Toon posts:

[Access] Grote vage error..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensûh

ik loop nu stage op een basisschool, waar ze een bepaald "programma" gebruiken dat Volg-IT wordt genoemd. Dit opent een ms access database. Voorheen konden ze normaal inloggen, maar nu niet meer. Bij het geven van de juiste logingegevens in ms access (de mdb file) krijg ik dit voor mijn neus:
Afbeeldingslocatie: http://img90.exs.cx/img90/3782/image44uv.jpg

Ik stond dus ook met een mond vol tanden wat ik hier mee aan moest :X

Zou iemand mij misschien een stukje op weg kunnen helpen?
Thanks!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Deze functie kijkt of er iemand jarig is (overigens wordt geen rekening gehouden met een schrikkeljaar ;)). Zo te zien zijn er bepaalde functies niet meer beschikbaar.
Heeft je database nog wel de juiste verwijzingen?
Dit kan je in het foutopsporingsvenster controleren.

Start je Database met de SHIFT-toets ingedrukt. Druk vervolgens op F11.
CTRL-G, en dan bij extra: verwijzingen. Hier moet je de juiste verwijzingen aanvinken / toevoegen. (month en day maken deel uit van VBA-objecten)

In dit foutopsporingsvenster kan je testen of day, month, date nog werken:

? date

? day(date)

? month(date)

[ Voor 27% gewijzigd door Witte op 01-03-2005 14:01 ]

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik zal zo eens kijken :) Hartstikke bedankt in ieder geval :)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:01

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je kan ook met format(now,"ddmm")=format([verjaardag],'ddmm') hetzelfde doen. Is iets korter.
Ook een grote kans dat deze functie werkt omdat hij niet afhankelijk is van de libraries waar Month() en Day() in staan...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.