hallo het volgende probleem speelt:
Mijn pc blijft maar zeggen dat er geen netwerkkabels zijn aangesloten... terwijl bijden pc's of een pc en een xbox beiden aan staan (en in dezelfde range zitten)
ook gaan er geen lampjes branden die zeggen dat er een verbinding is tussen 2 nics, zowel met de o/b nic als bij de andere pci nics ( 3coms en realteks) zodra ze op dat mobo zitten gebeurd er niks meer.
mijn audigy2 pci kaart werkt wel perfekt... de pci netwerkkaarten worden ook gewoon door winxp gevonden en geinstalleerd.
als ik de xbox of de andere pc direct op mijn router zet dan heb ik meteen een verbinding en ook gaan de ledjes op de aansluiting branden.. het ligt dus niet aan de 2e PC of aan de XB.
ik heb een asrock K8S8X moederbord
de rest van de specs zijn:
AMD 64 3000+
2x 512 MB take-ms reepjes
1x 300 GB maxtor HD
1 x 40 GB mactor HD
XFX 6600GT
Audigy2 pci
400W voeding
WINXP PRO
wat ik ook doe ik krijg maar geen netwerk verbinding en ik denk dat het aan mij moederbord ligt.
wat heb ik al gedaan?
- 3 x windows geinstalleerd
- 4 verschillende netwerkkaarten geprobeerd
- laatste bios geflashed
- paar andere netwerkkabels geprobeerd
- bios reset
ook kan ik uit de bios niet direct afleiden dat ik wat verkeerds heb staan.
Mijn pc blijft maar zeggen dat er geen netwerkkabels zijn aangesloten... terwijl bijden pc's of een pc en een xbox beiden aan staan (en in dezelfde range zitten)
ook gaan er geen lampjes branden die zeggen dat er een verbinding is tussen 2 nics, zowel met de o/b nic als bij de andere pci nics ( 3coms en realteks) zodra ze op dat mobo zitten gebeurd er niks meer.
mijn audigy2 pci kaart werkt wel perfekt... de pci netwerkkaarten worden ook gewoon door winxp gevonden en geinstalleerd.
als ik de xbox of de andere pc direct op mijn router zet dan heb ik meteen een verbinding en ook gaan de ledjes op de aansluiting branden.. het ligt dus niet aan de 2e PC of aan de XB.
ik heb een asrock K8S8X moederbord
de rest van de specs zijn:
AMD 64 3000+
2x 512 MB take-ms reepjes
1x 300 GB maxtor HD
1 x 40 GB mactor HD
XFX 6600GT
Audigy2 pci
400W voeding
WINXP PRO
wat ik ook doe ik krijg maar geen netwerk verbinding en ik denk dat het aan mij moederbord ligt.
wat heb ik al gedaan?
- 3 x windows geinstalleerd
- 4 verschillende netwerkkaarten geprobeerd
- laatste bios geflashed
- paar andere netwerkkabels geprobeerd
- bios reset
ook kan ik uit de bios niet direct afleiden dat ik wat verkeerds heb staan.