MSN bekend IP vergelijken

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• _.Luke._
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07-2021
Jong en Lui ;)

Ik heb een ipadres dat ik wil vergelijken met 2 msn gebruikers zonder een file transfer tot stand te brengen. JA heb de search gebruikt en denk dat dit een iets ander(e) probleem/vraag is...

Er zijn namelijk berichten in een gastenboek geplaatst die totaal not done waren... Nu verdenk ik 2 mensen en die heb ik beide in mijn msn lijst staan.
Ik snap dat het niet mogelijk is om zomaar een IP adres te bekijken. Maar de avatar die in het MSN venster staat wordt toch ook verstuurd is het niet mogelijk om dit op 1 of andere manier te ondermijnen en tijdens het ontvangen van die avatar het IP nummer te traceren???

Trying is the first step towards faillure...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die avatar loopt via de servers van microsoft, daar heb je geen vat op. Als er berichten in je gasten boek staan moet je uit de logfiles van je hoster op kunnen maken vanaf welk IP-nummer de berichten geplaatst zijn. Maar dan nog zit je met een probleem, want als die "mede-MSN'ers" toevallig een dynamisch IP hebben, kom je nog nergens uit. Zonder logfiles van hun internetprovider valt er dan nog niks hard te maken. En ongegrond beschuldigen schiet je nog niks mee op.
Makkelijkste oplossing: ongewenste berichten trashen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Kijk eens of je nog email van ze hebt staan, of stuur ze een email en wacht op antwoord. In de email headers will ook nog wel eens (IP) adressen staan. Verder kun je proberen te achterhalen bij welke provider het IP hoort. Gebruiken die twee mensen die provider niet, dan zijn ze het niet.

Let wel op dat mensen vaak op meerder locatie het internet op gaan (school, werk, thuis, bij vrienden, bieb, internetcafe's etc.) en ze dus vanaf meer dan 1 ip kunnen werken/internetten.

Everything is better with Bluetooth

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
jeanj schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:06:
Kijk eens of je nog email van ze hebt staan, of stuur ze een email en wacht op antwoord. In de email headers will ook nog wel eens (IP) adressen staan. Verder kun je proberen te achterhalen bij welke provider het IP hoort. Gebruiken die twee mensen die provider niet, dan zijn ze het niet.

Let wel op dat mensen vaak op meerder locatie het internet op gaan (school, werk, thuis, bij vrienden, bieb, internetcafe's etc.) en ze dus vanaf meer dan 1 ip kunnen werken/internetten.
Dat ip-adres is dan toch van de server van Microsoft Hotmail?

• _.Luke._
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07-2021
Nou heb al een trace gedaan...

afkomstig van Planet... beiden hebben een planet abo.

Vandaar dat ik verder ga zoeken.. wil het ook wel zeker weten ga echt geen onschuldigen beschuldigen!

Trying is the first step towards faillure...

Verwijderd

Denker schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:16:
[...]

Dat ip-adres is dan toch van de server van Microsoft Hotmail?
die ook jah. maar hotmail zet het originating ip er altijd bij, kijk zelf maar eens.

klantvriendelijk is anders trouwens :P

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Stuur ze via e-mail een link of een image die jij aan hem/haar refereer. Dan vraag je de stats op van je website en je weet of de persoon die jij een email heb gestuurd, die persoon is.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is echt eenvoudig te vinden. Verder bevind het zich nogal in een grijs gebied. Kijk hier even tussen:

[search=msn ip adres achterhalen]

:)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.