Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Verwijderd
/Edit: Er moet natuurlijk ook een kabel van je modem naar de WAN-ingang van je router (dat heb je er niet bij staan...). Dan inderdaad een kabel van 1 van de 4 uitgangen naar de netwerkkaart van je PC.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 11:35 ]
Moet ik de router ook al direct op de kabel aansluiten tijdens het instellen?
Verwijderd
Natuurlijk moet je die direct op de kabel aansluiten...kevin33 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:41:
Op de router heb ik 5 uitgangen 4 naast elkaar en 1 die er los van staat volgens mij is dit de Wan, dus ik hang een kabeltje tussen mijn netwerkkaartje en de b.v. 1e poort van de router?
Moet ik de router ook al direct op de kabel aansluiten tijdens het instellen?
Verwijderd
Hallo, ik zeg net, dat staat in de brief van @home. Je mag zelf ook wel iets uitzoeken hoor.kevin33 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:49:
Wat is trouwens een CC-Naam?
Natuurlijk is dat geen CO-naam. CO is koolstofmono-oxide, dat wil je niet hebben
Pak gewoon die brief met je gegevens er even bij!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 11:54 ]
Dus er gaat er 1 in de wan, en 1 gaat er in 1 van de 4 poorten? voor het instellen, misschien klink ik lekker dom, maar ik snap er de ballen van......Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:52:
[...]
Natuurlijk moet je die direct op de kabel aansluiten...
Verwijderd
Je router heeft ook een handleiding hoor...kevin33 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:54:
[...]
Dus er gaat er 1 in de wan, en 1 gaat er in 1 van de 4 poorten? voor het instellen, misschien klink ik lekker dom, maar ik snap er de ballen van......
Modem -> WAN
PC -> 1 vd 4 poorten.
SnikkelVerwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:53:
[...]
Natuurlijk is dat geen CO-naam. CO is koolstofmono-oxide, dat wil je niet hebben.
De eerste twee letters verschillen per locatie voor @Home. Ik zelf heb CP. Het kan dus best dat het ergens CO is.
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Verwijderd
Oh dat wist ik niet, excuses. Ik dacht dat overal gelijk was. Maar Kevin geeft ook zoveel toelichtingTwisted schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:57:
[...]
Snikkel![]()
De eerste twee letters verschillen per locatie voor @Home. Ik zelf heb CP. Het kan dus best dat het ergens CO is.
Ik heb de kabel al 5 jaar (brief is volgens mij weg), en volgens mij is het afhankelijk van de regio waar je inzitVerwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:53:
[...]
Hallo, ik zeg net, dat staat in de brief van @home. Je mag zelf ook wel iets uitzoeken hoor.
Natuurlijk is dat geen CO-naam. CO is koolstofmono-oxide, dat wil je niet hebben.
Pak gewoon die brief met je gegevens er even bij!
Verwijderd
Zonder die naam begin je (volgens mij) vrij weinig... Bel @Home anders even.kevin33 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:00:
[...]
Ik heb de kabel al 5 jaar (brief is volgens mij weg), en volgens mij is het afhankelijk van de regio waar je inzit
Je kunt het ook proberen door een pc aan te sluiten inderdaad, dan krijg je die computernaam ook
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 12:03 ]
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Daar staat het
Verwijderd
Wachtwoord??? Waar moet je een wachtwoord invullen? Je hoeft alleen de computernaam in te vullen...kevin33 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:05:
De naam heb ik inmiddels gevonden, (had nog zo'n boekje waar ie instond) het wachtwoord heb ik zelf gewijzigd, zou dit dezelfde zijn als van de e'mail
(P.S. Het is trouwens idd dezelfde wachtwoord als van je email
Ehm, inderdaad. Op je router hoeft geen wachtwoord. Tenminste, dit is niet vereist om een verbinding te maken met @Home.
[ Voor 24% gewijzigd door Twisted op 01-03-2005 12:08 ]
Heb het gisteren de hele dag al geprobeerd, en niks is vervelender dan iets wat je niet aan de praat krijgt, in feite moet het idd simpel zijn, maar ik vraag het liever dan dat ik het vernachel.... vandaarTwisted schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:07:
Kerel, ook al ben je onhandig met dat soort dingen wil niet zeggen dat je geen initiatief kan ondernemen. Ik zou zeggen: Probeer het eens.
(P.S. Het is trouwens idd dezelfde wachtwoord als van je email)
Ehm, inderdaad. Op je router hoeft geen wachtwoord
Verwijderd
Inderdaad, je mag ook zelf wel iets proberen in eigen initiatief tonen, ook al heb je er geen verstand van... De oplossing staat al een paar keer genoemd in dit topic.Twisted schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:07:
Kerel, ook al ben je onhandig met dat soort dingen wil niet zeggen dat je geen initiatief kan ondernemen. Ik zou zeggen: Probeer het eens.
/Edit: je vernachelt echt niets hoor... Hooguit heb je geen internet
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 12:11 ]
Vervolgens pak je de handleiding erbij en ga je inloggen op de router mbv je computer. Zorg dat je je computernaam bij de hand hebt en vul deze in de router in. En voila internet
Ziet er vrij simpel uit, als ik dat gedaan heb, voor ik het adres van mijn router in, kom ik in een wizard, datum, tijd, obtain ip auto, wireless zet ik aan, maar wat moet ik invullen bij ESSID en bij Channel?ErA schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:10:
Ok allereerst het hardware plaatje. Sluit op de volgende manier de router en computer aan:
[afbeelding]
Vervolgens pak je de handleiding erbij en ga je inloggen op de router mbv je computer. Zorg dat je je computernaam bij de hand hebt en vul deze in de router in. En voila internet
Verwijderd
Handig dat je dat nu pas verteltkevin33 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:14:
[...]
Ziet er vrij simpel uit, als ik dat gedaan heb, voor ik het adres van mijn router in, kom ik in een wizard, datum, tijd, obtain ip auto, wireless zet ik aan, maar wat moet ik invullen bij ESSID en bij Channel?
Hier hoef je niets te wijzigen, Wireless zou dan moeten werken. Je hebt dan wel een onbeveiligd Wifi-netwerk, maar dat is weer een compleet ander verhaal.
Had ik al verteld, dus nu kan ik 1 gedrade pc aansluiten en mijn laptop wireless?Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:16:
[...]
Handig dat je dat nu pas vertelt.
Hier hoef je niets te wijzigen, Wireless zou dan moeten werken. Je hebt dan wel een onbeveiligd Wifi-netwerk, maar dat is weer een compleet ander verhaal.
Verwijderd
kevin33 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:17:
[...]
Had ik al verteld, dus nu kan ik 1 gedrade pc aansluiten en mijn laptop wireless?
Ik ga er vanavond of morgen mee bezigVerwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 04:26:
Kevin, is het nog gelukt...?