Bepaalde gebruikers kunnen niet op internet

Pagina: 1
Acties:

• nvanthoff
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2022
Hallo,

ik heb op mijn cumputer met WinXP pro SP2 meerdere gebruikersaccounts. Ik als admin, en de accounts van mijn zussen met beperkte mogelijkheden. Dit is natuurlijk niet voor niets! :P

Nu kunnen zij niet of moeilijk op internet explorer komen, MSN werkt niet bij ze en hotmail bekijken gaat erg moeizaan, als ze op internet zijn gaat het heel langzaam, terwijl ik wel een chello account heb met 4400/2250 als snelheden!

Weet iemand hoe ik dat kan instellen??

Bedankt!

//Niels

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:44
Het zou zo kunnen zijn dat je als gebruiker voor sommige van deze MS proggies admin rechten nodig hebt, wil het lekker draaien. Dat is nou net het mooie van Windows. Iedereen Admin. Dat was overigens licht sarcastisch.

Ik zou gewoon eens proberen om één van jouw zussen meer rechten te geven. Werkt het dan naar behoren, dan weet je waar het probleem ligt. Je kan de veiligheid dan via andere tools doen. Werkt het dan nog steeds niet dan weet je dat er iets anders aan de hand is.

[ Voor 6% gewijzigd door Emos op 01-03-2005 14:04 ]

Emos

• nvanthoff
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2022
Ennuuuhhhh.... Hoe geef ik iemand meer rechten?? Ik heb namelijk gewoon simpel via configuratiescherm -> gebruikersaccounts die van hun op "beperkte bevoegdheden" gezet. Alleen kan ik daar geloof ik niets aanpassen in welke bevoegdheden ze wel hebben.

Het probleem is namelijk dat die jonge dames nogal wat troep op mijn computer zetten die ze van vriendinnetjes krijgen en altijd sites lijken te selecteren op spyware! :P

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:44
Je kan dat ff aanpassen bij computer management. Program=> Administrative Tools=>Computer management=>Local Users and Groups. Je kan daar een account in de admin groep hangen.

Je zou eventueel een tool kunnen gebruiken, zoals WinXP Manager. Daar kan je uitgebreide settings vinden voor user accounts.

[ Voor 52% gewijzigd door Emos op 02-03-2005 00:18 ]

Emos