[PocketPC 2003] laten syncen met Exchange 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:25

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb de opdracht gekregen diverse pocketpc's met wifi te laten synchroniseren met Exchange. Echter tot ik tot overschaf van deze dure apparaten wil gaan wil ik graag eerst wat informatie inwinnen.

Waar ik zelf ben achter gekomen is dat er binnen pocket pc omgeving de mogelijkheid bestaat om binnen outlook een connectie op te zetten met een Exchange server. Echter vraag ik mij af wat de mogelijkheden zijn en hoe dit precies werkt? Wordt alle mail echt gesynct? Dus ook op de PDA opgeslagen? of heb je alleen maar de mogelijkheid naar de mail te kijken? En wat zijn de mogelijkheden met public folders? Kan je daar ook mee syncen of naar kijken?

Hopelijk kunnen jullie een paar vragen beantwoorden zonder dat ik zo'n duur apparaat hoef aan te schaffen!

http://www.xbmcfreak.nl/

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:55

sjaak

un giorno credi

Voor zover ik weet synct ie alle mail, taken, contacten en afspraken, ws kan je ook wel aangeven hoeveel dagen mail ie moet syncen, nog niet geprobeerd eik. ;) Public folders kan je niet syncen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Erhnam schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 10:46:
Hopelijk kunnen jullie een paar vragen beantwoorden zonder dat ik zo'n duur apparaat hoef aan te schaffen!
ICT werkt in de theorie altijd wat anders dan in de praktijk - dat je de aanschaf van zo'n apparaat wil uitstellen kan ik me wel voorstellen, maar volledig voorkomen gaat je niet lukken. Je wilt toch zelf ook zo'n omgeving goed willen testen lijkt me :)

Verwijderd

Een PDA synchroniseren met Exchange 2003 werkt perfect. Doe het zelf al een tijd met een Qtek 2020.

Mails worden gesynchroniseerd: je kan kiezen hoeveel dagen, hoe groot, of bijlagen moeten gedownload worden enz. Je kan altijd een message markeren voor download. Bij de volgende synchronisatie gaat hij dan heel dat bericht downen.

Agenda wordt ook volledig gesynchroniseerd, terug met de keuze hoeveel dagen terug in de tijd enz. Enige minpunt hieraan is dat de notes bij een agendapunt blijkbaar verloren gaan bij een synchronisatie.

De mails worden dus ook op de pda opgeslagen, maar het geheugen is natuurlijk een beperking.

Mijn raad is om toch al een apparaat aan te schaffen voor testdoeleinden, dan kan je alle plus- en minpunten zelf ondervinden en afwegen ;)

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:09:
Een PDA synchroniseren met Exchange 2003 werkt perfect. Doe het zelf al een tijd met een Qtek 2020.

Mails worden gesynchroniseerd: je kan kiezen hoeveel dagen, hoe groot, of bijlagen moeten gedownload worden enz. Je kan altijd een message markeren voor download. Bij de volgende synchronisatie gaat hij dan heel dat bericht downen.

Agenda wordt ook volledig gesynchroniseerd, terug met de keuze hoeveel dagen terug in de tijd enz. Enige minpunt hieraan is dat de notes bij een agendapunt blijkbaar verloren gaan bij een synchronisatie.

De mails worden dus ook op de pda opgeslagen, maar het geheugen is natuurlijk een beperking.

Mijn raad is om toch al een apparaat aan te schaffen voor testdoeleinden, dan kan je alle plus- en minpunten zelf ondervinden en afwegen ;)
Hoe zit het met de publieke folders? De situatie huidig is dat alle mail door pop-connectors wordt opgezogen en in de public folder wordt geplaatst. Vanaf daar bekijken alle gebruikers de mail. Is dit ook mogelijk met een PDA?

Verwijderd

http://www.slipstick.com/addins/olpda.htm

pocket mirror schijnt het te kunnen. Waarom hebben je gebruikers niet allemaal zelf een mailbox?

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Zoek het binnen de ondernemende afstudeerrichting! ;)

BOINC stats

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:25:
http://www.slipstick.com/addins/olpda.htm

pocket mirror schijnt het te kunnen. Waarom hebben je gebruikers niet allemaal zelf een mailbox?
Lang verhaal.. Maar komt er op neer dat alle gebruikers alle mail willen lezen en archiveren. Als de mail als kopieetjes bij iedereen binnenkomt wordt het een zooitje als ze dit gaan archiveren.. Daarom dus 1 kopie in de public folder.

Verwijderd

iemand ervaring van de batterij tijd i.c.m. wifi. Is dit veel lager?

Ik las ergens dat sommige pda's nog maar 3 uur standby hadden als ze wifi aanhebben.....

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 09:28:
iemand ervaring van de batterij tijd i.c.m. wifi. Is dit veel lager?

Ik las ergens dat sommige pda's nog maar 3 uur standby hadden als ze wifi aanhebben.....
Je kan beter nieuwe topic openen over levensduur van een baterij ism wifi op een pda.

TS, over wat voor PDA hebben we het welke OS staat op de PDA etc. Active Sync werkt als heel erg lekker gebruik het zelf dagelijks om mijn mail contacts calendar etc te synchoriseren met mijn pda.
Pagina: 1