Airport extreme of een goedkopere oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Binnenkort ga ik een Powerbook aanschaffen en wil tevens wlan aanleggen.

Nu wil ik op zich graag alles van apple kopen maar de extreme kost maar liefst € 199. Vergelijkbare oplossingen kosten zo'n € 80 (asus met wireless printing, en edimax idem).
De vraag voor mij is dan ook wat er zo bijzonder is aan de airport extreme dat hij meer dan het dubbele moet kosten als vergelijkbare oplossingen.

De airport express kost € 129 en heeft geen wireless printing, en is nog steeds zo'n 50 euro duurder.

Moet er nou echt zoveel voor design betaald worden of zie ik bijzondere specs over het hoofd?

Verwijderd

Nee hoor, je kunt ook gewoon een ander merk basisstation aanschaffen. Het enige voordeel van Airport is de extreem eenvoudige configuratie (en het uiterlijk natuurlijk). Aiport maakt ook gebruik van de bestaande (in RFC's vastgelegde) standaarden: 802.11g is 802.11g...

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-01 12:09

b0p

@ topic starter: Je kunt gewoon een printer aansluiten op een Airport Express station via USB... Of bedoel je iets anders met wireless printing?

EDIT: Verder kunnen bij een Airport Express station 10 mensen een internetverbinding delen. Ik weet niet of jou oplossing van Asus voor 80 euro dit ook kan... En je kunt natuurlijk gebruik maken van Airtunes :*)

[ Voor 43% gewijzigd door b0p op 01-03-2005 14:18 ]

Verwijderd

Gewoon AirPort Express nemen, werkt echt fijn. Wireless printen kan gewoon hoor, en natuurlijk AirTunes.

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 09:19
Ik heb een Asus WL-500G accesspoint en op de een of andere manier moet ik dat ding eens in de zoveel tijd resetten(stroom eraf en weer erop, op zich is het niet zoveel werk) omdat mijn iBook dan ineens geen IP meer krijgt. De accesspoint dient niet als router omdat ik dat teveel werk vond en ik krijg nog wel verbinding, alleen geen IP meer. Overiggens heeft mijn broertjes Windows laptop dan weer nergens last van.

Misschien is het dus wel een idee om iets meer te investeren of om een schakelaar te kopen om makkelijk je AP te kunnen resetten. :P

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dank voor de reacties. 120 Euro extra voor design is wel een hoop op zo'n bedrag, dus waarschijnlijk wordt het een asus wlan router.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:32:
Gewoon AirPort Express nemen, werkt echt fijn. Wireless printen kan gewoon hoor, en natuurlijk AirTunes.
Heeft de express eigenlijk hetzelfde zendvermogen als de extreme? Ik bedoel hij lijkt op afbeeldingen een stuk kleiner namelijk.

Overigens heb ik gekozen voor een wireless printer van HP, de photosmart 2710 dus er hoeft op het wlan basisstation geen usb printerport te zitten wat mij betreft. Zijn er hier gebruikers van de deze printer en zo ja wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Pagina: 1