Hulp met een Trust W-less router en @home

Pagina: 1
Acties:

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-04 21:03

kevin33

Welkom in Utopia.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.trustreseller.com/_images/products/large/13643-1.jpg

Ik heb bovenstaande wireless router, deze wil op op mijn @home kabel verbinding aansluiten zodat ik w-less kan internetten, nu wil ik het geval aansluiten, om hem in te stellen moet volgens mij de stroom erin en de utp kabel in mijn netwerk kaart, zonder hem aan te sluiten op mijn Kabel lijntje,

Vervolgens moet ik het apperaat instellen, daarvoor ga ik naar http://192.168.1.1 om hem te configureren, vervolgens kom ik in een wizard, datum, tijd, wachtwoord gaan allemaal goed, dan moet ik de lan en de dhcp instellingen invoeren, deze staan er al in, dus deze laat ik ongewijzigd.

maar dan moet ik een keuze maken, uit een aantal verbindings mogelijkheden: Obtain IP auto, Fixed IP adress, PPPoE to obtain auto, PPPoE with a fixed IP adress of PPTP, en hier kom ik vast te zitten, wie weet wat ik moet kiezen, en welke handelingen daarna te doen.

Alvast bedankt

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-04 09:12

antimute

Developer

beetje zoekwerk misschien? Obtain IP auto en @home verwacht dat je het cc naampje van hun in de router zet, anders gaat het niet werken

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Topicstarter
Hoe bedoel je

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Verwijderd

In de brief die je van @Home hebt gekregen, staat de CC-naam. Vul die in en gebruik Obtain IP auto.

/Edit: Er moet natuurlijk ook een kabel van je modem naar de WAN-ingang van je router (dat heb je er niet bij staan...). Dan inderdaad een kabel van 1 van de 4 uitgangen naar de netwerkkaart van je PC.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 11:35 ]

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Topicstarter
Op de router heb ik 5 uitgangen 4 naast elkaar en 1 die er los van staat volgens mij is dit de Wan, dus ik hang een kabeltje tussen mijn netwerkkaartje en de b.v. 1e poort van de router?

Moet ik de router ook al direct op de kabel aansluiten tijdens het instellen?

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Topicstarter
Wat is trouwens een CC-Naam?

Verwijderd

De computernaam die je van @home gekregen hebt.

Verwijderd

kevin33 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:41:
Op de router heb ik 5 uitgangen 4 naast elkaar en 1 die er los van staat volgens mij is dit de Wan, dus ik hang een kabeltje tussen mijn netwerkkaartje en de b.v. 1e poort van de router?

Moet ik de router ook al direct op de kabel aansluiten tijdens het instellen?
Natuurlijk moet je die direct op de kabel aansluiten...

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Topicstarter
Dat kan dus ook een CO naam zijn?

Verwijderd

Hallo, ik zeg net, dat staat in de brief van @home. Je mag zelf ook wel iets uitzoeken hoor.

Natuurlijk is dat geen CO-naam. CO is koolstofmono-oxide, dat wil je niet hebben >:).

Pak gewoon die brief met je gegevens er even bij!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 11:54 ]

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:52:
[...]

Natuurlijk moet je die direct op de kabel aansluiten...
Dus er gaat er 1 in de wan, en 1 gaat er in 1 van de 4 poorten? voor het instellen, misschien klink ik lekker dom, maar ik snap er de ballen van......

Verwijderd

kevin33 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:54:
[...]

Dus er gaat er 1 in de wan, en 1 gaat er in 1 van de 4 poorten? voor het instellen, misschien klink ik lekker dom, maar ik snap er de ballen van......
Je router heeft ook een handleiding hoor...

Modem -> WAN
PC -> 1 vd 4 poorten.

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:53:
[...]

Natuurlijk is dat geen CO-naam. CO is koolstofmono-oxide, dat wil je niet hebben >:).
Snikkel ;)

De eerste twee letters verschillen per locatie voor @Home. Ik zelf heb CP. Het kan dus best dat het ergens CO is.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Twisted schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:57:
[...]

Snikkel ;)

De eerste twee letters verschillen per locatie voor @Home. Ik zelf heb CP. Het kan dus best dat het ergens CO is.
Oh dat wist ik niet, excuses. Ik dacht dat overal gelijk was. Maar Kevin geeft ook zoveel toelichting ;).

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:53:
[...]

Hallo, ik zeg net, dat staat in de brief van @home. Je mag zelf ook wel iets uitzoeken hoor.

Pak gewoon die brief met je gegevens er even bij!
Ik heb de kabel al 5 jaar (brief is volgens mij weg), en volgens mij is het afhankelijk van de regio waar je inzit

Verwijderd

kevin33 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:00:
[...]

Ik heb de kabel al 5 jaar (brief is volgens mij weg), en volgens mij is het afhankelijk van de regio waar je inzit
Zonder die naam begin je (volgens mij) vrij weinig... Bel @Home anders even.

Je kunt het ook proberen door een pc aan te sluiten inderdaad, dan krijg je die computernaam ook :).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 12:03 ]

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Check even de computernaam van de computer waar je nu met internet verbonden bent. Dat is je @Home naam die je ook in de router moet invullen.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Topicstarter
Zoals ik al eerder aangaf, ben ik tamelijk onhandig in dit soort dingen, daarom waardeer ik het ook dat jullie me willen helpen.

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Start - Settings - Control Panel - System - Computer Name

Daar staat het

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Topicstarter
De naam heb ik inmiddels gevonden, (had nog zo'n boekje waar ie instond) het wachtwoord heb ik zelf gewijzigd, zou dit dezelfde zijn als van de e'mail

Verwijderd

kevin33 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:05:
De naam heb ik inmiddels gevonden, (had nog zo'n boekje waar ie instond) het wachtwoord heb ik zelf gewijzigd, zou dit dezelfde zijn als van de e'mail
Wachtwoord??? Waar moet je een wachtwoord invullen? Je hoeft alleen de computernaam in te vullen...

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Kerel, ook al ben je onhandig met dat soort dingen wil niet zeggen dat je geen initiatief kan ondernemen. Ik zou zeggen: Probeer het eens.

(P.S. Het is trouwens idd dezelfde wachtwoord als van je email :P )

Ehm, inderdaad. Op je router hoeft geen wachtwoord. Tenminste, dit is niet vereist om een verbinding te maken met @Home.

[ Voor 24% gewijzigd door Twisted op 01-03-2005 12:08 ]

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Topicstarter
B)
Twisted schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:07:
Kerel, ook al ben je onhandig met dat soort dingen wil niet zeggen dat je geen initiatief kan ondernemen. Ik zou zeggen: Probeer het eens.

(P.S. Het is trouwens idd dezelfde wachtwoord als van je email :P )

Ehm, inderdaad. Op je router hoeft geen wachtwoord
Heb het gisteren de hele dag al geprobeerd, en niks is vervelender dan iets wat je niet aan de praat krijgt, in feite moet het idd simpel zijn, maar ik vraag het liever dan dat ik het vernachel.... vandaar

Verwijderd

Twisted schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:07:
Inderdaad, je mag ook zelf wel iets proberen in eigen initiatief tonen, ook al heb je er geen verstand van... De oplossing staat al een paar keer genoemd in dit topic.

/Edit: je vernachelt echt niets hoor... Hooguit heb je geen internet :).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 12:11 ]

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

ErA

Ok allereerst het hardware plaatje. Sluit op de volgende manier de router en computer aan:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rutgertje/Trust.GIF

Vervolgens pak je de handleiding erbij en ga je inloggen op de router mbv je computer. Zorg dat je je computernaam bij de hand hebt en vul deze in de router in. En voila internet

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Topicstarter
ErA schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:10:
Ok allereerst het hardware plaatje. Sluit op de volgende manier de router en computer aan:

[afbeelding]

Vervolgens pak je de handleiding erbij en ga je inloggen op de router mbv je computer. Zorg dat je je computernaam bij de hand hebt en vul deze in de router in. En voila internet
Ziet er vrij simpel uit, als ik dat gedaan heb, voor ik het adres van mijn router in, kom ik in een wizard, datum, tijd, obtain ip auto, wireless zet ik aan, maar wat moet ik invullen bij ESSID en bij Channel?

Verwijderd

kevin33 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:14:
[...]

Ziet er vrij simpel uit, als ik dat gedaan heb, voor ik het adres van mijn router in, kom ik in een wizard, datum, tijd, obtain ip auto, wireless zet ik aan, maar wat moet ik invullen bij ESSID en bij Channel?
Handig dat je dat nu pas vertelt :).

Hier hoef je niets te wijzigen, Wireless zou dan moeten werken. Je hebt dan wel een onbeveiligd Wifi-netwerk, maar dat is weer een compleet ander verhaal.

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:16:
[...]

Handig dat je dat nu pas vertelt :).

Hier hoef je niets te wijzigen, Wireless zou dan moeten werken. Je hebt dan wel een onbeveiligd Wifi-netwerk, maar dat is weer een compleet ander verhaal.
Had ik al verteld, dus nu kan ik 1 gedrade pc aansluiten en mijn laptop wireless?

Verwijderd

kevin33 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:17:
[...]

Had ik al verteld, dus nu kan ik 1 gedrade pc aansluiten en mijn laptop wireless?
8)7 8)7 Natuurlijk kan dat :O Het is toch een router :/

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Topicstarter
Hoef ik trouwens nu geen wijzigingen in de computer aan te brengen?

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51
als je je ip instellingen gewoon op dynamic / dynamisch hebt staan moet je pc automagisch een ip adress krijgen en zouw het moeten werken.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Kevin, is het nog gelukt...?

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Topicstarter
Ik ga er vanavond of morgen mee bezig

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Topicstarter
Jongens, ik geloofde er bijna niet meer in, maar het werkt ;D

Pagina: 1