koeler er wel goed opzit en of hij wel warm aanvoelt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:32:
Tja. De videokaart wordt warm, beeld stottert en geluid gaat door. Je zou toch het eerst richting videokaart gaan in dat geval. Heb je niet toevallig nog een andere kaart liggen om mee te testen?
...Nee sorry, ik heb geen andere kaart, maar bedankt hoor!!

joris

Verwijderd

misschien is je voeding brak, probeer het eens met een andere een 400 watt ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
ha mensen,

Het is voor mekaar!!

En jullie raden het nooit....na alles geprobeerd te hebben, heb ik ten einde raad het toetsenbord vervangen........... :/ :/ :/ :/

Somehow...een storing in t toetsenbord... ;(

1000maal sorry dat ik dit niet eerder had gechecked, maar ik heb geen tel gedacht dat t daaraan kon liggen...

Toch allemaal heel erg bedankt!! _/-\o_ _/-\o_

Joris

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

In ieder geval fijn dat je even post wat de oplossing was ;) .
Daar hebben andere mensen dan ook nog es wat aan ;) ( <------ :) )

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 15:07
wat voor toetsenbord heb je dan? ik heb ook wel es een hapering en dacht ff dat we hetzelfde probleem hadden

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
djmurcielago schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:47:
wat voor toetsenbord heb je dan? ik heb ook wel es een hapering en dacht ff dat we hetzelfde probleem hadden
Hoi,

De MX-700 dekstop set, geweldige muis...ook zo voor het toetsenbord, maar daar is bier >:) overheen gegaan, vandaar..
Pagina: 1