I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
Signatures zijn voor boomers.
Hij woont achter centraal station
[ Voor 22% gewijzigd door BigRonnyV op 01-03-2005 14:35 ]
We sit together, The mountain and I, 'Til only the mountain remains.
Je hebt geen koperverbinding dus je kunt geen ADSL krijgen. ADSL werkt niet op glasvezel.Wegens een technische beperking (glasvezel) kan op uw locatie geen ADSL van KPN telecom (of andere op xDSL gebaseerde dienst) worden geleverd.
Daarmee woon je dus niet in een normale wijk. Welke normale persoon heeft godbetere glasvezel tot zijn huisdeur liggen! Nu KPN zo ver krijgen om er internet over aan te bieden.
[ Voor 25% gewijzigd door Maasluip op 01-03-2005 14:37 ]
Signatures zijn voor boomers.
Goedkope bitstream had je dacht ik via internet-land.
De afstand naar de centrale Arnhem-Rijkerswoerd is overigens 1100 - 1200 meter... Daar zou KPN volgens mij normaal moeten leveren... zou idd een glasvezel-verbinding tussen kunnen zitten, waardoor het niet mogelijk is.
[ Voor 33% gewijzigd door jurri@n op 01-03-2005 14:37 ]
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
- Apie!
- Registratie: Januari 2000
- Laatst online: 29-01 19:13
Newer, better & confusinger
waren die glasvezellijnen ook niet de reden waarom de Nuon in Rijkerswoerd die internet-via-stopcontact-test heeft gedaan?Big_RonnyV schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:34:
M'n Pa wilde ook ADSL, maar dat kon niet i.v.m. glasvezel verbindingen i.p.v. 'good'll' koper.
Hij woont achter centraal stationDus nu maar met Chello rommelen.
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
De vorige bewoners van dit huis hadden overigens wel telefonie van KPN, gaat dat dan wel door de glasvezel kabel of zo?
Oei, dus net gebouwd voor ADSL op de markt kwam.... in Amersfoort ligt ook zo'n wijk, en er zijn er meer. De KPN was in het begin van de jaren 90 driftig bezig nieuwe wijken te voorzien van glasvezel. Niet tot aan de huizen, maar tot aan de grijze kastjes die je wel eens op de hoek ziet staan. Er ligt dus tussen de centrale een stuk glasvezel tot aan zo'n grijs kastje, en vervolgens een stuk koper tot in je huis.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:29:
Nee, Rijkerswoerd. Die buurt ligt er al een jaartje of acht. Postcode is 6836 SG, huisnummer mag niet uitmaken denk ik?
Men dacht destijds dat glasvezel naar de huizen er in de toekomst wel aan zat te komen (en dat is natuurlijk ook zo) dus ze dachten (en eigenlijk terecht) dat ze op die manier alvast de nieuwere wijken klaar konden stomen.
Maar toen werd DSL uitgevonden.... en dat loopt alleen maar over koper. De kans is dus aanwezig dat jij woont in een verglaasde wijk waar DSL niet mogelijk is. Er zijn een klein aantal wijken in Nederland die net gebouwd werden toen de KPN "glasvezelhappy" was van 1992 tot 1998 ofzo, en de allernieuwste wijken zijn weer volledig op koper uitgevoerd vanwege DSL.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Heel Lingewaar dis volgens mij voorzien, dus daar kan het ook niet in zittenMaasluip schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:27:
Ik ken jouw postcode niet precies, maar ik kijk even op routenet en pik de Marcusestraat uit en die kan gewoon ADSL aanvragen. Woon je misschien in een net opgeleverd deel van Lingewaard?
Hierbij gaat het in ieder geval om de laatst bijgebouwde huizen (+/- 2 straten?) uit Rijkerswoerd.
Ik heb destijds veel gesproken met KPN maar toen was het niet mogelijk. Hierdoor gedwongen een abonnement op chello genomen (maar na wat kleine problemen wel dik tevreden!)
In de loop van vorig jaar is ADSL echter wel beschikbaar, maar alleen bij direct aan KPN gerelateerde providers. Prijstechnisch zijn dit niet de meest aantrekkelijke abonnementen.
Controleer HetNet of directADSL maar eens met een postcodecheck....
Bij mij is al een half jaartje ADSL beschikbaar via KPN op postcode 6836 VB
Glasvezel gebied in telefonie netwerk van KPN.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:19:
Arnhem is mijns insziens een redelijk grote stad, toch? Echter, als ik mijn postcode invoer op sites als demon.nl, planet.nl en xs4all.nl, geven alle sites aan dat ADSL niet beschikbaar is in mijn gebied. Ik woon gewoon in een normale wijk in Arnhem (postcodegebied 6836). En voorgenoemde providers zijn toch ook niet de kleinste.
Doe ik iets verkeerd, of is Arnhem dermate achtergesteld dat ADSL hier nog niet is doorgevoerd? Ik heb nu chello, maar ik zit te denken aan een overstap naar ADSL (vanwege satelliet TV, maar dat terzijde).
Je kan soms met veel moeite je lijn laten omzetten naar een verbinding via koper zodat DSL technieken mogelijk zijn. Glas is erg leuk maar in een telefonie netwerk op deze manier eigenlijk alleen maar een beperking voor andere wel leverbare technieken.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.